Stránka 1 z 2
Houpání otáček a zatížení motoru
Napsal: 08.08.2015 22:20
od hrosik85
Ahoj,
mám problém s Ford Focus 2003 kombi, 1.6 Zetec benzín. Když zapnu ventilátory do kabiny (hlavně 1+2 stupeň) tak to na volnoběh rozhoupe otáčky motoru. Při rozjezdu je auto líné a musím to víc vytočit a jak se rozjede, pak se propadne najednou výkon kolem 2000 ot a pak pomalu zase přidává. Při jízdě je zase pomalá akcelerace. A dokonce jsem jel z kopce a jak zapnu ventilaci, tak normálně pocítim, jak auto začne zpomalovat. Je to trochu jako motorová brzda. Auto navíc začalo více žrát, víc jak o 10% a je fakt líné.
Netušíte, co by to mohlo dělat? Přimo ventilátor, ta jeho regulace, nebo alternátor? Když zapnu všechny spotřebiče kromě ventilace, tak je to OK (světla, rádio, vyhřívání zadního skla...). Tak se mi to zase na alternátor moc nezdá. Zítra ještě změřím napětí, teď už je mi blbý to startovat před bytovkou

.
Díky za tipy.
Re: Houpání otáček a zatížení motoru
Napsal: 09.08.2015 07:03
od lucky.jack
Jestli máš klimu tak se ti nejspíš zapne kompresor, který může být pridreny a motor má tím pádem za úkol překonat odpor kompresoru...
Re: Houpání otáček a zatížení motoru
Napsal: 09.08.2015 12:27
od hrosik85
Tak jsem to dneska ještě zkoumal a fakt to dělá kompresor. Vytáhl jsem pojistku z pozice A/C a od té doby je to OK. Proč se vlastně spíná kompresor, když je klima vypnutá? Nedá se tohle nějak obejít. Při zapnutí větráku v prostoru motoru fakt klapne a otáčky se rozhoupou.
Máte zkušenosti s opravou kompresoru? Nebo koupit nový?
Re: Houpání otáček a zatížení motoru
Napsal: 09.08.2015 17:52
od HonzaNovotny
Kam máš nasměrovaný proudění vzduchu??
Re: Houpání otáček a zatížení motoru
Napsal: 09.08.2015 19:51
od miki21
Ono to totiž soudruzi od Forda vymysleli tak, že pokud máš zapnutý ofuk naplno na čelní sklo,tak se klima pouští sama... stačí posunout kolečko o chlup na nohy a nedělá to.
Než začneš kupovat nový kompresor, tak to vyzkoušej.

Napsal: 09.08.2015 20:10
od Nonid
To neni zadnej vymysl forda, tohle je globalni

Jde o to, abys mel okno co nejdriv odmlzeny, abys videl na cestu...
Re: Houpání otáček a zatížení motoru
Napsal: 09.08.2015 20:16
od stano.
No ale taketo citelne prepady vykonu to nemoze mat na 1.6. Ved na 1.4 to nie je take hrozne.
Vypni tu klimu a skus sa BEZ PLYNU pomalinky rozbehnut. Ci ti to pojde.
A potom este skus toto:
https://www.youtube.com/watch?v=L5eCetJb1qU
Re: Houpání otáček a zatížení motoru
Napsal: 09.08.2015 21:41
od hrosik85
miki21: jj, zkoušel jsem to a máš recht, já mám ofuk na přední sklo, protože tak mi to nejmň vadí. V téhle pozici se fakt automaticky připne kompresor. Na jiných pozicích to nedělá. Takže ašpoň mám teda variantu nějakou
stano: tohle video na youtube jsem viděl asi 2 dny zpět a dneska dopo jsem ho i komentoval. Měl jsem přesně tento problém, ale to už mám opraveno
Re: Houpání otáček a zatížení motoru
Napsal: 09.08.2015 21:47
od hrosik85
Tak poznatky z dnešní cesty:
Vypnutá klima, ventilace na stupni, kde se nic samo nepřipíná - motor šlape jak hodinky, otáčky drží, chod je tichý, motor má výkon, zrychluje i na nízkých otáčkách, každý rozjed jsou hrábě, protože jsem zvyklí na to víc šlápnout
Zapnutá klima - na volnoběh otáčky kolísají, motor při rozjezdu nemá výkon, z kopce v místech, kde auto třeba na 4ku ještě stále samo zrychlovalo, tak s klimou dokonce přibržduje, chod motoru je hlasitější, auto docela často celé zavibruje
A ještě jeden poznatek, při startu studeného motoru a zapnuté klimě je motor OK. Až když se zahřeje a spadnou volnoběžné otáčky, tak začnou problémy. Ale to spíš bude asi bohatostí směsi, co jde do studeného motoru, co? I když jendou mi přišlo, že motor už byl zahřátý a ještě to chvíli bylo OK. Neb jestli ten kompresor až se zahřeje, tak zlobí. Fakt nevím.
Re:
Napsal: 09.08.2015 23:10
od jarous350
Nonid píše:To neni zadnej vymysl forda, tohle je globalni

