Stránka 1 z 2

Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 25.02.2011 20:18
od Cogito
Zdravím...přišel jsem, hledal jsem, nenašel jsem :roll: Jen bych rád věděl, jestli někdo tento filtr nemáte a jestli je kvalitní nebo se už rovnou vyplatí koupit K&N, popř. Green..když tedy budu uvažovat sportovní :) ...zkrátka budu rád za vaše názory :gott:

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 25.02.2011 21:11
od MrMiG
je jedno aky znackovy filter vyberies. Vsetky su na rovnakom principe a z toho isteho materialu, bavlny. To plati v pripade vymeny vlozky za povodnu papierovu.
Co sa tyka hrusky, plati detto. Tu je vsak dolezite aby mala dostatok studeneho vzduchu. Je dolezite sisku riadne odizolovat aby netahala teply vzduch od motora.

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 25.02.2011 21:43
od Cogito
Díky, přesně takovou odpověď jsem si představoval :bravo22: jinak teda plánuju vyměnit jen vložku, takže asi otestuju tu Simotu :) dík

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 26.02.2011 11:18
od MrMiG
podla mna staci uplne vlozka, motor bude minimalne lepsie dychat a pojde lepsie do otacok. Vdaka povodnemu airboxu nebude sat teply vzduch. Vykon ti to nezvysi ale uz tymto spravis motoru sluzbu :wink: A znacky KN, Kingdragon, Green, JR a co ja viem este ake...

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 27.02.2011 20:48
od pbjun
A pak kdyz uz budes chtit zajit dale tak zvetsis diru a rouru kterou origo airbox saje vzduch z okoli - ma mensi prumer nez vystup z filtru takze je to takova vzduchova brzda, ale vlozka v origo boxu staci - a nenadela to kraval :)

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 14.08.2013 13:20
od Cimi
o vložce od simoty jsem taky přemýšlel cenově vychází asi na 700 to na sporták celkem tolik není a značka snad taky průměrná. otázka je jestli ten filtr bude naolejovanej nebo ne. dle mého názoru pokud se naolejuje bude chytat více nečistot a dřív se zasere (aspoň je vidět co tam všechno lítá) druhá možnost nechat jej suchý čímž mu zajistíme lepší průvan s tim že se do motoru nějaké to smítko navíc dostane. tak co je pak lepší když to výkon prakticky nezvedá a když už tak je to na chvilku než se to zanese uvnitř. Ta přívodná trubka je značně menší to je fakt všude se prodávaj ty ohebný asi s větším průměrem ale dávat tolik pěněz za kus plastu to je asi lepší tam dát kus husího krku nejlépe teda Nějakou trubici s hladkým vnitřním povrchem. U focusu je zrovna nahovno ta poloha autobaterky a airboxu mělo by to být skoro naopak pak by se dalo dělat asi víc věcí. Chci zkusit jednu verzi ze zdejších přízpěvků kde dotyčný udělal ze slzičkového hliníku štít který se připevní za použití šroubů se širokými podložkami které jsou pod vaničkou airboxu a asi bych tam tu spodní část nechal a jen se pokusil zvětšit přívodní kobru do spodku, kužel filtru bych napasoval tak nějak skrz ten hliníkovej štít. Jiný přívod vzduchu není možný pokud člověk neudělá kapličku do kapoty v tom místě. Jinudy není šanc.

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 14.08.2013 13:25
od enjoy
Pak dej fotky :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 03.12.2013 16:48
od Cimi
takže taková zkušební bastlená verze :D zduraznuji jen experiment ze spodu přívod z kobry je nahrazen novodurovým vedením na odpady. nad vstupem přívodu vzduchu ze spoda od kobry je plech vyhnutý aby se vzduch usměrnil směrem na spodní stranu kužele. horní oblouk z hliníku jsem udělal po vzoru štítu který se dá koupit asi za 400,- z leštěného materiálu ale proč tak vyhazovat tam už jde jen o vzhled ....myslim si že to má spíš význam aby na filtr netekla voda co se drží pak pod kapotou když kondenzuje

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 03.12.2013 22:24
od Fofan
Nahodou to neni spatny, skoda ze u 2.0 neni tolik mista na napor, chci si s tim taky nejak vyhrat az to pujde, kdyby nekdo vedel jak dobre upravit sani s kuzelem K&N budu rad, planuju vydobit karbonovej airbox na ten kuzel a proto se ptam: bude kuzel v airboxu lepsi nez vlozka? Dik

