Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 05.04.2013 21:05
Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
Dobrý den,
prosím o radu, mám problém se špatným sjížděním zadních pneumatik. Sjíždějí se obě pneu k vnější straně po celém obvodu, rozdíl v hloubce dezénu je přibližně 2 mm po cca 10 000 km. Geometrie i vyvážení kol je v pořádku. Ford Focus 1.6, 2003
prosím o radu, mám problém se špatným sjížděním zadních pneumatik. Sjíždějí se obě pneu k vnější straně po celém obvodu, rozdíl v hloubce dezénu je přibližně 2 mm po cca 10 000 km. Geometrie i vyvážení kol je v pořádku. Ford Focus 1.6, 2003
-
- Junior
- Příspěvky: 239
- Registrován: 07.05.2015 19:52
- Bydliště: Chrudimsko
Re: Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
Podvozek je po technické stránce v pořádku? Ona může být geometrie v servisu a geometrie při jízdě odlišná...
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 05.04.2013 21:05
Re: Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
Podvozek by měl být v pořádku, byl kontrolován mechanikem
- rofek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 05.11.2011 10:31
Re: Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
existuju iba 2 moznosti - dovody :
Geo nie je v poriadku - teda vyskusat inu dielnu, resp. mechanika
Podvozok nie je v poriadku - ak je tam este ten povodny od vyroby, tak na 99.99 % su v haji silentbloky min. u niektorych ramien, resp. ak uz bol aj (aspon ciastocne) renovovany, tak je to potrebne urobit znovu.
2mm za tak kratku dobu / najazd je skutocne dost, kludne to moze byt aj kombinacia nedobrej geo + silentblokov...
Geo nie je v poriadku - teda vyskusat inu dielnu, resp. mechanika
Podvozok nie je v poriadku - ak je tam este ten povodny od vyroby, tak na 99.99 % su v haji silentbloky min. u niektorych ramien, resp. ak uz bol aj (aspon ciastocne) renovovany, tak je to potrebne urobit znovu.
2mm za tak kratku dobu / najazd je skutocne dost, kludne to moze byt aj kombinacia nedobrej geo + silentblokov...
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 05.04.2013 21:05
Re: Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
ok, zkusím ty silentbloky. Děkuju za rady 

-
- Junior
- Příspěvky: 239
- Registrován: 07.05.2015 19:52
- Bydliště: Chrudimsko
Re: Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
Souhlas, i ta geometrie nemusela být zcela v pořádku, jestli to nebyla nějaká renovovaná dílna, kde pravidelně kalibrují přístroje. Už tu na foru také byl někdo, kdo měl geometrii "v pořádku" a pak zjistil na laserové geometrii, že to je rozdrbaný.
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13508
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
Aj ta laserova moze byt rozdrbana. Typ meracej stolice nema vplyv na to, ci je to krive alebo nie. A niekedy "experti" zle nasadia tie terciky na disky.
- rofek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 05.11.2011 10:31
Re: Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
@ tommol :
urcite si prejdi min. toto vlakno : http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... o&start=45
o vymene silentblokov - resp. "repasovani" zadnej napravy tu najdes aj dalsie vlakna. viac-menej sa zhoduju na tom, ze je lepsie / jednoduchsie ramena vymenit za nove - teda vsetky 3 tzv. priecne ramena. Vynimka je to posledne, tzv. podelne, na kt. sa meni sice iba jediny silentblok, ale kvoli jeho nalisovaniu je prakticky nutne cele rameno demontovat...
urcite si prejdi min. toto vlakno : http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... o&start=45
o vymene silentblokov - resp. "repasovani" zadnej napravy tu najdes aj dalsie vlakna. viac-menej sa zhoduju na tom, ze je lepsie / jednoduchsie ramena vymenit za nove - teda vsetky 3 tzv. priecne ramena. Vynimka je to posledne, tzv. podelne, na kt. sa meni sice iba jediny silentblok, ale kvoli jeho nalisovaniu je prakticky nutne cele rameno demontovat...
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 05.04.2013 21:05
Re: Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
Děkuju, je nějaký způsob jak poznat, jesli jsou silentbloky opravu špatné, koukal jsem, že nákup nových ramen a silentbloků není zrovna levná záležitost, tak abych to neměnil zbytečně.
- kohla
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 21.06.2011 13:39
- Bydliště: Praha-východ
Re: Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
Nedokážu si představit, že geometrie je v pořádku a zadní gumy se sjíždí! Při tomhle stáří auta je zadní naprava ko. Chtěl bych vidět jak technici na gometrii povolili excentry, aby ji upravil. Na 12 let starym autě nebude stejná jak na novém. Takže museli.
FORD FOCUS COMBI 1.8 TDCi 74kw 2004


