
Názor na vypínanie dieselových motorov
- FaRD
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 26.01.2011 15:18
- Bydliště: Brno Ni??
- