Stránka 1 z 1

Syčení a pokles výkonu

Napsal: 15.09.2015 08:51
od VH123
Ahoj, asi měsíc se snažím přijít na příčinu poklesu výkonu motoru (mám problém dostat se a udržet dálničních 130). Něco mi syčí u motoru, intenzita závisí na otáčkách. Zatím jsem nedokázal dohledat přesně kde, ale zdá se že je to z pravé strany auta, takže vcelku daleko od sání. Ale když by byl problém s nějakou podtlakovou hadičkou, pomalu by padaly otáčky, kolísal by volnoběh, ale výkon... Mám auto předělané na LPG, ale na benzín to dělá úplně totéž. Syčení se ozývá i při šlapání na plyn při zastaveném autě, ale zatímco z kabiny to slyším výborně, při otevřené haubně je to hledání horší. Nějaký tip kam se cíleně koukat? Svíčky nové, filtry nové, cívka kabely ok.

Re: Syčení a pokles výkonu

Napsal: 15.09.2015 09:31
od stano.
Pokles vykonu je len vo vysokych rychlostiach, alebo v celom spektre? Ak prva moznost, nerobil si nejake upravy na aute typu zadne kridlo, predny naraznik, atd.?

Ak sycanie zavisi od otacok, mozno to najdes pod kapotou tak, ze (na teplom motore) rukou otvoris skrtiacu klapku, nech vyletia otacky nad 4000 a potom ju pustis. Ak to taha za klapkou, nasledny podtlak by mal byt dostatocne vyrazny.
Sycanie/sustanie moze sposobovat aj niektora kladka/lozisko na remeni.
Rozvody nemas dufam posunute. Nemenili sa?

Re: Syčení a pokles výkonu

Napsal: 15.09.2015 10:07
od VH123
Pokles výkonu jen ve vyšších otáčkách, řekněme nad 3500. Tuzing samozřejmě žádný, rozvody jsem měnil tak 3 roky zpátky a problémy začly až tak před měsícem až dvěma. Jednou to bylo slyšet skutečně výrazně a pokles výkonu byl hodně velký, bohužel jsem jel v obleku jako host na svatbu, tak jsem se v tom v tu chvíli nemohl povrtat víc. Jdu tahat za klapku, to mě nenapadlo. :) Pořád jsem čekal na někoho kompetentního (drahá polovička to není) kdo mi bude šlapat na plyn.
Nějak mě Focus poslední dobou s..e, poslední dobou si to vybírá nějak najednou...

Re: Syčení a pokles výkonu

Napsal: 16.09.2015 10:03
od VH123
Update - našel jsem slušně velkou díru v (na můj vkus) vcelku prasecky provedeném sváru mezi svody a vlnovcem, tohle pořešit jako první, odpojit baterku a pak se uvidí. Ale stejně si řikám, je to až za lambdou, to by nemělo mít až zas takovej vliv.

Re: Syčení a pokles výkonu

Napsal: 16.09.2015 10:38
od pkadecka
Až tu díru ucpeš a problém se zhorší, mohl by to být ucpaný výfuk.

Měl jsem teď děravou rouru před katalyzátorem (= v podobném místě jako ty, taky je to za lambdou, teda za tou první) a na výkon to nemělo vliv. Auto lítalo i po dálnici docela slušně.

Ale kdysi jsem zažil ucpaný výfuk, auto mělo taky mizerný výkon a mělo to docela rychlý progres - už po nastartování se mi něco nezdálo a během pár km se to natolik zhoršilo, že auto prakticky přestalo jet. Rozsypal se kat a ucpal výfukové potrubí. V poslední fázi už motor běžel jenom na volnoběh a po přidání plynu spíš chcípal, auto dokázalo jet jenom po rovině, do kopce se zastavilo a dál muselo na laně.

Až ti budou vařit tu díru, tak ať pak zkusí rozpojit přírubu před katem a projet auto, jestli se to zlepší.

Re: Syčení a pokles výkonu

Napsal: 21.09.2015 14:54
od VH123
Tak verdikt jasný, ucpaný katalyzátor. díky tomu to začlo foukat z prasosváru před vlnovcem, netěsné to bylo do té míry že po ucpání vejfuku to foukalo dost na to, aby motor nechcípnul, apsoň ne hned po ucpání. Výměna za univerzální kat, i s prací za 3000.
No a 100 poníků je zpátky v plné síle, snad to tak nějakou dobu vydrží.

Re: Syčení a pokles výkonu

Napsal: 21.09.2015 15:16
od pkadecka
Tak jsem to trefil :palec_nahoru: Jinak katalyzátor jsem teď taky měnil (protože zreznul, funkčně by ještě vyhověl, auto s ním v dubnu prošlo technickou), ale než 3000-3500 za univerzální kat a vaření, jsem šel radši do nového katu MTS, ten stojí cca 4000 (+ nějaký ten montážní materiál + práce a bylo to asi za 4700). Je to sice o trochu dražší, ale zas to (doufám) dýl vydrží.