Stránka 1 z 3

Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 26.01.2011 15:49
od FaRD
Zdar chalani. Mám dilemu. Pocul som v kuloaroch ze dieselove motory by sa mali pri ukonceni jazdy nechat bezat chvilu na volnobeh az tak sa vypnut. Pri okamzitom vypnuti sa vraj skracuje zivotnost turba. Je to pravda? Ak ano ako dlho je potrebne nechat motor bezat. Diky za odpovede. :)

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 26.01.2011 16:26
od piechnik
Cau ja to slysel taky delam to tak ze jedu pomaleji pred barak potom necham motor chvili bezet at se schladi turbo .jarek

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 26.01.2011 17:16
od tomason

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 26.01.2011 18:44
od V12
Na to dochladzovanie turba nemam slov. Staci, aby mal hriadel 200 stupnov a stojaci olej v loziskach turba sa jednoducho uskvari. To s tym zotrvakom moze byt pravda.

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 26.01.2011 22:00
od FaRD

Diky moc vsetky a hlavne tomasonovi vdaka ktoremu som nasiel tento clanok:

Dobře, turbo je budoucnost. Hodně se ale diskutuje o tom, jak s ním jezdit. Hlavně zda se musí "dochlazovat" po rychlé jízdě na dálnici.
Maminka vždycky říkala: když dlouho běháš, pak přes sebe něco hoď, jinak se nachladíš. Někdo nastydl a jiný ne, ale tím, že tu deku přes sebe hodíte, nemůžete nic zkazit. My doporučujeme v návodu, aby při déletrvajícím zatížení motoru s turbodmychadlem zůstal motor chviličku běžet na volnoběh, píšeme po dobu dvou minut. Není to pouze s ohledem na turbo, ale i na přehřátí motoru, chladicí kapaliny.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 26.01.2011 23:19
od georgi
Jasan, aj ked zase turbo pri benzine a pri nafte je velky rozdiel - benzin napriek tomu, ze vie dat menej energie na rovnaky objem, ma vyrazne vyssiu teplotu horenia. Kedze turbo sa roztaca vyfukovymi plynmi, je na benzine rozzeravene viac, nez na nafte.

Co ale napriklad turbu urcite skodi aj pri nafte, je zhasit motor "v otackach". Nemyslim, ze by sme tu mali uchyla, ktory to vytoci na 3000 a otoci klucikom, ale moze sa stat, ze pri vychadzani na obrubnik zadusis motor a podobne. To urcite nepodakuje...

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 02.02.2011 10:29
od chudas
no, mne to pride ako.. jazdite kludne aj na 1000 otackach, ved auto sa pokazi, my budeme mat pracu a zarobime...... :totlsmile:

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 03.02.2011 03:28
od Eidž
FaRD píše:Zdar chalani. Mám dilemu. Pocul som v kuloaroch ze dieselove motory by sa mali pri ukonceni jazdy nechat bezat chvilu na volnobeh az tak sa vypnut. Pri okamzitom vypnuti sa vraj skracuje zivotnost turba. Je to pravda? Ak ano ako dlho je potrebne nechat motor bezat. Diky za odpovede. :)
No, asi ne všichni máme dálnici u baráku....
Pokud jedeš obytnou zónou k domovu, tak vzhledem k povolené rychlosti už nemáš doma co dochlazovat...
Pokud zastavíš před vraty, tak než se ti otevřou (ručně či pohonem), tak máš turbo vychlazené.
Ale je fajn si vypěstovat zvyk, že před vypnutím necháš motor chvilku na volnoběch a pak až vypnout. Na dálnici o chvilku dýl :-)

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 03.02.2011 09:06
od V12
Majitelia 6kvaltov Mondeo ci Focus II sa s tym nemusia obtazovat ani po jazde na dialnici, pri predpisanych 130 ma motor 2300 rpm. Takze vyradenie pred zjazdom z dialnice a dokotulanie sa dajme tomu k vydajnemu stojanu na pumpe na to dochladenie turba staci.

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 03.02.2011 11:23
od chudas
V12 píše:Majitelia 6kvaltov Mondeo ci Focus II sa s tym nemusia obtazovat ani po jazde na dialnici, pri predpisanych 130 ma motor 2300 rpm. Takze vyradenie pred zjazdom z dialnice a dokotulanie sa dajme tomu k vydajnemu stojanu na pumpe na to dochladenie turba staci.
máš úplnú pravdu. ale o tomto budú vždy diskusie..takisto ako s jazdou v mrazoch, resp. naštarovaním auta...
Čo je lepšie?? naštartovať a čakať 5 - 10 minut, popritom oskrabat okna, odpratat sneh??? alebo oskrabat, nastartovat a pomalou jazdou, cca do 2300 otacok ist par kilometrov.??
ja robim tu druhu variantu... :shocked:

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 03.02.2011 13:42
od V12
To skriabanie mi trva minutku az dve, za tu dobu utichne klepkanie motora, aj otacky sa ustalia, takze vyrazim a kym sa rucicka neodlepi od 60, idem do 2000 rpm. Ak skrabat netreba, cakam tych 10 - 15 sekund az sa ustalia otacky a potom vyrazim.

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 03.02.2011 16:06
od Sobull
V12: Amen. :bravo22:

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 04.02.2011 07:47
od Eidž
chudas píše:naštartovať a čakať 5 - 10 minut, popritom oskrabat okna, odpratat sneh???
zahřívání na místě stojícího vozu je snad nejrozšířenější mýtus, co se mezi řidiči rozšířil
rozhodně ne
Někde jsem četl, že objem paliva, který auto spotřebuje za 60 s volnoběhu se vyrovná objemu paliva, které je potřeba pro start. Už nevím, jestli to byl diesel nebo benzin a jaký objem motoru. Ale při tom testu šlo o to, že pokud řidič ví, že bude stát minutu (např. železniční přejezd, čekání atd.) a víc, tak je úspornější motor vypnout. A ekologičtější. :D

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 04.02.2011 07:57
od Infinter
Mno, moje přední sklo s vyhřívánám si žádá nastartovat, zapnout vyhřívání, jít oškrábnout boky, nakonec stáhnout čelní a vyrazit. Jestli to dělám dobře, nebo ne toť otázka, ale když už to sklo mám, tak se na něj nebudu jen tak koukat, že..

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Napsal: 05.02.2011 18:18
od BobTDCi
No podľa mňa je nechať motor hrkotať na voľnobehu 10-15minút - úplná hlúposť(neberte to osobne prosím).
Nuž podľa toho čo som čítal - trvá minútu (teda cca 60sekúnd) po naštartovaní (aj v tých najhorších teplotných podmienkach) kým sa olej z výtlaku olejového čerpadla dostane aj do toho najvzdialenejšieho a najtenšieho mazacieho kanálika dostane olej.
Viac teda nie je potrebné čakať - ale jasné, že ak je auto zasypané snehom, alebo okná zamrznuté - naštartujem a idem čistiť a odštartujem, keď mám sklá i strechu a kapotu čisté.
No ak netreba robiť čistiace úkony, tak naozaj po cca minúte s citom/v drvivej väčšine prípadov/ odchádzam...
:huraa: :perfect: