Fabia II 1,2HTP 44kW r.07 vs. FoFo I kombi 1,6 74kw r.00
Napsal: 03.07.2008 16:26
Protože jsem měl před focusem k dispozici půl roku služební Fabii II a najel jsem s ní 20tis.km.Po nákupu ojetého Forda mě napadlo udělat takový stručný srovnání "nesrovnatelného",přece jen každé auto patří do trochu jiné kategorie ale i tak to pro někoho může být zajímavé.
Nejsem zaslepeným fandou žádné značky a Focuse jsem si vybral proto že jsem chtěl benzínovýho kombíka v ceně do 120 tis. a díky kladným referencím v různých testech ojetin padla volba na právě na něj.(když s ním fordi před lety vyjeli byl jsem z jeho designu unešenej,a do dneška ho považuju za celkem hezký auto)
Hned na začátku přiznám že z prvních jízd s Focusem jsem nebyl tak nadšenej jak jsem čekal, a musím přiznat že se částečně projevila určitá "rozmazlenost" z fungl novýho(i když malýho)auta.
Na designu a použitých plastech v interiéru je přece jen znát ten 9.letý rozdíl v konstrukci auta.
Ale stačilo 200-300km a s Focusem jsem se rychle sžil. Co je proti fábii s 3/4 motorem hlavní předností Fokuse? No tak hlavně motor - dostatečně výkonný,nepříliš hlučný a a ve srovnání s Fábii ani ne příliš žíznivý. Potom samozřejmě vnitřní prostor,ale to je dáno už tím že, obě auta spadají do jiné kategorie. V neposlední řadě jízdní vlastnosti.Až mě překvapilo s jakou suverenitou Fokus projíždí zatáčky,ale i zdolávání podélných nerovností(vyjeté koleje,frézování)je bezchybné. Brzdy jsou dostatečně účinné. Účinnek posilovače řízení je mnohem slabší než u Fábie,ale neřekl bych že je to na škodu. Sedačky(Ambiente)jsou slušné(seděl jsem ale už i v pohodlnějších).Jízda "vyšší rychlostí než povolenou"
je mnohem příjemější a klidnější než s malou škodovkou. Jinak jsem zatím nenarazil na nic konkrétního,co by mi u Forda vadilo.
V čem je lepší Fabia?
No jde tam všechno tak nějak lehčeji.Mám na mysli řazení,spojku,ovladací páčky,řízení... I když použité materiály ve verzi "socka" působí celkem lacině,celkově design ineriéru neurazí - na vnější vzhled FabieII mám svůj dost vyhraněnej názor,kdybych ho tu veřejně prezentoval,asi bych musel použít nejaké to ostřejší slůvko
,ale nebudu to rozebírat. Vzhled je víceméně subjektivní záležitost,otázka vkusu,a co se nelíbí jednomu může se líbit druhýmu.
K obligátnímu "dokonalému dílenskému zpracování" škodovky,což je oblíbený termín zdejších motoristických novinářů(zřejmě pobírajících všimné od PR oddělení Škoda a.a.s.)- ničeho takovýho jsem si na autě nevšimnul.Spára na jedné straně kapoty o 1/2cm větší než na druhé,když jsem na to upozornil při garančce,bylo mi řečeno že je to v pořádku.Sedačky jsou malé,pro dlohé cestování nepříliš vhodné.
Motor 1.2HTP, to je kapitola sama pro sebe.I když musím říct že na popojíždění po městě je dostatečný a zřejmě i díky lehčímu zpřevodování se auto na první dva kvalty velmi lehce vytáčí.Nad tři a půl tisíce otáček je to ale s velmi svéraznou zvukovou kulisou.Jestli někdo z dříve narozených pamatuje zvuk vytočenýho dvoutaktního Wartburga,tak by měl skvělou příležitost zavzpomínat na starý časy
Dlouhodobá spotřeba mi vycházela na 7,5l
Zklamáním pro mě byly brzdy - nepříliš účinné a při zátěži velmi rychle vadnoucí (jakoby je soudruzi z NDR poddimenzovali..) a také jízdní vlastnosti auta,jízda vyjetými kolejemi vyžaduje plné soustředění a korekce řidiče.Za dost velký problém považuju extrémní citlivost na boční vítr,dokážu si představit že nezkušený řidič může mít problém udžet v silnějším větru auto ve vlastním pruhu. Ani jistota při průjezdu zatáčkou není to co bývala u Fábie1 .Ta mívala výbornou odezvu do volantu a řidič přesně věděl co se pod předními koly děje, to se u FII-zřejmě kvůli přeposilovanému řízení nekoná.
