Vysoká teplota
Napsal: 04.11.2019 21:50
Čaute,
dnes som po dlhšej oprave zložil moj focus mk1 1.6 benzin.
Mal som dole hlavu - tá šla na generálku. Pri tejto príležitosti som tiež prekrúžkoval piesty, vymenil rozvody a vodnú pumpu. Po opätovnom zložení som začal pozorovať prehrievanie hlavy motora - teplota vyčítaná software-om Fordiag (PID OBD.ENG_TEMP - Engine coolant temperature) mi stúpla pomaly až na 110 stupňov, a začala mi vrieť voda. Samozrejme motor som okamžite vypol a začal riešiť problém. Počas tejto výmeny som sa ani nedotkol termostatu. Auto stálo s vypustenou vodou cca 3 týždne na dvore. Vypustil som teda systém, a termostat som vytiahol. Skúšal som ho ponoriť do vedra s vriacou vodou - neotvoril sa... až po manuálnom stlačení sa začal javiť že chodí. na voľnobeh sa mi motor ale aj tak ohrieva na cca 99 stupňov - niekedy aj 100, a počas jazdy som už pár krát bezpečnostne musel zastaviť, bo pri vacšej akceleracii mi teplota skocila aj na 105st (vyššie som nemal odvahu to nechať bežať). Prístrojová doska pritom ukazuje ručičku aj pri stave prehrievania sa stále kolmo na stred stupnice, ako by bolo všetko OK. Taktiež ani v stave prehriatia sa neaktivovali sahara ventilatory na chladiči. (funkčné však sú, nakoľko pri spustení klimatizácie sa rozbehnú).
Vedeli by ste mi v tejto zložitej hádanke poradiť? aký je Váš názor na vec? Termostat mám objednaný nový, verím, že jeho výmenou teplotu motora sklepnem.
Z akého dôvodu sa budíky snažia presvedčiť ma, že je všetko v pohode?
Napadlo ma ešte, či nemôže byť potrebné niečo odvzdušniť. Pri vypúšťaní a tiež nalievaní do systému mi totiž do motora vošlo len cca 2.5L vody. (možno 3 max).
Za každú radu vopred vďaka.
dnes som po dlhšej oprave zložil moj focus mk1 1.6 benzin.
Mal som dole hlavu - tá šla na generálku. Pri tejto príležitosti som tiež prekrúžkoval piesty, vymenil rozvody a vodnú pumpu. Po opätovnom zložení som začal pozorovať prehrievanie hlavy motora - teplota vyčítaná software-om Fordiag (PID OBD.ENG_TEMP - Engine coolant temperature) mi stúpla pomaly až na 110 stupňov, a začala mi vrieť voda. Samozrejme motor som okamžite vypol a začal riešiť problém. Počas tejto výmeny som sa ani nedotkol termostatu. Auto stálo s vypustenou vodou cca 3 týždne na dvore. Vypustil som teda systém, a termostat som vytiahol. Skúšal som ho ponoriť do vedra s vriacou vodou - neotvoril sa... až po manuálnom stlačení sa začal javiť že chodí. na voľnobeh sa mi motor ale aj tak ohrieva na cca 99 stupňov - niekedy aj 100, a počas jazdy som už pár krát bezpečnostne musel zastaviť, bo pri vacšej akceleracii mi teplota skocila aj na 105st (vyššie som nemal odvahu to nechať bežať). Prístrojová doska pritom ukazuje ručičku aj pri stave prehrievania sa stále kolmo na stred stupnice, ako by bolo všetko OK. Taktiež ani v stave prehriatia sa neaktivovali sahara ventilatory na chladiči. (funkčné však sú, nakoľko pri spustení klimatizácie sa rozbehnú).
Vedeli by ste mi v tejto zložitej hádanke poradiť? aký je Váš názor na vec? Termostat mám objednaný nový, verím, že jeho výmenou teplotu motora sklepnem.
Z akého dôvodu sa budíky snažia presvedčiť ma, že je všetko v pohode?
Napadlo ma ešte, či nemôže byť potrebné niečo odvzdušniť. Pri vypúšťaní a tiež nalievaní do systému mi totiž do motora vošlo len cca 2.5L vody. (možno 3 max).
Za každú radu vopred vďaka.