Stránka 1 z 4

spínání turba?

Napsal: 27.03.2006 21:30
od kmichal
při jakých otáčkách má spínat turbo?se mi zdá,že mi spíná dost pozdě-tdci 85Kw

Napsal: 27.03.2006 22:29
od foki
cca 1700 - 2000

Napsal: 27.03.2006 22:31
od speedy
spínat se tě může tak ventilátor u chladiče, ale turbo ti slále běží s běžícím motorem, teda pokud se ti v ložiskách nezadře a přestane běžet a to by jsi potom okamžitě poznal na výkonu, jelo by to hůře než klasický atmosférický diesel. Turbo ti jen může zabírat až od určitých obrátek, pokud má stavitelné statorové lopatky může ten záběr být plně plynulý...
:idea:

Turbo

Napsal: 14.11.2006 10:25
od Singlemalt
Zdravím.Ohledně turba bych potřeboval taky radu.Začíná mi to zabírat někde při 3000 ot. a do té doby se celkem nic moc neděje. 1 a 2 celkem jdou, ale při řazení ze3 na 4 otáčky spdnou ke 2000ot a než se to vyhrabe k 3000 je to docela doba.Při diagnostice mi zjistili, že turbo tlakuje při 2800 otáčkách 0.2 něčeho a podle tabulek při 1800 už by toho něčeho mělo být 0.4. V čem může být problém?
Díky.

Napsal: 14.11.2006 11:00
od Dala
Nazdárek, tak ohledně toho turba by to mohlo být:
1. Špatný snímač tlaku plnícího vzduchu na intercooleru-udává nižší hodnotu tlaku než tam ve skutečnosti je, tzn. meší dávka paliva (měla by zjistit diagnostika)

2. Prasklá (steřelá) hadička podtlaku z ovládacího elektronag. ventilu do aktuátoru turbodmychadla ovládacího natáčení rozváděcích lopatek turbíny. (menší ovládací síla-malé natočení lopatek)

3. Prasklá (steřelá) membrána aktuátoru turbodmychadla ovládacího natáčení rozváděcích lopatek turbíny. (menší ovládací síla-malé natočení lopatek)

4. Zapečený, případně přidřený mechanizmus ovládání natáčení lopatek v turbíně turbodmychadla.
[/code][/quote]

Napsal: 14.11.2006 11:13
od Singlemalt
Díky.Mrknu na to.Ty střelé věci - membrána a hadice - jaký myslíš že je časový horizont pro steření. Auto bylo vyrobeno 11/2001, a do provozu uvedeno 3/2002, a má najeto 86.000,-.
Dík.

Napsal: 14.11.2006 12:37
od Dala
Nazdárek, ta doba se těžko určuje. Ta hadička může být také prodřená, například od ostré hrany, nebo jiné hadičky. Už jsem se také setkal s vadným elektormag. ventilem přepouštěcím podtlak z vakuové pumpy do aktuátoru turbodmychadla.

Napsal: 14.11.2006 12:41
od Singlemalt
No koukám že "možnosti tu sou".Díky za info.

Napsal: 14.11.2006 13:21
od Pupca
Mel bych taky dotaz. Jak to je u TDDI ? V jakem momentu by melo spinat turbo, me to taky preleze 2000 ot a turbo zretelne kopne nejdriv od 2600 ot.

Diky

Napsal: 14.11.2006 14:09
od Dala
Nazdárek, u TDDI nemá turbo natáčecí lopatky, tzn. že zátah je až při vyšších otáčkách a není tak výrazný. Taky bych se podíval na vzduchový filtr-jeho stav.

Napsal: 14.11.2006 14:54
od Pupca
Dikez.
Od vyssich otacek myslis jakou hranici? 25OO, 3000 nebo víc?
Asi se ptam jak lopata,ale co lepsi se zeptat nez nevedet.

Napsal: 14.11.2006 21:44
od abe
Hoj kluci,mam taky promblem(mozna turbo).Jak tomu slapnu,tak se mi stava, hlavne kdyz zaradim druhy stupen (nebo i trojka je lina) u techto rychlosti je to znat nejvic.Ze turbo chitne jak ma,pak kolem 3000ot. zase jakoby zvadlo nebo vubec nezabere.Mozna je to jedna z moznosti co psal Dala.Jinak Dalo vypadas ze se vyznas :lol:

Napsal: 14.11.2006 22:03
od Ahmed
:x kdyz vidim vetu "turbo spina", tak mi jde mraz po zadech! Turbo nijak nespina, turbo pohani vyfukove plyny, takze se toci porad a az se zvysi mnozstvi vyfukovych plynu, tak se turbokompresor roztoci rychleji, motor plni vetsim tlakem a pak je citit, ze auto vice tahne. Uz jsem tu daval odkaz nekde jinde, ale kdo si chce o tom neco precist, tak muze tady: http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo
Ja mam TDDi a turbo mi zabira normalne od cca. 1800 ot. Kdyby to bylo od 2500, tak si toho asi moc neuziju, protoze tak motor vetsinou ani nevytacim. Ale ovlivnuje to hlavne styl jizdy, kdyz dam plyn na podlahu, tak zatah turba je krasne poznat, ale kdyz plynule pomalu pridavam plyn, tak klidne muzu vytocit na 4000 a zatah neni citit zadny. Pokud ma nekdo pocit, ze mu turbo tahne jenom do 3000 ot., tak to muze byt tim, ze nejvetsi kroutici moment je kolem 2000 ot a potom pomalu klesa, takze ten nejsilnejsi zatah potom vystrida umirani a od 3500ot. to treba uz vubec neleze nahoru. Kdezto u benzinaku to fici porad az do 7000 ot.

Napsal: 14.11.2006 22:15
od abe
Je to vsechno pekne,ale vim co mi to delalo pred tim jak mi to fungovalo.Rikam druhy stupen jednou zabere jak ma nebo vubec pak se treba vzpamatuje i u 3000ot a pekne to dotahne do 4000ot. Je to TDCI uz jsi zkousel TDCI ? :lol: P.S. Uvadim druhy stupen proto ze to jde pekne poznat na zatahu.

Napsal: 14.11.2006 22:19
od Ahmed
No, to jsi ale nenapsal :) :wink: Normalni to urcite nebude, zkus si skontrolovat ty filtry aspon.