Stránka 1 z 1

Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 20.01.2013 09:59
od ballu
Tak jsem prolézal články o pneumatich na internetu, a mohu jen konstatovat, " JIŽ TO JE TU" . Jak byli řidiči masírováni ohledně jizdy na letních v zimě a následně zákonem určeno používání zimních gum v zimě , již gumárenské loby vystrkuje růžky ohledně dojíždění zimních gum v létě. Postupně a rozvážně podávají argumenty , protože , co vytýkají špatným sebevražedným vlastnostem některých výrobců zimních gum, zákonitě by tato zimní guma musela být špičkou v létě. Dělají testy nové zimní gumy v létě, porovnávají s novou letní gumou a argumentují 8O . Dementi, přeci s fungl novou zimní nezačnu jezdit v létě 8O ale budu dojíždět starou se vzorkem pod 4 mm.
Argumenty ztvrdlých zimních gum , které po 4 rocích nefungují , nejsou pružné s lamelama na zasněžené cestě a na druhou stranu je pohaní, že na letní cestě se chovají jako žvýkačka. Nyní při masírování ohledně zimních gum v létě, bude názorně vidět , že nejde o bezpečnost ale o to, jak vytáhat z lidí love.
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit. Nějak se to blbě seběhlo a já z finančních důvodů musel tuto zimu dojezdit 5 let staré gumy se 4,5 mm vzorkem , předek Michelin a vzadu Dunlop. Gumy na h...o ! jen splňují předpisy pro zimní provoz. Nic nevyjedou , ABS kope jako zplašený a na nějaké jetí na hory, to tak počkat na suchou cestu. Loni jsem je po zimě chtěl nechat o trochu déle na autě , a dorazit je před létem, ale vzorek i v teple nechtěl ubývat ani o desetiny né tak o nějaký milimetr. Tak nasazeny letní, že na zimu přijdou nové. Ale pro důvod popsaný výše, opět v loni v říjnu nahozeny a trpím při pohledu na zasněženou cestu.
Proto mohu potvrdit, že stará ztvrdlá zimní guma má stejné, ba v něčem i lepší vlastnosti než letní. :?

Re: Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 20.01.2013 10:07
od tym
Já jezdil celý léto na starých zimákách, a neměl jsem jedinej problém, ani v horku, ani na vodě. Takže to jako dočasné řešení jde taky a nevidím důvod, proč zimáky s vzorkem 3-4 mm na jaře házet do žita. Samozřejmě jsem si toho byl vědom a nebláznil jsem na limitu.

Re: Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 20.01.2013 11:10
od Fiber
Znalci z odboru dopravy, kteří dělají i posudky v případě dopravních nehod, dělali testy zimních gum v letních podmínkách. Při běžném užívání to skoro nemá rozdílu oproti letním. Takže kdo jezdí tak nějak podle předpisů, zimní guma v létě bohatě stačí. Mluvil jsem s jedním osobně :)

Re: Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 20.01.2013 11:12
od smoula
To sice ano, ale problém nastává pokud je potřeba rychle a z vysoké rychlosti zabrzdit co nejdříve...

Re: Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 20.01.2013 11:26
od Fiber
Testovali to a měřili vzdálenost na dálničních passatech, rozdíl nebyl ;)

Re: Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 20.01.2013 11:31
od smoula
Ono asi záleží na počasí a pod.


A jeden test

http://auto.idnes.cz/automoto.aspx?c=A1 ... 1_pneu_fdv

Re: Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 20.01.2013 11:35
od Fiber
Já bych tomu stejně věřil, kdybych to na dvou totožnejch autech s různym obutím vyzkoušel sám. Ale pořád radši budu věřit chlapům, co se tím zabývaj roky, každoročně nás školej z dopravy a výborně tomu rozuměj, než deníku, jehož původní smysl tohoto článku nedokáže nikdo určit :)

EDIT: Tím nechci říct, že zimák=leťák ve vlastnostech, to určitě ne. Ze 180 na nulu asi o nějakej ten metr se zimní přejedete. Proto jsem psal běžné užívání, kdy člověk brzdí max 140km/h.

Re: Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 20.01.2013 12:05
od ballu
smoula píše:Ono asi záleží na počasí a pod.


A jeden test

http://auto.idnes.cz/automoto.aspx?c=A1 ... 1_pneu_fdv
Jak čtu, tak čtu, ale stále se tam nějak nemohu dočíst konkrétní značky pneu které byly testovány ,jak tomu je při samotných zimních nebo letních testech pneumatik . Soudruzi nám něco tají. :(

Re: Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 20.01.2013 17:46
od Eidž
Fiber píše:Testovali to a měřili vzdálenost na dálničních passatech, rozdíl nebyl ;)
Teplota dálnice (vzduchu)?
Sucho/Mokro?

