Názor na vypínanie dieselových motorov

Uživatelský avatar
FaRD
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 26.01.2011 15:18
Bydliště: Brno Ni??
Kontaktovat uživatele:

Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od FaRD » 26.01.2011 15:49

Zdar chalani. Mám dilemu. Pocul som v kuloaroch ze dieselove motory by sa mali pri ukonceni jazdy nechat bezat chvilu na volnobeh az tak sa vypnut. Pri okamzitom vypnuti sa vraj skracuje zivotnost turba. Je to pravda? Ak ano ako dlho je potrebne nechat motor bezat. Diky za odpovede. :)
Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW 2005

Uživatelský avatar
piechnik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 853
Registrován: 09.05.2009 16:04
Bydliště: ostrava

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od piechnik » 26.01.2011 16:26

Cau ja to slysel taky delam to tak ze jedu pomaleji pred barak potom necham motor chvili bezet at se schladi turbo .jarek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od tomason » 26.01.2011 17:16

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od V12 » 26.01.2011 18:44

Na to dochladzovanie turba nemam slov. Staci, aby mal hriadel 200 stupnov a stojaci olej v loziskach turba sa jednoducho uskvari. To s tym zotrvakom moze byt pravda.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
FaRD
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 26.01.2011 15:18
Bydliště: Brno Ni??
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od FaRD » 26.01.2011 22:00


Diky moc vsetky a hlavne tomasonovi vdaka ktoremu som nasiel tento clanok:

Dobře, turbo je budoucnost. Hodně se ale diskutuje o tom, jak s ním jezdit. Hlavně zda se musí "dochlazovat" po rychlé jízdě na dálnici.
Maminka vždycky říkala: když dlouho běháš, pak přes sebe něco hoď, jinak se nachladíš. Někdo nastydl a jiný ne, ale tím, že tu deku přes sebe hodíte, nemůžete nic zkazit. My doporučujeme v návodu, aby při déletrvajícím zatížení motoru s turbodmychadlem zůstal motor chviličku běžet na volnoběh, píšeme po dobu dvou minut. Není to pouze s ohledem na turbo, ale i na přehřátí motoru, chladicí kapaliny.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv
Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW 2005

Uživatelský avatar
georgi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1285
Registrován: 24.08.2008 11:49
Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od georgi » 26.01.2011 23:19

Jasan, aj ked zase turbo pri benzine a pri nafte je velky rozdiel - benzin napriek tomu, ze vie dat menej energie na rovnaky objem, ma vyrazne vyssiu teplotu horenia. Kedze turbo sa roztaca vyfukovymi plynmi, je na benzine rozzeravene viac, nez na nafte.

Co ale napriklad turbu urcite skodi aj pri nafte, je zhasit motor "v otackach". Nemyslim, ze by sme tu mali uchyla, ktory to vytoci na 3000 a otoci klucikom, ale moze sa stat, ze pri vychadzani na obrubnik zadusis motor a podobne. To urcite nepodakuje...
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Obrázek

chudas
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od chudas » 02.02.2011 10:29

no, mne to pride ako.. jazdite kludne aj na 1000 otackach, ved auto sa pokazi, my budeme mat pracu a zarobime...... :totlsmile:
Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od Eidž » 03.02.2011 03:28

FaRD píše:Zdar chalani. Mám dilemu. Pocul som v kuloaroch ze dieselove motory by sa mali pri ukonceni jazdy nechat bezat chvilu na volnobeh az tak sa vypnut. Pri okamzitom vypnuti sa vraj skracuje zivotnost turba. Je to pravda? Ak ano ako dlho je potrebne nechat motor bezat. Diky za odpovede. :)
No, asi ne všichni máme dálnici u baráku....
Pokud jedeš obytnou zónou k domovu, tak vzhledem k povolené rychlosti už nemáš doma co dochlazovat...
Pokud zastavíš před vraty, tak než se ti otevřou (ručně či pohonem), tak máš turbo vychlazené.
Ale je fajn si vypěstovat zvyk, že před vypnutím necháš motor chvilku na volnoběch a pak až vypnout. Na dálnici o chvilku dýl :-)

