Stránka 1 z 1
Motor - mrtvola
Napsal: 23.07.2012 19:17
od Fojc3k
Zdravim, poslednich par tisic km neco trapi Focuse meho tatika ( kombik 2000 ghia 1,6i 74kw ) Jedna se o to ze motor se mi zda celkove priduseny, z nizsich otacek se mu vubec nechce, a pri zapnute klimatizaci je problem ( hlavne do kopce) se vubec rozjet a treba na dalnici s tou klimou do mirneho kopecku se musi kolikrat i podradit na 4 aby to vubec udrzelo 130kmh... Motor jde normalne plynule do otacek az do omezovace, ale proste se mu nechce... Loni hlasila diagnostika chudou smes a asi po 500km odesla jedna civka, vymenili jsme ji plus svicky ( original motorcraft ), plus vymenen vzduchac a palivak ( cca pred 5000km ) ale porad beze zmeny... Vim ze volnobezny ventil je na ceste do pekel ale ve Fordu mi bylo receno ze to ma vliv pouze a jen na volnobeh.. Jinak auto ma najeto 171tis a docela si posmakne na oleji ( cca 6deci na 1000km ) coz mi na ty kilometry prijde dost - mam Mitsu Galant s 225 tis.km a ten si vezme tak decku na 1000.. ve Fordech se bohuzel moc nevyznam... Jeste bych dodal ze pod vetsim plynem v nizsich otackach ( tak do 2300 ) klepou ventily..... Jen doufam ze motor nema klasicky stelovaci...

Diky moc za pripadne napady co by to mohlo spravit... Jinak jeste treba spotreba je v norme tak kolem 7-8l, diagnostika minuly tyden vsechno OK.....

Re: Motor - mrtvola
Napsal: 23.07.2012 21:29
od pbjun
Jak mohla odejit jedna civka kdyz je tam jen jedna

Udelej olej, filtry, rozvody, svicky a uvidis...
Re: Motor - mrtvola
Napsal: 23.07.2012 21:33
od Nicco
Fojc3k píše:...Jen doufam ze motor nema klasicky stelovaci...

...

Re: Motor - mrtvola
Napsal: 24.07.2012 06:55
od pbjun
Jo koukam ze sem prehlid to s tema ventilama, tak spolu s rozvodama nechat seridit...
Re: Motor - mrtvola
Napsal: 25.07.2012 00:39
od Fojc3k

jedna jo.. oukej tak jsem zasae o neco chytrejsi

Vsechno je tam udelany, rozvody pri 155tis.. A sakra tam jsou fakt stelovaci?

no to by mohlo vsechno vysvetlovat... Dnes jsme dojeli z dovolene tak nekdy v tomhle tydnu mrknu na ty ventily, jinak jde to v pohode nebo jsou tam nejaky podelavky?

( jsem zvyklej z japonce ze se clovek obcas nestaci divit

) vule snad tady nekde najdu... tak uvidime

Re: Motor - mrtvola
Napsal: 25.07.2012 00:50
od foki
pokud mas hlinikove viko , tak jsou ve stamprlatech podlozky , pokud mas cerne plastove viko , tak se meni cele stamprle a musi dolu rozvody .
Seřízení
Všechna vozidla
1. Demontujte kryt ventilů.
Dodatečné informace - viz: Víko ventilů (303-01A Motor - 1,4L/1,6L, Opravy uvnitř Vozidla).
Vůle ventilů ve ventilovém vodítku
- sací ventily 0,017 - 0,064
- výfukové ventily 0,017 - 0,064
Vůle sacích ventilů (při 20 °C ± 5 °C) 0,11 - 0,18
Vůle výfukových ventilů (při 20 °C ± 5 °C) 0,27 - 0,34
2. POZNÁMKA: Naměřené vůle ventilů zaznamenejte v pořadí odpovídajících válců a ventilů.
Vůle ventilů změřte pomocí vhodné sady lístkových spároměrů.
3. POZNÁMKA: Otáčejte klikovým hřídelem pouze ve směru normálního otáčení.
Protáčejte klikový hřídel, dokud nebude každý píst v HÚ, a změřte vůle ventilů.
Vozidla vyrobená do 01/2001:
4. POZNÁMKA: Následující kroky proveďte jen tehdy, jestliže je třeba nastavit vůli ventilů.
• POZNÁMKA: Našroubujte dlouhé šrouby dopředu.
Nasaďte speciální přípravek
Vyšroubujte vnější šrouby prvního a posledního ložiskového víka vačkového hřídele.
Nasaďte přípravek s vedením stlačovače směrem ven.
5. POZNÁMKA: Vačka příslušného ventilu musí směřovat nahoru.
Nasaďte speciální přípravek
Nasaďte stlačovač do páky.
6. POZNÁMKA: Drážka ventilového zdvihátka musí směřovat ke středu motoru.
• POZNÁMKA: Netlačte stlačovačem ventilu na seřizovací podložky.
Vyjměte seřizovací podložku ventilu.
1. Stlačovač nasaďte na hranu hrníčkového zdvihátka a zdvihátko stlačte dolů.
2. Vyjměte seřizovací podložku ventilu.
7. Zjistěte třmenovým mikrometrem tloušťku seřizovací podložky ventilu.
8. Vyberte novou seřizovací podložku ventilu:
Tloušťka nové seřizovací podložky ventilu = tloušťka namontovaného zdvihátka + naměřená vůle seřizovací podložky ventilu - požadovaná vůle seřizovací podložky ventilu.
9. Novou ventilovou podložku nasaďte tak, jak bylo popsáno v předcházejícím pracovním postupu.
10. Zkontrolujte ventilovou vůli, případně znovu nastavte podle předcházejícího postupu.
11. Proveďte pracovní kroky pro každý válec, vždy na straně sání a výfuku.
12. Sejměte speciální nástroj.
Vozidla vyrobená 01/2001 a dále
13. POZNÁMKA: Následující kroky proveďte jen tehdy, jestliže je třeba nastavit vůli ventilů.
Demontujte vačkové hřídele.
Dodatečné informace - viz: Vačkové hřídele (303-01A Motor - 1,4L/1,6L, Opravy uvnitř Vozidla).
14. POZNÁMKA: Číslo na zdvihátku ventilu je tloušťka zdvihátka, avšak vyznačena jsou pouze číslice za desetinnou čárkou (např. 725 = 2,725).
Určete potřebnou tloušťku zdvihátka ventilu:
1. Demontujte zdvihátko ventilu a na spodní straně přečtěte jeho tloušťku.
2. Vypočtěte potřebnou tloušťku zdvihátka ventilu:
Tloušťka aktuálně namontovaného zdvihátka ventilu + naměřená vůle ventilu - požadovaná vůle ventilu.
15. Namontujte správné zdvihátko ventilu.
16. POZNÁMKA: Dokud nejsou nastaveny správné vůle ventilů, nemontujte rozvodový řemen.
Namontujte vačkové hřídele.
Dodatečné informace - viz: Vačkové hřídele (303-01A Motor - 1,4L/1,6L, Opravy uvnitř Vozidla).
17. POZNÁMKA: Otáčejte vačkovým hřídelem, abyste změřili vůli ventilů.
Provádějte měření ventilových vůlí a opakujte postup dle potřeby, až budou všechny ventilové vůle v určených tolerancích.
Všechna vozidla
18. Namontujte kryt ventilů.
Dodatečné informace - viz: Víko ventilů (303-01A Motor - 1,4L/1,6L, Opravy uvnitř Vozidla).
Re: Motor - mrtvola
Napsal: 25.07.2012 21:34
od miki21