Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
Napsal: 18.03.2018 12:15
Zdravim všechy místní odborniky : )
Voloběh po 101 aneb snad mě admini nevyhodí. Tady je moje situace:
Historie:
Červen 2017: Nízký volnoběh - při vyřazení padá až někam k 500ot - dávám k řešení do místního neautorizovaného servisu. Vymění děravou "tříramenou" podtlakovou hadici sání a ventilek u ní + vyčištěa škrtící klapka. Vypadá to že vyřešeno, ale problém je po týdnu zpět.
Červenec 2017: Pří další návštěvě vyměnen volnoběžný ventil za neznačkový. Problém nevyřešen. Běžte do Fordu, radí.
Říjen 2017: Autorizovaný servis Ford (Carent Brno) se snaží řešit problém přehrátím SW řídicí jednotky. Výsledek: Nízký volnoběh se změní na vysoký - při vyřazení zůstává volnoběh vistet na cca 1750-2000ot.
Listopad 2017: Při další návštěvě zní závěr Motor OK.
Leden 2018: Vysledoval jsem, že problém vysokého voloběhu se projeví pouze po nastartování teplého motoru. S tímto zjištěním jsem zajel do Fordu. Zjistili neoriginální voln ventil - navrhují vyměnit za značkový. Což by snad na jednu stranu dávalo smysl, ale druhou hromadu peněz za ventil se mi dávat nechtělo. A trochu mi to nesedělo do situace se zahřátým motorem.
Aktuální problém: Po nastarování *zahřátého* motoru zůstává volnoběh po vyřazení, a dokud je auto v pohybu, viset na cca 1800ot. Po zastavení ihned spadne na správných cca 750. Pokud nastaruju *studený* motor, není problém - volnoběh po vyřazení spadne na 750. Auto startuje dobře a pokud stojí, s vonoběhem není problém - bez problémů drží ukázkových 750.
Adptace dlouhodobě ukazuji chudou směs kolem volnoběhu, se zhoršující se tendencí - viz přílohy. (Během doby několikrát proveden jejich reset.)
A co s tím?
Vybaven ForDiagem jsem se jako laik rozhodl zkoumat a studovat fora. Nejpravděpodobnější příčiny: Volnoběžný ventil, přisávání vzuchu, špinavý/nefunkční MAF, přehřívání motoru, TPS/její senzor.
Voln ventil: Původní ventil vymontovaný neautoriz servisem vyčištěn WDčkem a namontován do auta. Výslededk: otáčky už *někdy* nevisí na 1800, ale zde jen chvíli zkolísají a spadnou na cca 1200, kde drží do zastavení. Nevím jestli pomoho vyčištění, nebo aktuální kolísání venkovních teplot. Než zaplatím cca 4500 za nový, značkový, chci vyloučit jiné příčiny.
Přisávání vzduchu: Test s odpojením voln ventilu za chodu motoru vede spolehlivě k jeho chcípnutí. Takže zdá se nepřisává. Tady dotaz: Po odpojení ventilu a chcípnutí motoru je slyšet 2-3 sekundy syčení, ukončené ťuknutím - má to tak být? Je to vzduch v tříramené podtlakové hadici, ukončení dosednutím kuličky ve ventilu? A patří mezi ventilek a motor nějaké těsnění?
MAF: zkusím vymontova a vyčistit, ale nemaje garáž při dnešních teplotách trochu problém.
Teplota motoru: [Viz přiložené screeny z diag.] Ukazatel teploty na přístrojové desce se po cca 3-5km jízdy usadí přesně uprostřed stupnice a už se nehne až do zastavení/vychladnutí motoru. Dotaz: Je tento budík ovládaný jiným čidlem než čidlem teploty motoru mezi válci? Dočetl jsem se něco o čidle na chladiči, je to případ i u tohoto motoru?
Čidlo teploty motoru zdá se funguje (teplota před statem ukazuje zhruba nulu, což by odpovídalo - auto stálo přes noc venku). Přepnutí rozsahu čidla proběhne v necelých 100°, max teplota motoru (dálnice 30min při cca 3000ot, venku zhruba 0°) necelých 110°, jestli to čtu správně. Dotaz: Vidí tam odborníci něco špatně? Jaká je teplota motoru, při které už je problém? Či naopak, jaká je přijatelná provozní teplota? A dále, nespínají se mi větráky u chladiče, při v jakých teplotách mají sepnout (nízké/vysoké otáčky)? (Při testu/zapnutí klimy jedou, takže samotné větráky jsou ok.)
Škrtící klapka: Vyčištěna v mistím servisu, prý je ok. Diagnostika ukazuje při puštěném pedálu plynu otevření 8%, je to problém? Je potřeba nula?
Všem kteří se dočetli až sem gratuluji : ) a pokud by někdo věděl užitečné info plz dejte vědět. Díky.
