Stránka 1 z 1
Motor
Napsal: 08.07.2015 19:03
od bongo9
Prosím o rady a názory. Svůj problém na focusu 2003,1.6 benzín bych ještě rozvedel. Mám v motoru uhnuté výfukové ventily. Mám podezření, že mi mechanik něco zmršil, ale nechci nic zavádět. Co může způsobit ohnutí výfukových ventilů( těch menších).děkuji
Re: Motor
Napsal: 08.07.2015 19:33
od stano.
Ako si prisiel k tomu, ze mas ohnute ventily?
Ohnut sa mohli pri posunuti rozvodov.
Re: Motor
Napsal: 08.07.2015 19:37
od bongo9
Protože sem je viděl ohnuté, všechny 4. Mechanik mi je ukazoval a tvrdí, že se to mohlo stát ,když sem se pokoušel roztlačit auto. Já mám ale podezření, po dnešním hledání na netu. Taky na špatně udělané rozvody. Nechal jsem je dělat před měsícem a půl.
Re: Motor
Napsal: 08.07.2015 19:49
od stano.
Vyfukovych ventilov mas 8, nie 4.
Este sa to mohlo stat pri pretoceni motoru - pri radeni si tam supol nizsi rychlostny stupen a tak si pretocil motor aj cez obmedzovac.
Pri roztlacani urcite nie. Jedine, ze by si spustil auto z kopca a v 60-tke tam supol jednotku (vid pripad hore).
Na 1.6 sa stava, ze pri fusersky urobenych rozvodoch smykne remenicu na klukovom hriadeli a posunu sa rozvody.
Tretia moznost je pretrhnuty rozvodovy remen. Ine moznosti ma nenapadaju.
Re: Motor
Napsal: 08.07.2015 20:20
od bongo9
Takže rozvody dělané cca měsíc a půl. Do teď jízda bez problému. Potřeboval jsem nastartovat už zahřátý motor. Startér točil, ale motor už jsem nenastaroval. Tu možnost, že bych dal nižší rychlost.... se mi stala myslím místo 5ky 3ka. Ale zas netáhám motor do vysokých otáček, tak si myslím že to přes ten omezovač to snad nešlo.
To se mi stalo asi 2 krát i na starém autě, R19 a nikdy s motorem problém nebyl.
Zas mi přijde divné, že bych s udělanýma rozvodama jezdil víc než měsíc.
Re: Motor
Napsal: 08.07.2015 20:43
od stano.
Ak by si to pretocil pri podradeni, vedel by si o tom hned.
Mohlo to byt zle dotiahnute na remenici, alebo mechanik nedal novy srob. A pretocilo sa to neskor. Alebo sa to posuvalo postupne, pomaly, az raz sa to posunulo uz prilis.
Re: Motor
Napsal: 08.07.2015 21:20
od bongo9
Spíš postupně. Ale nepozoroval jsem žádný problém, že by to nějak hůř táhlo, nebo něco. Jen to potom nechtělo nastartovat. Takže podle toho co jsem se dozvěděl je prostě chyba na straně mechanika. Tak to sem zvědavý co mi na to řekne. Ale hlavně aby to bylo už v pořádku. Ty rozvody prostě bude potřeba seřídit, jinak pokud by se vyměnily jen ventily bude to zas co nevidět v háji.......?
Díky za odpovědi. Ahoj
Re: Motor
Napsal: 08.07.2015 21:27
od miki21
rozvody udělat nové a go hlavy
Re: Motor
Napsal: 08.07.2015 21:30
od stano.
Vymenit ventily, skontrolovat voditka, vycistit valce od pilin, a samozrejme nakomplet nove rozvody. Ked sa vsetko spravi poriadne, nebude ziadny problem.
Re: Motor
Napsal: 09.07.2015 07:42
od foki
predpokladam ze se to potkalo z duvodu nevymeneneho sroubu na klice
Re: Motor
Napsal: 09.07.2015 16:40
od gargulakj
Blbě se zeptám, ale jak je to možné že to původní šroub neudrží? Těch potkaných motorů co už jsem tu během těch let vyčetl....

Re: Motor
Napsal: 09.07.2015 16:45
od stano.
Lebo sa to dotahuje takou silou, ze pri povoleni a naslednom dotahovani sa uz deformuje. Potom ho jednak nedotiahnes na spravny moment a ak to aj dotiahnes na fest, tak sa to casom "samo" uvolni.
Re: Motor
Napsal: 10.07.2015 09:32
od bongo9
Takže i když ty rozvody byly dělané nedávno, musí se stejně udělat komplet nové...? Hlavně nevím proč, jak píšete nevyměnil ten šroub na klikové hřídeli. Není součástí nových rozvodů?
Snažím se připarvait, protože nevím co zas bude do mě hustit.
Jinak mám sto chutí jak to dá dohromady, naložit to a radši odvést do autorizovaného servisu a nechat to udělat komplet znova.
Třeba tam ze mě aspoň nebudou dělat blbce.
Re: Motor
Napsal: 10.07.2015 10:01
od stano.
To, ze je to autorizovany servis neznamena, ze neurobia z teba blbca. A tiez to neznamena, ze to urobia poriadne...
Ano, vacsinou ten srob byva sucastou rozvodovej sady. Ci ho tam dal, a ak nie, tak preco, tazko povedat. Na prvy pohlad by ale malo byt vidiet, ci je tam stary, alebo novy. Takisto by mali byt nove sroby, ktore drzia napinaciu kladku. Tam to ale nie je az take kriticke....
Mozno aj dal novy srob, len to nedotiahol dostatocne. Nie je tam klinok ako na 1.8/2.0/vacsine motorov, ale drzi to tam iba silou dotiahnutia. Preto zle dotiahnute, stary srob, olej na stycnych plochach mozu sposobit posunutie rozvodov.
Som zvedavy, ci ma vobec aretovacie sroby na rozvody, alebo to robi len od oka so znackami.