Stránka 1 z 1

Diagnostika Pumy

Napsal: 01.03.2016 19:55
od yzeroy
Zdravím potřeboval bych pomoci, takže píšu sem , odkázal mě sem Tomin (fordiag) a hlavně už nevím co s tím, mám pumku 1.7 MHA, takže jednolambdu a už nějakou dobu mám problém s uzavřenou smyčkou viz obrázky v příloze.
Koupil jsem kvůli tomu i novou lambdu ale nečekaně problém přetrvává. Udělal jsem video průběhu lambdy https://www.youtube.com/watch?v=UyXDd62--z4 do 35 sekundy je volnoběh od 35 je 2500 otáček, myslím že je problém v tom, že lambda osciluje mezi 0,1 - 0,7 ne 0,9V jak by měla.
Auto sem tam jakoby bublá, jen hučí (je o dost hlučnější), nejede respektive netáhne a dost žere. Není problém jezdit s lehkou nohou za 12 litrů.
Bublání https://www.youtube.com/watch?v=EO_7atO_Fe8 13,15,18,20 sekunda videa a https://www.youtube.com/watch?v=c3ehX6yYLnU tady prakticky celé video, doporučuji basová sluchátka, jen tak je slyšet ten divný zvuk (tupé rány).
V příloze je také sken PIDů kde mi nedává smysl PID 03. K dispozici mám Fordiag a ELM 327 s Forscanem. Poradíte někdo kde je problém? Děkuji za jakoukoliv odpověď

Napsal: 02.03.2016 06:16
od djdekl
Asi ti to nekde saje falesnej vzduch a RJ obohacuje na max ?

Re: Diagnostika Pumy

Napsal: 02.03.2016 11:20
od Tomin123
Ten prubeh vypada dost pekne.

To ze nedosahne na 0.9Volt bych neresil. Pro jistotu bych zkusil se zapnutym grafem jit hybat s kabelazi a konektory lambdy, aby byla jistota ze tam nebude svod/voda apod., ale 0.7Volt neni zadna traga.
Prechod mezi bohatou a chudou je nekde u/pod 0.5Voltu. Pokud ecu s bohatosti kmita, tak je evidentni ze chape dobre kdy je lambda "nahore" a kdy "dole".

Do grafu bych si pridal jeste LAMBSE1 (kratkodoba bohatost), KAMRF1 (dlouhodoba boh.)
a otacky.

Re: Diagnostika Pumy

Napsal: 02.03.2016 20:51
od yzeroy
Díky za odpovědi :roll:, dnes jsem měl chvilku čas tak jsem udělal pár videí.

Budíky: https://www.youtube.com/watch?v=0WFxFNqFHI4

Lambda s fuel trim: https://www.youtube.com/watch?v=u3atkF0-Rvk

To stejné jen jízda, rozjetí 1,2,3 50 km/h brzdění motorem, volnoběh: https://www.youtube.com/watch?v=6Pw6DbXt050

TPS: https://www.youtube.com/watch?v=8wSgcrA81DE

MAF: https://www.youtube.com/watch?v=s8IlzrVRPyM

Nakonec pokus o smazání adaptací, motor byl vypnutý, tohle mi fordiag píše od doby co tohle začalo: https://www.youtube.com/watch?v=gbBrc0HxY5c

Re: Diagnostika Pumy

Napsal: 03.03.2016 09:53
od Tomin123
Ty prubehy z lambdy vypadaji pekne. Nerekl bych ze by to prisavalo vzduch
pred lambdou (coz by mohla byt pricina velke spotreby).
Smycka lambdy je rozhodne uzavrena => ok.
To co si poslal na tom 2. snimku z Torque
moc nechapu. Mysli tim ze je nahozena prislusna 1ka v readiness kodu ?

Pokud dovedes vyvolat ten moment kdy motor zazlobi za soucasneho snimani tehle PIDu
tak to muze napovedet (jestli to prejde do chude smesi apod.).

Co tlaky valcu ?

Re: Diagnostika Pumy

Napsal: 06.03.2016 23:53
od yzeroy
No přisávat vzduch by to nemělo, taky mě to napadlo tak jsem dával nové těsnění a beze změny.
Ohledně toho torque, když se koukneš na výpis pidů z fordiagu tak pid 03 má nastavenou hodnotu 10 a 00 v, předpokládám, hex soustavě, po převodu na desítkovou je to 16 což je přesně ta chyba (feedback fault). Dvě nuly tam jsou protože motor a ŘJ je před facelift jednolambda.
Musím zaklepat, po nové lambdě sice spotřeba zůstala ale motor jede jinak a už tak nehučí jako předtím ale pořád "bublá" do výfuku, Svíčky jsou nové ani ne 3000 km origo ford na pumu, cívka a kabely 1000 km.
V sobotu jsem měřil komprese, nový motor má 12,4 barů a já měl rovnoměrně okolo 11 barů.
Ještě nějaké nápady? Mě napadají vstřikovače z čehož nemám moc radost ...

Re: Diagnostika Pumy

Napsal: 07.03.2016 10:59
od Tomin123
Jojo, 10hex=16dec, tedy closed+chyba (viz. https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs#Mode_1_PID_03)
Zkontroloval bych rozvody.
Nekde tady najdes vlakno o tom jak zjistit posunuty rozvod. Projevuje se to nestabilitou motoru v urcitych otackach v rezimu bez zateze, ...