Ručička teploměru vyletí do červeného + kontrolka motoru
Napsal: 27.07.2016 22:41
Nesetkal jste se někdo s následujícím problémem? Fokus 1.6 benzín 74 kW rv. 2003. Ručička teploměru občas vyletí do červeného. Někdy jen na chvíli a někdy na dlouho až se rozsvítí výstražná kontrolka vykřičníku a následně i kontrolka motoru a motor rapidně sníží výkon. Po vychladnutí je možný další provoz.
Motor evidentně nevaří, chladící kapalina v expanzní nádobce je v klidu na stejné hladině.
Závada se porjevuje nevyspitatelně po ujetí alespoň 20km na kratších vzdálenostech se zatím nikdy neprojevila.
Minulý víkend jsem závadu testoval, bylo vedro 30+°C a pražilo slunce, motor jsem točil do otáček, ujel jsem více jak 110km a závada se neprojevila ani jednou. Naopak druhý den, po ujetí cca 30km normálním tempem, se kontrolka zhoupla opět do červeného a ihned zase klesla zpět a po cestě zpět to udělala ještě několikrát. Často se to projevuje po vyjetí do kopce (nijak velkého), ale není to podmínkou již se to stalo i na rovině.
Následující pokusy o opravu zatím bez úspěchu. Výměna termostatu, teplotního čidla, chladiče, katalyzátoru, přístrojové desky, řídící jednotky. Ani v autorizovaném servisu Ford si nevědí rady.
Pokud se někdo z vás s tímto setkal, a nebo má nějaký návrh (i třeba zdánlivě nesmyslný), byl bych moc rád za radu.
Všem k do se připojí do diskuse předem děkuji za ochotu!
Motor evidentně nevaří, chladící kapalina v expanzní nádobce je v klidu na stejné hladině.
Závada se porjevuje nevyspitatelně po ujetí alespoň 20km na kratších vzdálenostech se zatím nikdy neprojevila.
Minulý víkend jsem závadu testoval, bylo vedro 30+°C a pražilo slunce, motor jsem točil do otáček, ujel jsem více jak 110km a závada se neprojevila ani jednou. Naopak druhý den, po ujetí cca 30km normálním tempem, se kontrolka zhoupla opět do červeného a ihned zase klesla zpět a po cestě zpět to udělala ještě několikrát. Často se to projevuje po vyjetí do kopce (nijak velkého), ale není to podmínkou již se to stalo i na rovině.
Následující pokusy o opravu zatím bez úspěchu. Výměna termostatu, teplotního čidla, chladiče, katalyzátoru, přístrojové desky, řídící jednotky. Ani v autorizovaném servisu Ford si nevědí rady.
Pokud se někdo z vás s tímto setkal, a nebo má nějaký návrh (i třeba zdánlivě nesmyslný), byl bych moc rád za radu.
Všem k do se připojí do diskuse předem děkuji za ochotu!