-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13508
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
Len ci vedeli, ze sa to nastavuje aj vzadu. Ked som bol u jedneho "experta", ten mi oznamil, ze lave zadne mi uteka o 35'', ale ze to je este ok. Tak mu vravim, ze ved nech to doladi. Na to vyvalil oci, ze ci to teda nema pevnu zadnu napravu 

- rofek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 05.11.2011 10:31
Re: Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
tommol :
prejavov toho, ze silentbloky na ramenach zadnej napravy su "spatne" je viacero.
Typicky je to buchanie po prejazde nerovnosti; tzv. "vlnenie" zadnej casti napr. pri preradovani medzi pruhmi na ceste alebo aj pri jazde rovno vo vyssich rychlostiach, resp. to, ze naprava neudrzi stopu v zakrute a odskoci.
Pri vymene silentov - resp. celych ramien idu pochopitelne aj nove sroby kt. su ramena prichytene, vratane tych 2 tzv. excentrickych - na napravnici, blizko stredu, resp. pozdlznej osi auta. Tieto sluzia na nastavenie odklonov / zbiehavosti.
Tu je navod aj slusny popis - je to sice fofo II, ale naprava je prakticky rovnaka : http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 24&t=18931
Takze okrem toho, ze uz pojde nastavit geo, resp. ze sa geo nebude za jazdy menit a nebudu sa teda sjizdet pneu nerovnomerne, tak by si mal ziskat aj vacsi komfort a zlepsenie jazd. vlastnosti.
Vsetko je tu na fore viac krat uz popisane - pozri sekciu "Podvozek".
prejavov toho, ze silentbloky na ramenach zadnej napravy su "spatne" je viacero.
Typicky je to buchanie po prejazde nerovnosti; tzv. "vlnenie" zadnej casti napr. pri preradovani medzi pruhmi na ceste alebo aj pri jazde rovno vo vyssich rychlostiach, resp. to, ze naprava neudrzi stopu v zakrute a odskoci.
Pri vymene silentov - resp. celych ramien idu pochopitelne aj nove sroby kt. su ramena prichytene, vratane tych 2 tzv. excentrickych - na napravnici, blizko stredu, resp. pozdlznej osi auta. Tieto sluzia na nastavenie odklonov / zbiehavosti.
Tu je navod aj slusny popis - je to sice fofo II, ale naprava je prakticky rovnaka : http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 24&t=18931
Takze okrem toho, ze uz pojde nastavit geo, resp. ze sa geo nebude za jazdy menit a nebudu sa teda sjizdet pneu nerovnomerne, tak by si mal ziskat aj vacsi komfort a zlepsenie jazd. vlastnosti.
Vsetko je tu na fore viac krat uz popisane - pozri sekciu "Podvozek".
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia
- bajeluk
- Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 01.08.2013 18:23
- Bydliště: Liberec, Praha
Re: Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
Co jsem se docetl, tak ty zadni excentry nastavuji pouze sbihavost, ne odklon. Odklon se, bohuzel, prakticky seridit neda, resp. zlepsi se jen vymenou silentbloku (malicko) a pruzin (to asi vic, za soucasnyho zvednuti zadku).
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13508
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
Meni sa aj odklon. Tvar kolies do Acka.
- bajeluk
- Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 01.08.2013 18:23
- Bydliště: Liberec, Praha
Re: Sjíždění zadních pneumatik k vnější straně
No, je asi pravda 
Ale neni to tak, ze kdyz se meni oboje najednou, tak to lze prakticky pouzit jen k serizeni sbihavosti? Mam za to, ze vetsi odklon je jen esteticka vec (+ to lip sedi v zatackach:) ). Naproti tomu spatna sbihavost ti zere gumy. Ale rad se necham poucit.

Ale neni to tak, ze kdyz se meni oboje najednou, tak to lze prakticky pouzit jen k serizeni sbihavosti? Mam za to, ze vetsi odklon je jen esteticka vec (+ to lip sedi v zatackach:) ). Naproti tomu spatna sbihavost ti zere gumy. Ale rad se necham poucit.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů