Stránka 1 z 4
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 30.04.2025 10:53
od Antonín Plhal
Myslím, že s 10ti letými ecoboosty a malým nájezdem byste měli spíš řešit toto, než co je v sacím koši (to není z mého auta):
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 30.04.2025 12:27
od lewis
No tak sání dolů, možná chemie, ale spíš to otryskání rozemletými skořápkami z ořechů jak se doporučuje

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 30.04.2025 12:57
od Antonín Plhal
Při správném stylu jízdy nemusíš:
viewtopic.php?p=1259895#p1259895
citace:
"- nebojím se motoru udělat pyrolýzu
https://www.de-dietrich.cz/produktove-t ... i-trouby-3 , když jedu po dálnici. Klidně ho půl hodiny nechám na 4000ot."
Karbon (česky uhlík) má tu vlastnost, že při teplotě 500st.C hoří.
Vyjde to levněji, než dekarbonizace. Není nutné takto jezdit pořád. Stačí párkrát za rok. Stejně tak není nutné jezdit rychle (alespoň s manuálem). Můžu dát trojku na státovce a jedu na rychlostním limitu, ne za ním.
Je ovšem důležité mu nějaký čas teplotu udržet, než dojde k zážehu.
V případě pyrolytické trouby to funguje tak:
zapnu pyrolýzu, cca 20minut se trouba nahřívá, po dosažení teploty se z ní cca 10 minut kouří - takže mezi 20-30 minutou, pak už se jen dopaluje, ale to nejhorší už je pryč.
U auta to vidím podobně. Zahřát motor a pak ho na dálnici alespoň 15 minut podržet na 4000+ot bez polevení. Jakmile polevíte, teplota okamžitě klesá pod teplotu žážehu karbonu.
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 30.04.2025 13:08
od lewis
Jasně, ale když tohle někdo nedělá, aby ušetřil...tak ve finále mu zbývá ta pracnější a dražší varianta


Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 30.04.2025 13:13
od Antonín Plhal
lewis píše: 30.04.2025 13:08
Jasně, ale když tohle někdo nedělá, aby ušetřil...tak ve finále mu zbývá ta pracnější a dražší varianta

Ano, lidi raději jezdí "na spotřebu", aby ušetřili (nebo spíš, aby se před kámošem mohli vytahovat, že jezdí za "čtyři devět") a pak raději vyhodí ranec za údržbu.
Prodávám v elektře, vidím to dnes a denně. Perou v pračce furt na ECO, aby ušetřili. Za 5-6 let je pračka zanesená natolik, že je na vyhození. Tak si koupí novou. Teď se ale "poučili", takže kupují do každého praní čistič praček...
Přitom stačí jednou za 5-10 praní pračku prostě vyvařit na 90st.
To ale dělat nebudou, protože to přece žere elektriku, žejo...
Nehledě na to, že chemie (čističe praček) jsou pro přírodu daleko horší problém, než vroucí voda v odpadu...
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 30.04.2025 16:47
od stano.
Este nam tu napis ako pyrolyza spali uhlik na vonkajsej strane sacich ventilov
Zahrn do toho aj plastove sanie.
A pracka nepusti 90stupnovu vodu do odpadu, ale ju schladi rozriedenim so studenou

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 30.04.2025 22:10
od Antonín Plhal
stano. píše: 30.04.2025 16:47
Este nam tu napis ako pyrolyza spali uhlik na vonkajsej strane sacich ventilov
Zahrn do toho aj plastove sanie.
Plastové sání je již velmi daleko, ventil se ale dokáže dostatečně prohřát.
To není jen z mé hlavy, stačí hledat...
Zkusmo třeba zde:
https://www.portalridice.cz/clanek/jak- ... ani-motoru
"Jezděte správně"
Mimochodem elektrospotřebiče byl jen příklad, nikoli téma na další diskuzi. Takže zde odpovídat nebudu, přestože pračka neředí teplou se studenou...
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 30.04.2025 22:27
od stano.
A? To znamena, ze to nie je blbost? Poslem ti linky o plochej zemi, nanocipoch vo vakcinach a ivermektine. Vsetko prauda!
Je to rovnaka blbost ako vodikova dekarbonizacia. A aj "vysvetlenie" ako zazracne a preco funguje.
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 01.05.2025 17:35
od Antonín Plhal
Myslím si, že toto fórum by mělo pomáhat řešit problémy, zde konkrétně s Fordama. Nikoli na rejpavé narážky. Chceš-li řešit vakcíny a Ivermektin, najdi jiné diskuzní fórum a můžeme si to tam rozdat...
Zde, v tomto vlákně, zůstávám u rozvodů motoru a problémech s tím souvisejících, což zanesení sacího koše souvisí přímo, případné zanesení karbonem nepřímo.
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 01.05.2025 22:34
od stano.
Ked uz moralizujes, opravujes a odvolavas sa na pravidla, tak si odpusti cistenie pracky a nezmysly o vypalovani karbonu na sacich ventiloch.
Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 02.05.2025 06:53
od phofy
Tím, že protahnes motor opravdu nevycistis usady na sacích ventilech. Sací ventily jsou hlavně stavěný na teplotu 400-500 stupňů a hlavně se ti ochlazují nasáváním vzduchu, takže v životě nedosahnes tam kde potřebuješ vysoké teploty pro pyrolýzu.
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 02.05.2025 07:29
od mivi
Antonín Plhal píše: 30.04.2025 10:53
Myslím, že s 10ti letými ecoboosty a malým nájezdem byste měli spíš řešit toto, než co je v sacím koši (to není z mého auta):
ventily.JPG
To jsou asi tyto fotky že?
https://www.auto.cz/galerie/ojetiny/189 ... ri?foto=81
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 02.05.2025 08:52
od Antonín Plhal
Ano
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 02.05.2025 09:07
od Antonín Plhal
phofy píše: 02.05.2025 06:53
Sací ventily jsou hlavně stavěný na teplotu 400-500 stupňů
Víc nepotřebuješ. Při teplotě blížící se 500st se karbon mění na popel. Popelnatí, nedochází k hoření, jako takovému. To je fakt.
Ano, nasávaný vzduch ochlazuje, proto potřebuješ docílit setrvalý stav. Motor nevytváří teplotu jen otáčkami, ale i zátěží. Zatímco otàčky 2000 způsobují zanesení nejvíce, dostaň jej na 4000+ a drž v záběru. Například při výjezdu z Brna po D1 na Prahu kolem kasina až nahoru, do toho táhlého kopce. Musíš ho držet v kuse, nesmíš na chvíli ubrat. Na čtyřku pojedeš na limitu, nepřekročíš 130km/h. Nebát se mít nohu víc na plynu = více směsi do motoru = více vyprodukovaného tepla.
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 02.05.2025 09:10
od Antonín Plhal
stano. píše: 01.05.2025 22:34
tak si odpusti cistenie pracky
Nemůžu za to, že jsi nepochopil přirovnání.