Stránka 1 z 1

Kolísání otáček

Napsal: 24.01.2014 20:20
od pidomir
Zduř,
je hezké si vždy pročíst celé fórum a dle rad od Vás všech si opravovat auto. Nicméně nyní tu mám opět u sebe problémek. Koupil jsem auto s vířivými klapkami po smrti a s kolísáním otáček. Spotřeba tou dobou byla kolem 12l/100km. Nechal jsem vyměnit vířivé klapky za pár šušní, nechal jsem vyčistit volnoběžný ventil (při odpojení auto chcípne, takže je O.K.) a při montáži klapek mi zjistili, že v sacím potrubí je někde nějaká díra, kterou zacelili a hle, auto má spotřebu v kombi provozu 8l/100km a to ho nešetřím, klapky se sice začínají ozývat znovu, ale hlavně znovu začínají blbnout otáčky.
Když jedu a auto je zahřáté, vyřadím na neutrál a mám zaplá světla a ventilátor, při dobrždování mi otáčky z nějakých standardních volnoběžných (800ot.) klesnou až třeba ke 300ot. a samozřejmě se sníží výkon ventilátoru a světla pohasínají. Občas se mi stalo i, že auto chcíplo, tím jak byly otázky nízké. Přemýšlím, kam bych se měl zaměřit. Jak jsem již psal volnoběžný ventil je O.K. A ještě nevím, jestli to s tím souvisí, ale když mám auto zahřáté a mám hodně popojíždění, tak se mi třeba stane, že napotřetí nemůžu během chvíle auto nastartovat. Chvíli mu to trvá a pak naskočí. Předem všem díky za postřehy.

Re: Kolísání otáček

Napsal: 25.01.2014 13:38
od Ma.rt
a zkousel jsi resetovat RJ? (odpojit baterku aspon na pul hodiny)...
a co plyn.pedal, nejde ztuha? jeste by to mohla delat klapka

Re: Kolísání otáček

Napsal: 25.01.2014 22:02
od pidomir
No to už jsem několikrát zkoušel a bez efektu. Ještě jsem někde četl, jestli nemám málo náplně v chladiči, že sahara tak má tendenci být pořád zapnutá. Koukal jsem, že mám náplň na rysce minimum, což si myslím, že není takový problém. Pedál jde normálně.

Re: Kolísání otáček

Napsal: 26.01.2014 10:30
od Ma.rt
minimum je zastudena, kdyz se to natlakuje, vyleze to k max. ale to nebude ten problem. ale ta klapka muze byt jednou z pricin, i kdyz pedal jde normalne, je to u konce tahla plynu, musi se to vyndat a podivat se, jestli to tesni, jinak to pak prisava vzduch. Pak je jeste vzduch. hadicka na motoru nahore zezadu, ta rada praska a pak to taky dela problemy s volnobehem. tu sundej a podivej se :)

Re: Kolísání otáček

Napsal: 30.03.2016 18:10
od suflikant
ahojte,
mondeo, 1,8, 2003, po nastartovani 1200 ot. postupne klesaju na 850 potom sa dho drzia a klesnu na 750. Po vypnuti zohriateho motora a opatovnom nastartovani 850 ot cca 30 sek. potom otacky padnu do normalu 750 ot. Robi to asi 2 mesiace v servise si neveia dat rady. Na diagnostike ziadna vypisana chyba.Pri otackach 850 a vyssie vykazuje bohatu zmes, na emisiach vysoke CO.Motor po odpojeni volnobezneho ventilu zhasne, hadice v poriadku. Dakujem za vase rady.