Voloběh po 101 aneb snad mě admini nevyhodí. Tady je moje situace:
Historie:
Červen 2017: Nízký volnoběh - při vyřazení padá až někam k 500ot - dávám k řešení do místního neautorizovaného servisu. Vymění děravou "tříramenou" podtlakovou hadici sání a ventilek u ní + vyčištěa škrtící klapka. Vypadá to že vyřešeno, ale problém je po týdnu zpět.
Červenec 2017: Pří další návštěvě vyměnen volnoběžný ventil za neznačkový. Problém nevyřešen. Běžte do Fordu, radí.
Říjen 2017: Autorizovaný servis Ford (Carent Brno) se snaží řešit problém přehrátím SW řídicí jednotky. Výsledek: Nízký volnoběh se změní na vysoký - při vyřazení zůstává volnoběh vistet na cca 1750-2000ot.
Listopad 2017: Při další návštěvě zní závěr Motor OK.
Leden 2018: Vysledoval jsem, že problém vysokého voloběhu se projeví pouze po nastartování teplého motoru. S tímto zjištěním jsem zajel do Fordu. Zjistili neoriginální voln ventil - navrhují vyměnit za značkový. Což by snad na jednu stranu dávalo smysl, ale druhou hromadu peněz za ventil se mi dávat nechtělo. A trochu mi to nesedělo do situace se zahřátým motorem.
Aktuální problém: Po nastarování *zahřátého* motoru zůstává volnoběh po vyřazení, a dokud je auto v pohybu, viset na cca 1800ot. Po zastavení ihned spadne na správných cca 750. Pokud nastaruju *studený* motor, není problém - volnoběh po vyřazení spadne na 750. Auto startuje dobře a pokud stojí, s vonoběhem není problém - bez problémů drží ukázkových 750.
Adptace dlouhodobě ukazuji chudou směs kolem volnoběhu, se zhoršující se tendencí - viz přílohy. (Během doby několikrát proveden jejich reset.)
A co s tím?
Vybaven ForDiagem jsem se jako laik rozhodl zkoumat a studovat fora. Nejpravděpodobnější příčiny: Volnoběžný ventil, přisávání vzuchu, špinavý/nefunkční MAF, přehřívání motoru, TPS/její senzor.
Voln ventil: Původní ventil vymontovaný neautoriz servisem vyčištěn WDčkem a namontován do auta. Výslededk: otáčky už *někdy* nevisí na 1800, ale zde jen chvíli zkolísají a spadnou na cca 1200, kde drží do zastavení. Nevím jestli pomoho vyčištění, nebo aktuální kolísání venkovních teplot. Než zaplatím cca 4500 za nový, značkový, chci vyloučit jiné příčiny.
Přisávání vzduchu: Test s odpojením voln ventilu za chodu motoru vede spolehlivě k jeho chcípnutí. Takže zdá se nepřisává. Tady dotaz: Po odpojení ventilu a chcípnutí motoru je slyšet 2-3 sekundy syčení, ukončené ťuknutím - má to tak být? Je to vzduch v tříramené podtlakové hadici, ukončení dosednutím kuličky ve ventilu? A patří mezi ventilek a motor nějaké těsnění?
MAF: zkusím vymontova a vyčistit, ale nemaje garáž při dnešních teplotách trochu problém.
Teplota motoru: [Viz přiložené screeny z diag.] Ukazatel teploty na přístrojové desce se po cca 3-5km jízdy usadí přesně uprostřed stupnice a už se nehne až do zastavení/vychladnutí motoru. Dotaz: Je tento budík ovládaný jiným čidlem než čidlem teploty motoru mezi válci? Dočetl jsem se něco o čidle na chladiči, je to případ i u tohoto motoru?
Čidlo teploty motoru zdá se funguje (teplota před statem ukazuje zhruba nulu, což by odpovídalo - auto stálo přes noc venku). Přepnutí rozsahu čidla proběhne v necelých 100°, max teplota motoru (dálnice 30min při cca 3000ot, venku zhruba 0°) necelých 110°, jestli to čtu správně. Dotaz: Vidí tam odborníci něco špatně? Jaká je teplota motoru, při které už je problém? Či naopak, jaká je přijatelná provozní teplota? A dále, nespínají se mi větráky u chladiče, při v jakých teplotách mají sepnout (nízké/vysoké otáčky)? (Při testu/zapnutí klimy jedou, takže samotné větráky jsou ok.)
Škrtící klapka: Vyčištěna v mistím servisu, prý je ok. Diagnostika ukazuje při puštěném pedálu plynu otevření 8%, je to problém? Je potřeba nula?
Všem kteří se dočetli až sem gratuluji : ) a pokud by někdo věděl užitečné info plz dejte vědět. Díky.