Jde o to, abys mel okno co nejdriv odmlzeny, abys videl na cestu...
Zrejme jde o to, aby mohl jet autem i dement s IQ<60. Protoze pokud bych chtel mit okno co nejdriv odmlzeny, abych videl na cestu, tak bych si AC pustil sam, nebo spis bych si pustil vyhrivani okna. Kdyz je venku slunecno a 15 stupnu, tak nic odmlzovat ani chladit nepotrebuju, takze at kriteria pro spousteni udelaj bud poradne a nebo at radsi nedelaj nic.
Zacal jsem jezdit se Sierrou, pak jsem pres Escorta dosel k tomu, ze mam doma FF1 a FF2 a vysledkem je to, ze se bojim koupit FF3. Do FF1 pokrok a pak uz to jde do hajzlu.
K tematu: U 1.6 je pokles vykonu pri klime opravdu znatelny, takze to jeste nemusi znamenat pridreny kompresor. Houpani otacek byva jenom pri urcitych parametrech zatizeni/teplota motoru/teplota venku. Zkus tema resici volnobeh.
Re: Houpání otáček a zatížení motoru
Napsal: 10.08.2015 08:57
od hrosik85
No ono s tou klimou fakt něco je, protože fungovala dobře a až letos to začalo zlobit. Roky předtím jsem klimu používal v pohodě. Letos s ní mám problém se rozjet, brzdí mě i z kopce a najedu o 100 km méně na nádrž. Takže pokles výkonu je citelný.
Re: Houpání otáček a zatížení motoru
Napsal: 10.08.2015 09:01
od stano.
Pri vypnutom motore skus rukou tocit s hriadelom kompresora - nie ta cast, po ktorej ide remen, ale ta, ktora je na cele remenice. Pri vypnutej klime a nastartovanom motore sa nehybe. Ak to nepojde rukou, je pridreny kompresor.
Re: Houpání otáček a zatížení motoru
Napsal: 10.08.2015 09:27
od hrosik85
Stano: kde tam vlastně ten kompresor je? nemáš foto jak se k té hřídeli dostat?
Re: Houpání otáček a zatížení motoru
Napsal: 10.08.2015 11:32
od Cimi
tak přidám se mam ten samí problém, jak popisujete, díky stano za radu taky to zküsím s otáčením.. jinak musí být přidřený vyloženě kompresor nemůže to dělat jen nějaká ta spojčička?
btw houpe mi to jak blázen a když vyřadim před křižovatkou a prudčeji zabrzdim tak to zdechne... vcelku klasika asi

klimatizace běží ale sem tam mam potí že se zařazenou rychlostí nesepne musím vyřadit aby sepla.. zajímavé čekal bych to s přidřeným kompresorem spíš naopak.
Re: Houpání otáček a zatížení motoru
Napsal: 10.08.2015 11:33
od petulak