Stránka 1 z 1

1.0 EcoBoost (2010-2018) (2018-2023) ROZDÍLY

Napsal: 15.02.2023 13:23
od mobiler9004
Může mi někdo povolaný prozradit rozdíly mezi motory 1.0 EcoBoost 92kW u Focusu MK3 a u Focusu MK4.

Co se mi povedlo dohledat, tak by měly být téměř stejné jen s rozdíly, že v motorovém prostoru u MK3 motor otočen turbem dopředu a u MK4 je otočen o 180°. Tedy turbem dozadu.
Další rozdíl jsem našel, že rozvody jsou u MK4 jsou řetězem, kde u MK3 jsou řemenem "máčeným oleji". Ale nepovedlo se mi najít, jestli k olejovému čerpadlu je u obou motorů řemen nebo u MK4 je také řetěz.

Jsou již nějaké postřehy ze servisů se spolehlivostí rozvodového řetězu nebo je to spíš už jen řetízek jako skoro na jízdní kolo.

Re: 1.0 EcoBoost (2010-2018) (2018-2023) ROZDÍLY

Napsal: 15.02.2023 18:47
od djdekl
MK4 ma olejove cerpadlo hnane remenem... nechapu...

Re: 1.0 EcoBoost (2010-2018) (2018-2023) ROZDÍLY

Napsal: 15.02.2023 18:51
od stano.
Kedze ten remen neprelamuje z jednej strany na druhu ako ide po kladkach, netlmi kmity od vaciek, a asi je aj menej namahany v tahu, mohol by vydrzat viacej :nixw:
Ono s retiazkami na olejovych cerpadlach tiez byvali problemy u nejednej automobilky.

Re: 1.0 EcoBoost (2010-2018) (2018-2023) ROZDÍLY

Napsal: 15.02.2023 20:28
od mobiler9004
To i u první verze EB je samostatný řemen k olejovému čerpadlu a další řemen jde přes kladky k vačkám apod. Jsem zklamaný, že i u druhé verze EB k olejovému čerpadlu je řemen a opět bude určitě trpět podle použitého oleje.

Nevíte jakou má životnost řemen k olejovému čerpadlu u obou verzí? Kilometry, stáří?