Shrnutí na závěr:
Fábia je malé,lehce ovladatelné auto,ideální pro ženy které potřebují objet nákupy,kadeřníka,zavézt děti do školky...a nepotáhnou se s tím na dovolenou k moři.
Focus i přes své stáří může jestě velmi dobře posloužit jako univerzání auto pro rodinu,zvládající bez problémů i delší cestování.
Nejsem zaslepeným fandou žádné značky a Focuse jsem si vybral proto že jsem chtěl benzínovýho kombíka v ceně do 120 tis. a díky kladným referencím v různých testech ojetin padla volba na právě na něj.(když s ním fordi před lety vyjeli byl jsem z jeho designu unešenej,a do dneška ho považuju za celkem hezký auto)
Hned na začátku přiznám že z prvních jízd s Focusem jsem nebyl tak nadšenej jak jsem čekal, a musím přiznat že se částečně projevila určitá "rozmazlenost" z fungl novýho(i když malýho)auta.
Na designu a použitých plastech v interiéru je přece jen znát ten 9.letý rozdíl v konstrukci auta.
Ale stačilo 200-300km a s Focusem jsem se rychle sžil. Co je proti fábii s 3/4 motorem hlavní předností Fokuse? No tak hlavně motor - dostatečně výkonný,nepříliš hlučný a a ve srovnání s Fábii ani ne příliš žíznivý. Potom samozřejmě vnitřní prostor,ale to je dáno už tím že, obě auta spadají do jiné kategorie. V neposlední řadě jízdní vlastnosti.Až mě překvapilo s jakou suverenitou Fokus projíždí zatáčky,ale i zdolávání podélných nerovností(vyjeté koleje,frézování)je bezchybné. Brzdy jsou dostatečně účinné. Účinnek posilovače řízení je mnohem slabší než u Fábie,ale neřekl bych že je to na škodu. Sedačky(Ambiente)jsou slušné(seděl jsem ale už i v pohodlnějších).Jízda "vyšší rychlostí než povolenou"
V čem je lepší Fabia?
No jde tam všechno tak nějak lehčeji.Mám na mysli řazení,spojku,ovladací páčky,řízení... I když použité materiály ve verzi "socka" působí celkem lacině,celkově design ineriéru neurazí - na vnější vzhled FabieII mám svůj dost vyhraněnej názor,kdybych ho tu veřejně prezentoval,asi bych musel použít nejaké to ostřejší slůvko
K obligátnímu "dokonalému dílenskému zpracování" škodovky,což je oblíbený termín zdejších motoristických novinářů(zřejmě pobírajících všimné od PR oddělení Škoda a.a.s.)- ničeho takovýho jsem si na autě nevšimnul.Spára na jedné straně kapoty o 1/2cm větší než na druhé,když jsem na to upozornil při garančce,bylo mi řečeno že je to v pořádku.Sedačky jsou malé,pro dlohé cestování nepříliš vhodné.
Motor 1.2HTP, to je kapitola sama pro sebe.I když musím říct že na popojíždění po městě je dostatečný a zřejmě i díky lehčímu zpřevodování se auto na první dva kvalty velmi lehce vytáčí.Nad tři a půl tisíce otáček je to ale s velmi svéraznou zvukovou kulisou.Jestli někdo z dříve narozených pamatuje zvuk vytočenýho dvoutaktního Wartburga,tak by měl skvělou příležitost zavzpomínat na starý časy
Dlouhodobá spotřeba mi vycházela na 7,5l
Zklamáním pro mě byly brzdy - nepříliš účinné a při zátěži velmi rychle vadnoucí (jakoby je soudruzi z NDR poddimenzovali..) a také jízdní vlastnosti auta,jízda vyjetými kolejemi vyžaduje plné soustředění a korekce řidiče.Za dost velký problém považuju extrémní citlivost na boční vítr,dokážu si představit že nezkušený řidič může mít problém udžet v silnějším větru auto ve vlastním pruhu. Ani jistota při průjezdu zatáčkou není to co bývala u Fábie1 .Ta mívala výbornou odezvu do volantu a řidič přesně věděl co se pod předními koly děje, to se u FII-zřejmě kvůli přeposilovanému řízení nekoná.
Shrnutí na závěr:
Fábia je malé,lehce ovladatelné auto,ideální pro ženy které potřebují objet nákupy,kadeřníka,zavézt děti do školky...a nepotáhnou se s tím na dovolenou k moři.
Focus i přes své stáří může jestě velmi dobře posloužit jako univerzání auto pro rodinu,zvládající bez problémů i delší cestování.