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 03.12.2013 23:05
od Cimi
kužel bude vždycky lepší za předpokladu že bude odstíněn od tepla a bude mít dostatečnej přísun studeného vzduchu nejlépe přes kapotu ale to je docela zásah. Ja dal dohromady nápady lidí tady z fora. jednak ten přední plech do kobry možna nepatrně zlepší průvan zato se tam dostane asi víc bordelu takže to chce dřívěji čistit. nasávač tedy kobru sem nechal původní akorát sem z něj sundal ten hadrovej oplet a pak tu zdeformovanou část co ústí do airboxu a dal sem tam novodurová kolena -uvnitř hladká. ještě chci vyzkoušet jednu věc, jelikož to hrdlo kobry nahoře má poměrně malej průměr chci tam dát nějakou gumovou redukci na větší průměr klidně z těch 60-80mm takže až ke vstupu do airboxu bude to vedení širší a pak dát zase zužující redukci... nevim jakej to bude mít smysl u 1.6 ale viděl sem že to takhle dělaj na Integry R-type (ty to teda maj až mezi filtrem a škrtící klapkou. teoreticky by se tam náporově v tahu měl trochu navýšit tlak toho vzduchu a jestli ti něco z fyziky říká rovnice kontinuity tak možná pochopíš že pokud za jízdy za určitého tlaku který se vytvoří prouděním vzduchu budeš hnát vzduch ze širšího profilu do užšího tak se stejný objem vzduchu z průměru S1 do užšího S2 bude tlačit asi o třetinu rychleji tedy by se prostor spodní části airboxu rychleji plnil vzduchem z toho nasávače. pak by filtr mohl mít lepší dýchání :)

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 04.12.2013 08:06
od Fofan
Moc zajimava teorie, mas naprostou pravdu, zapracuju na tom tak diky :palec_nahoru: Ono tim ze je ten kuzel velkej tak sem vazanej prostorem na vyrobu toho airboxu,proto sem se ptal jestli neni lepsi bavlnena vlozka ve vetsim airboxu nez kuzel ve stisnenejsim prostoru,ale ono to pujde 8) taky uvazuju na presunuti akumulatoru do zadni prave casti auta jak uz to par lidi udelalo kvuli rozlozeni vahy a ziskani mista pod kapotou

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 04.12.2013 08:47
od r0mik
vsechno je to pekne, ale...

zvetsi se prurez nasavaciho traktu do airboxu, ale co pak? Stale zustane uzke vedeni z boxu ke klapce, mala klapka..

Origo vyfuk to stale bude brzdit..




Mam znameho co si hraje s Hondama, ano je pravda ze na Vtecu vymeni saci trubku za brutalni prumer a je to znat. Akorat cim je ten Vtec typicky? Je to vysokootackovy motor. A v kolika otackach umira 1.6 zetec?

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 04.12.2013 08:55
od enjoy
5500? :mrgreen:
Já měl zeteca 1.6 pět let, tak si to pamatuju nějak takhle. Né, že by se nepodíval na 6500, ale to mi jednou vrátil fouklým těsnění pod hlavou.

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 04.12.2013 09:08
od Fofan
Jedna vec je naporovy sani k airboxu a druha sani z filtru do motoru, pravdu mate ale vsichni, nicmmene me jde ted spis o co nejstudenejsii vzduch do filtru apritom ho nedusit :-D pak vyresit teprve too sani (vetsi klapka se stejnym prumerem privodni trubice + jiny parohy na vyfuk)

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Napsal: 04.12.2013 14:18
od Cimi
nejsem si jist ale řekl bych že průměr té trubky ke klapce bude u 1.8 a 1.6 prakticky stejnej to znamená vnitřní asi 65mm možna 70mm je tu pár lidí co zkoušelo dávat na 1.6 klapku z 2.0 je to sice hezká představa ale je problem s těsněním protože 1.8 a 2.0 maj jinej tvar toho okénka na přisávání na volnoběh taky jsem to chtěl prubnout ale pořizovací cena za tu klapku by asi nebyla voňavá zvlášt když by to pak mohlo zlobit. S tím výfukem to je dost podstatná věc že to bude original brzdit. Konkrétně k těm svodům si ale myslim že je to zbytečný když nebudeš dělat i zbytek výfuku....
Jo to by se mi líbilo dát celonerez vysokoprůtokovej od motoru až do zadu, vyhodit kat a středovej tlumič výkon by tam asi byl znát ale ta spotřeba to už je na běžny ježdění špatný :D
Ja to sání ještě nemam pořádně ozkoušené, zkoušel jsem jen samotný filtr položený na volno v airboxu až pak sem dodělal to uchycení s odstíněním a přívod vzduchu tim že sem nahradil original kobru za novodur o stejném průměru.... na zkoušku a pocit byl asi takovej že to šlo lépe do otáček. nemusel jsem tolik šlapat při rozjezdu na plyn. Fajn je že to neřve v nízkých cestovních otáčkách. Tak uvidim jak se to bude chovat třeba v létě jestli odstínění bude stačit....Jedno mínus bych ale našel a to delší zahřívání motoru v zimním období... takže spotřeba patrně bude zhruba stejná. na volnoběh otáčky klesaj po startu pomalu.