Jako chtěl bych vidět zimní gumu, se vzorkem pod 4 mm, tj. střed má pod 4 mm a kraje třeba 2,5 mm v kritických podmínkách - tj. voda a teplota na 25 C.


Samozřejmě, že všichni dodržujeme předpisy a když jsou zhoršené klimatické podmínky, tak úměrně tomu snížíme rychlost :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A pak si v dobré víře dáme před zimou na předek hlubší vzorek a na zadek horší. A to je blbost jako hrom. A pak vedeme diskuze, jestli zimní gumy v létě ano nebo ne.

Rozhoduje hloubka dezénu. Čím širší pneu, tím víc vzorku potřebuji. Jak v létě, tak v zimě. Na suché vozovce asi zimní dojedu. Ale jakmile vjedu do louže, tak málo vzorku znamená aquaplaning a to je hotovo.

Re: Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 20.01.2013 17:57
od Brehowicz
Eidži při kolika mm vyhazuješ letní pneu?

Re: Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 20.01.2013 18:07
od Eidž
Letní Continental (šíře 195) jsem prodal se vzorkem 5,5 mm.
A šel do univerzálních. Neboť zimní pneu už bylo 5 mm a 6 let, takže se muselo něco koupit. A s ročním nájezdem 10 tis. km jsou dvě sady pneu nesmysl. Dvě sady jsem k tomu měl při koupi vozu.
Samozřejmě jiná situace je na vysočině nebo na horách. Ale tam jsou lidi naučení a neřeší to. Vědí, že v zimě jsou v tom sami.

Re: Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 07.02.2013 12:36
od Dr.Romca
Bacha - ten článek je hlavně o celoročních pneu, ne o starých zimních přes léto...
Podle mě to je zaplacený...

Já třeba zimáky v létě dojížděl a neměl jsem problém ;-)

Re: Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 07.02.2013 12:55
od Hal9000
Tady se něco bere? Asi dobrej matroš :mrgreen:
Letní pneu v létě horší než ojeté zimní? :lol: :lol: :lol:
Je to smutné jak vám všichni lžou a na takové objevy musíte přicházet sami :roll:

Re: Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 17.06.2013 09:17
od ballu
Tak nyní mohu napsat chování zimních gum, při venkovní teplotě 28 st a teplého asfaltu částkovického letiště. Na zimních pneumatikách se vzorkem 4 mm ve předu mišáky a vzadu Dunlop jsem absolvoval v sobotu jak sprinty, tak i slalom. Při sprintech na rozjezdu více čárovaly a pískaly, ale vliv na čas asi neměly. Ale při brždění na konci dráhy, to bylo něco jiného, jelikož mám bremba kotouče a destičky feroda, nástup brždění je vlažný, ale po zahřátí - nekecám brzdovka mě normálně vřela / letos je v plánu její výměna/, protože při sešlápnutí spojky a zařazeném kvaltu mě auto popojíždělo, ani jsem nemohl vyřadit. Ale i při vření brzdovky, zimní brzdily jak o duši, bez většího odblokování kola za asistence ABS
Při slalomu to hvízdalo a jelikož má zimní pro pohodlí měkší bočnice tak se to trochu vlnilo při stálém kontaktu bez smyku. I čas nebyl špatný a nejeden menší Escort zůstal za mnou.
Po ukončení řádění, nastala kontrola pneumatik, jak jsou ty vlnovce ve vzorku, které se na sněhu a ledu otvírají, byly celé kusy vyrvaný 1 cm x 1cm nepravidelně po obvodě. Příčinou jsou obrovské tlaky přilnavosti, které to hustější vzorkování u zimní nevydrží a u "Y " otevírajícho vzorku dochází k vyrvání gumy z běhounu. Celé lamelování bylo zborcené a po kouscích upadávalo.
Musím však upozornit, že k tomuto dochází opravdu až při velmi agresivní jízdě, tak že obyčejný řidič se s tímto nesetká.
Když to shrnu letní v zimě ne, ale zimní v létě bez problému ano. :nazdravi:

Re: Zimní pneumatiky v létě

Napsal: 18.06.2013 20:02
od Jardak
Taky už jsem několikrát dojížděl zimní v létě a nikdy žádnej problém s přilnavostí. Jediná nevýhoda je, že rychle mizí...