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od V12 » 03.02.2011 09:06

Majitelia 6kvaltov Mondeo ci Focus II sa s tym nemusia obtazovat ani po jazde na dialnici, pri predpisanych 130 ma motor 2300 rpm. Takze vyradenie pred zjazdom z dialnice a dokotulanie sa dajme tomu k vydajnemu stojanu na pumpe na to dochladenie turba staci.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

chudas
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od chudas » 03.02.2011 11:23

V12 píše:Majitelia 6kvaltov Mondeo ci Focus II sa s tym nemusia obtazovat ani po jazde na dialnici, pri predpisanych 130 ma motor 2300 rpm. Takze vyradenie pred zjazdom z dialnice a dokotulanie sa dajme tomu k vydajnemu stojanu na pumpe na to dochladenie turba staci.
máš úplnú pravdu. ale o tomto budú vždy diskusie..takisto ako s jazdou v mrazoch, resp. naštarovaním auta...
Čo je lepšie?? naštartovať a čakať 5 - 10 minut, popritom oskrabat okna, odpratat sneh??? alebo oskrabat, nastartovat a pomalou jazdou, cca do 2300 otacok ist par kilometrov.??
ja robim tu druhu variantu... :shocked:
Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od V12 » 03.02.2011 13:42

To skriabanie mi trva minutku az dve, za tu dobu utichne klepkanie motora, aj otacky sa ustalia, takze vyrazim a kym sa rucicka neodlepi od 60, idem do 2000 rpm. Ak skrabat netreba, cakam tych 10 - 15 sekund az sa ustalia otacky a potom vyrazim.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od Sobull » 03.02.2011 16:06

V12: Amen. :bravo22:
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od Eidž » 04.02.2011 07:47

chudas píše:naštartovať a čakať 5 - 10 minut, popritom oskrabat okna, odpratat sneh???
zahřívání na místě stojícího vozu je snad nejrozšířenější mýtus, co se mezi řidiči rozšířil
rozhodně ne
Někde jsem četl, že objem paliva, který auto spotřebuje za 60 s volnoběhu se vyrovná objemu paliva, které je potřeba pro start. Už nevím, jestli to byl diesel nebo benzin a jaký objem motoru. Ale při tom testu šlo o to, že pokud řidič ví, že bude stát minutu (např. železniční přejezd, čekání atd.) a víc, tak je úspornější motor vypnout. A ekologičtější. :D

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Infinter
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1643
Registrován: 14.10.2009 11:53
Bydliště: Pardubice

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od Infinter » 04.02.2011 07:57

Mno, moje přední sklo s vyhřívánám si žádá nastartovat, zapnout vyhřívání, jít oškrábnout boky, nakonec stáhnout čelní a vyrazit. Jestli to dělám dobře, nebo ne toť otázka, ale když už to sklo mám, tak se na něj nebudu jen tak koukat, že..
FORD Focus kombi 1.6 74KW 2002 --> Fofík by INFINTER
Obrázek Obrázek Obrázek
Dodržuji stejný počet zanoření a vynoření!

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Názor na vypínanie dieselových motorov

Příspěvek od BobTDCi » 05.02.2011 18:18

No podľa mňa je nechať motor hrkotať na voľnobehu 10-15minút - úplná hlúposť(neberte to osobne prosím).
Nuž podľa toho čo som čítal - trvá minútu (teda cca 60sekúnd) po naštartovaní (aj v tých najhorších teplotných podmienkach) kým sa olej z výtlaku olejového čerpadla dostane aj do toho najvzdialenejšieho a najtenšieho mazacieho kanálika dostane olej.
Viac teda nie je potrebné čakať - ale jasné, že ak je auto zasypané snehom, alebo okná zamrznuté - naštartujem a idem čistiť a odštartujem, keď mám sklá i strechu a kapotu čisté.
No ak netreba robiť čistiace úkony, tak naozaj po cca minúte s citom/v drvivej väčšine prípadov/ odchádzam...
:huraa: :perfect:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host