Stránka 1 z 1

Nastartuje a hned zhasne

Napsal: 15.07.2023 16:39
od Stepka
Zdravím všechny kdo pomůže,
můj Focus 1.6 74 kW, poslední dobou nejde nastartovat, točím , chytne se a hned spadnou otáčky a zhasne. Někdy chytne normálně , ale většinou ne. Když startují se spojkou a plynem tak chytne, ale musím hodně šlápnout na plyn.
Než pojedu někam na počítač, máte někdo nápad ?
Měnil jsem kabely a cívku .
Všem díky za postřehy. :perfect:

Re: Nastartuje a hned zhasne

Napsal: 15.07.2023 17:08
od ZaQik

Re: Nastartuje a hned zhasne

Napsal: 17.07.2023 11:42
od vladka1
Začni volnoběžným ventilem, klasika je že je zasviněný, nechodí lehce a pak nesedí množství vzduchu k palivu a chcípne to, mně taky někdy při startu bez plynu naskočilo a zdechlo, při sešláplým plynu to jelo (klapku mám ještě s lankem), protůrovalo se to a volnoběhuž drželo.., tip že byl přilepenej a neotevřel nebo málo/ pomalu reagoval = málo vzduchu do motoru. Otevření klapky = vzduch tam jde...
U mně stačilo prostříkat WD čkem rozhýbat utřít hadrem.. Konektor a dva šrouby, volnoběžný ventil je ochoz klapky.
Pokud teda MK2 ventil má a volnoběh tam neni regulovanej pootevřením elektrický klapky.. (?)

Re: Nastartuje a hned zhasne

Napsal: 20.07.2023 10:09
od Stepka
Ten bude podle mě elektrický , ale zkusím ho vyměnit. :cooler:

Re: Nastartuje a hned zhasne

Napsal: 20.07.2023 10:57
od vladka1
Jasně že volnoběžný ventil je elektrický. Otvírá ho elektromagnet a zpátky zavírá pružina. Pokud jde ztuha nebo je přilepený na sedlo tak neotvírá tolik kolik má a nesedí poměr vzduchu a paliva, ŘJ to nemá jak zjistit, korigovat to může až když najede lambda a pokud ventil neotvírá vůbec tak to chcípne vždycky.
Hned měnit je zbytečný, většinou stačí vyčistit.. Pokud na MK2 teda VV je a neni tam místo něj volnoběh řízený přímo klapkou :mrgreen:

Re: Nastartuje a hned zhasne

Napsal: 05.08.2023 22:00
od alesh
U mě (Focus mk2, 2010, 1,6l, 74 kW) to dělalo palivové čerpadlo, volnoběžný ventil to nemá.

Chovalo se to takto:
  • 1. pokus: nastartoval, za malou chvíli začaly kolísat otáčky, zhasnul, bezprostředně potom nešel nahodit.
  • Když se nechal chvíli odležet, zase nastartoval a krátce na to zhasl.
  • Když se "napumpovalo" palivo několikerým otočením klíčků do polohy těsně před nastartováním, zase chvíli běžel.
  • Ze začátku pomohlo startovat s plynem, po nějaké době už ani to.
Vyřešila až výměna palivového čerpadla - musí se kvůli tomu sundat nádrž.