2.2 TDCI nízké volnoběžné otáčky po teplém startu
Napsal: 12.08.2025 08:52
Zdravím, chci se podělit o zkušenost.
Před cca dvěma lety se mi začal objevovat problém s nízkými volnoběžnými otáčkami po teplém startu. Při studeném startu bylo vše OK. Otáčky se držely cca kolem 500 ot./min. svítila kontrolka motoru a kontrolka nabíjení a auto nereaguje na pedál plynu. Během cca 5 - 8 vteřin se ale motor vyhoupl na normální volnoběh (cca 800 ot./min.) a zhasly i obě kontrolky - diagnostika nevypsala žádné chyby. Bohužel to jednou dopadlo tak, že teplé auto už do normálního volnoběhu nenaskočilo. Tak jsem to nechal řešit mechanika, který mi zkontroloval vstřiky, dva vyměnil a ještě nějaké čidlo (snad tlakové na railu). No celkově to bylo tak za 25 tisíc oprava, ale problém přetrval, stále po teplém startu cca 5 vteřin nízký volnoběh, nicméně se to nezhoršovalo. Takže jsem s tím ty dva roky odjezdil.
No a nyní se mi povedlo tento problém odstranit úplně náhodou. Auto mi přestalo nabíjet a hrozně se začal hřát alternátor. Cestou domů z práce jsem málem vyhořel díky zkratu na alternátoru - normálně se zkratoval (plus se objevilo na kostře) - asi proražené vinutí. Než jsem stihl odpojit baterku, tak málem zahořelo, jet o kilometr dál, tak nevím jestli bych auto ještě měl.
No a protože auto už je 20 let staré, tak jsem se rozhodl, že se vykašlu na nákup nového alternátoru a zkusím starý, ale originál Visteon. No po výměně nejen že auto zase normálně nabíjí, ale odstranily se i ty problémy s teplými starty.
No a pak jsem si vzpomněl, že auto mi před těmi dvěma lety také přestalo dobíjet a vyměňoval se alternátor - nechal jsem si doporučit od mechanika nějaký a namontoval jsem ho tam. Auto asi měsíc jezdilo, ale objevil se ten problém s těmi teplými starty, bohužel ten alternátor asi po měsíci také odešel a pak už jsem po reklamaci šel do nějakého repasovaného alternátoru a pak jsem řešil už ty problémy s těmi špatnými teplými starty až přes ty výměny vstřiků. No auto tedy dva roky jezdilo a zlobilo při teplých startech a občas při vysokém elektrickém odběru nestíhalo dobíjet na volnoběh, nesměl se zapnout výhřev předního okna při volnoběhu, to většinou způsobilo rozsvícení kontrolky nabíjení, při jízdě to fungovalo. Až tedy do toho cca minulého týdne.
Po výměně za originální alternátor všechny problémy zmizely a tak jsem začal zkoumat ten starý alternátor a zjistil jsem, že pod nálepkou o repasi je ještě originální štítek a na něm byl údaj, že má alternátor nabíjecí proud max. 90 A a originál Visteon má nabíjecí proud 115 A - no a to je asi celý ten problém - jednak protože byl ten slabší alternátor neustále proudově přetěžován tak po dvou letech odešel a asi to má vliv i na chování auta při startech (hlavně teplých).
Tak jen kdyby měl někdo podobný problém - našel jsem na na anglických fórech několik zmínek v souvislosti s problémy s teplým startem a výměnou alternátoru.
Blbý je, že když se podívám např. na Auto Kelly, tak tam nabízejí pro moje auto s motorem 2.2 TDCI obě varianty alternátorů, jak s proudem 90 A tak 115 A a hádejte která varianta je levnější a tím pádem do dvacet let starých aut prodávanější...
Před cca dvěma lety se mi začal objevovat problém s nízkými volnoběžnými otáčkami po teplém startu. Při studeném startu bylo vše OK. Otáčky se držely cca kolem 500 ot./min. svítila kontrolka motoru a kontrolka nabíjení a auto nereaguje na pedál plynu. Během cca 5 - 8 vteřin se ale motor vyhoupl na normální volnoběh (cca 800 ot./min.) a zhasly i obě kontrolky - diagnostika nevypsala žádné chyby. Bohužel to jednou dopadlo tak, že teplé auto už do normálního volnoběhu nenaskočilo. Tak jsem to nechal řešit mechanika, který mi zkontroloval vstřiky, dva vyměnil a ještě nějaké čidlo (snad tlakové na railu). No celkově to bylo tak za 25 tisíc oprava, ale problém přetrval, stále po teplém startu cca 5 vteřin nízký volnoběh, nicméně se to nezhoršovalo. Takže jsem s tím ty dva roky odjezdil.
No a nyní se mi povedlo tento problém odstranit úplně náhodou. Auto mi přestalo nabíjet a hrozně se začal hřát alternátor. Cestou domů z práce jsem málem vyhořel díky zkratu na alternátoru - normálně se zkratoval (plus se objevilo na kostře) - asi proražené vinutí. Než jsem stihl odpojit baterku, tak málem zahořelo, jet o kilometr dál, tak nevím jestli bych auto ještě měl.
No a protože auto už je 20 let staré, tak jsem se rozhodl, že se vykašlu na nákup nového alternátoru a zkusím starý, ale originál Visteon. No po výměně nejen že auto zase normálně nabíjí, ale odstranily se i ty problémy s teplými starty.
No a pak jsem si vzpomněl, že auto mi před těmi dvěma lety také přestalo dobíjet a vyměňoval se alternátor - nechal jsem si doporučit od mechanika nějaký a namontoval jsem ho tam. Auto asi měsíc jezdilo, ale objevil se ten problém s těmi teplými starty, bohužel ten alternátor asi po měsíci také odešel a pak už jsem po reklamaci šel do nějakého repasovaného alternátoru a pak jsem řešil už ty problémy s těmi špatnými teplými starty až přes ty výměny vstřiků. No auto tedy dva roky jezdilo a zlobilo při teplých startech a občas při vysokém elektrickém odběru nestíhalo dobíjet na volnoběh, nesměl se zapnout výhřev předního okna při volnoběhu, to většinou způsobilo rozsvícení kontrolky nabíjení, při jízdě to fungovalo. Až tedy do toho cca minulého týdne.
Po výměně za originální alternátor všechny problémy zmizely a tak jsem začal zkoumat ten starý alternátor a zjistil jsem, že pod nálepkou o repasi je ještě originální štítek a na něm byl údaj, že má alternátor nabíjecí proud max. 90 A a originál Visteon má nabíjecí proud 115 A - no a to je asi celý ten problém - jednak protože byl ten slabší alternátor neustále proudově přetěžován tak po dvou letech odešel a asi to má vliv i na chování auta při startech (hlavně teplých).
Tak jen kdyby měl někdo podobný problém - našel jsem na na anglických fórech několik zmínek v souvislosti s problémy s teplým startem a výměnou alternátoru.
Blbý je, že když se podívám např. na Auto Kelly, tak tam nabízejí pro moje auto s motorem 2.2 TDCI obě varianty alternátorů, jak s proudem 90 A tak 115 A a hádejte která varianta je levnější a tím pádem do dvacet let starých aut prodávanější...