Stránka 1 z 1

pro nase slovenske pratele - rada na prihlaseni

Napsal: 15.01.2007 13:59
od foki
cauky , potreboval bych vedet co vse se plati pri dovezeni auta ze zahranici , jake jsou tam hranice stari, jestli je to nejak rozdelene podle - starí /vyse poplatku a jestli jsou nejake vyjimky pri dovozu z CR (ulevy na placeni apod) nejedna se mi jen o FF ale i o auto treba z roku 1995 .

dik za pomoc .,

Napsal: 15.01.2007 14:05
od chmelko
teraz som prehlasoval to moje KA a este tu slavnu fiestu..

takže iba z hlavy:
obmedzenia niesu žiadné, iba na auto musí byt vystavený ten CoC certifikat, na 100% by ho malo mat každé auto vyrobené od roku 96

2/ potom sa rozbehne dost velká mašinéria na úradoch, ale bude to asi úplne rovnaké ako v CR, takže Stk, nadobúdacia zmluva a X poplatkov :lol:

Napsal: 15.01.2007 19:29
od lubec
Výhoda pri dovoze z čiech oproti napr. z nemecka je, že netreba úradné preklady dokladov. Treba ten certifikát COC, Ford mi ho vydal za 3 týždne a 3500.- sk.

Napsal: 15.01.2007 21:34
od foki
a co dal , nejaka ekologicka dan ?

Napsal: 15.01.2007 21:58
od KUTY
No a vyhodou je este to, ze ked je vozidlo prihlasene minimalne rok v krajine EU na toho isteho majitel ako bude v trvalom bydlisku (slovak zijuci v CZ) tak poplatky su ovela mensie...cca 5000.- SKK

Napsal: 15.01.2007 22:04
od KUTY

Napsal: 17.01.2007 05:50
od zirafak
foki píše:a co dal , nejaka ekologicka dan ?
Ano.Plati sa poplatok do recyklacneho fondu..

Napsal: 17.01.2007 21:36
od dobr
Kedže som si to minulý týždeň všetko overoval, tak to vypadá asi takto pri vozidle od roku výroby 1996:

DPH 15 – 25 percent (platí sa v krajine dovozu) – zaplatil ju však prvý vlastník pri kúpe vozidla, keď bolo nové, preto vy nebudete už DPH platiť (aj na základe zákazu dvojitého zdanenia);

Clo 0 percent. Clo 10 percent, len v prípade mimoeurópskeho dovozu z tretích krajín;

Prevozná značka a poistenie (ak mienite vozidlo doviesť na Slovensko po vlastnej osi) – 100 až 150 eur čo je zhruba 4 000 až 6 000 Sk

úradné preklady dokumentov (kúpna či darovacia zmluva, faktúra, certifikát konformity) do slovenčiny s notárskym overením – od 500 do 1 000 Sk za stranu; celkovo od 3 000 do 5 000 Sk, toto však treba overiť na danom okresnom úrade dopravy, každý má iné požiadavky, čo všetko chce preložiť a čo nie je potreba (Prievidza napríklad nepožaduje preklad COC a z technického stačí preklad poslednej strany, kde je vozidlo odhlásené z evidencie)

certifikát konformity – 70 až 130 eur (cca 4 000 až 5 000 Sk, ak vám ho vydá priamo predajca v zahraničí, slovenskí dovozcovia – importéri účtujú od 2 500 do 5 000

technická kontrola - 900 Sk

emisná kontrola (vyžadovaná len pre naftové motory) – 400 – 500 Sk

overenie pôvodnosti vozidla (od 1. 7. 2007) – 2 000 až 5 000 Sk - tak táto podmienka ešte zatiaľ neplatí (vzhladom k predčasným voľbam v roku 2006 sa celý legislatívny proces zbrdil a hoci je už známa firma a má aj certifikát z ministerstva dopravy, nestačila ešte vybudovať pracoviská a vyškoliť ľudí, predpoklad od 1.7.2007)
platiť sa bude podľa obsahu motora: 2 800 Sk (do 2 000 cm3), 3 600 Sk (2 000 - 3 000 cm3), 5 000 Sk (nad 3 000 cm3)

poplatok za uznanie typového schválenia ES, vydanie osvedčenia o evidencii (OEV) – 2 000 Sk; ak je žiadateľ držiteľom vozidla (v zahraničí) viac ako 1 rok – 1 000 Sk

vzatie do evidencie a vydanie evidenčných čísiel na dopravnom inšpektoráte (DI) – 2000 Sk

ak nemá certifikát konformity - skúšky o splnení technických požiadaviek, celý proces technického schvaľovania v autorizovaných skúšobniach (funkčnosť bŕzd, hlučnosť, odrušenie, emisie) vás môže vyjsť do 50 000 Sk!!!; platí to aj pre vozidlá vyrobené pred rokom 1996

kontrola technického stavu ak nemá certifikát konformity (STK) - 2 500 Sk

poplatok do Recyklačného fondu (RF) – jednotný poplatok pre všetky typy osobných áut - 2 000 Sk. Pokuta za nezaplatenie je až do výšky 20 000 Sk. Tlačivo na zaplatenie možno nájsť na internetovej stránke Recyklačného fondu - http://www.recfond.sk

čiže suma sumárum podľa toho aké dokumenty pri kúpe dostanete sa to pohybuje cca 9.000 - 16.000 SK