Stránka 1 z 2

Úpravy motoru pro E85

Napsal: 30.01.2011 09:50
od pbjun
Vzhledem k tomu, ze benzin drahne a focusy na E85 v jisté míře jezdit umí, chtěl bych dát dokupy co se musí změnit aby to mohlo byt v nadrzi ciste.

Jelikož E85 hoří chladněji, paliva musí přijít do válce více - při úprave ŘJ se to řeší prodloužením doby kdy je vstřik otevřen, já bych to chtěl řešit výměnou vstřiků za větší - nevím jak velké tam jsou, jestli palivová pumpa dokáže dodat víc paliva - co s regulátorem paliva a podobně. Chci tím taky řešit dvě věci co mi auto dělá - první, že jsou vstřiky hlučnější - prostě klepou, a druhá, auto jezdí od výměny motoru na chudou směs - bílé svíčky - přikládám to tomu, že motor má buď víc vzduchu a nebo vstřiky už jsou staré a nedodají dost paliva.

Prosím někoho kdo tomu opravdu rozumí - kluci kteří upravují STčka (skutečně upravují), foki, boban a spol co se v těchto věcech hrabou/hrabali a ví jaké hodnoty jsou na autě teď. Nemám v plánu hrabat do RJ (pokud bude třeba tak jo) ani do železa motoru (blok, hlava). Zatím řešme v teoretické rovině :)

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 04.02.2011 01:46
od Dalis
co nato jít z druhé strany , použít nějakou levnou látku řekněme jako aditivum, která by tyto vlastnosti lihu víc přiblížila benzínu..jen taková úvaha :idea: o ničem nevím, chemik taky nejsem :?

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 04.02.2011 12:19
od pbjun
To nee... Ale uz sem si psal s fokim a ten rikal, ze vetsi vstriky do toho nejdou tak shanim dalsi info o tom co se tam da vecpat :) Ono by mi bohate stacily vstriky treba + 5 az 10%... Uvidime, casu dost :D

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 05.02.2011 00:41
od Paja-ja
Před časem (asi je tomu tak 1/2 roku) jsem o použití E85 četl nějaký článek v SM, bylo to spíš obecně. Co se týče úprav běžného motoru si v kostce pamatuji si toto:
motor:
- je třeba až o 30% více paliva - přídavná jednotka (myslím, že by možná mělo jít přepsat mapy)
- kratší interval výměny oleje
palivová soustava:
- lih údajně může významně zkrátit životnost palivového čerpadla
- zkřehnutí hadiček, těsnění a plastových trubiček palivové soustavy

Zbytek by snad měl "projít" bez problémů.
Takže otázka je, kolik by koštovalo to přemapování ŘJ, případně přídavná jednotka a pak to, v jakém stavu máš palivovou soustavu.

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 05.02.2011 14:49
od pbjun
Palivova soustava je uplne stejna a cerpadlo taky jako u motoru flexifuel :)

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 05.02.2011 17:33
od Paja-ja
Palivová soustava je u Fordu stejná od počátku výroby vozů s flexifuel, tzn. od r.2005 (asi). Určitě ne u FF1. A to u tebe nehrozí :cry:

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 05.02.2011 20:53
od pbjun
Nejsem si jisty, ale mam pocit ze se delaly uz i u ff1 po fl... A tim padem bych mohl mit po fl palivovou soustavu (mam mezimodel - byl tam motor SE)... Ale tim si jisty nejsem.

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 05.02.2011 23:05
od Paja-ja
Máš pravdu, že první vozy fordu v evropě byly v prodeji od r.2001 - focus 1,8. Bylo to ale zanedbatelné číslo. Teprve od FF2 se prodeje navýšily a rozšířila se i modelová řada. Celkem logicky jde předpokládat, že ford změnil materiály při zavedení nového typu.
A ještě k tvé prvotní úvaze - pravda, benzín drahne, ale drahnout bude dříve, či později i E85.
Když si už teď přepočteš cenu paliva/km, tak ten rozdíl bude minimální, protože spotřeba s E85 jde znatelně nahoru.
Takže z mého hlediska - co se týče ekonomiky provozu - :palec_dolu:

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 06.02.2011 11:10
od pbjun
Tak ja to hlavne resim kvuli tomu, ze me ceka vymena vstriku tak chci zabit dve mouchy jednou ranou... Vstriky klepou o stosest :D

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 30.01.2012 07:31
od Eidž
pbjun píše:Palivova soustava je uplne stejna a cerpadlo taky jako u motoru flexifuel :)
Drobné, ale podstatné rozdíly.

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 31.01.2012 21:07
od pbjun
Jo to vytahujes clanek o novych autech... my se bavime o prvnich vlastovkach....

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 31.01.2012 21:17
od Clie
pbjun píše:Jo to vytahujes clanek o novych autech... my se bavime o prvnich vlastovkach....
Nevidím rozdíl, pokud nemáte karburátor :)

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 02.02.2012 06:39
od Eidž
Aha, on líh na staré auta neúčinkuje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Je tam jasně vidět, co je v palivové soustavě jinak a PROČ. Ale když to na staré auta neplatí, tak už mlčím.

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 02.02.2012 19:28
od pbjun
Jenze stare auta byly na N95 a E85 rozdilne jen v RJ nezavislem topeni a jednom cidle :) Nove auta jsou jiz delana rozdilne... Na toto narazim...

Re: Úpravy motoru pro E85

Napsal: 02.02.2012 23:03
od Clie
pbjun píše:Jenze stare auta byly na N95 a E85 rozdilne jen v RJ nezavislem topeni a jednom cidle :) Nove auta jsou jiz delana rozdilne... Na toto narazim...
Stechiometrické AFR na E85 je 9,76
To znamená, že jste musi mit o cca 33% více paliva než na benzinu
jak na to - je jiná otázka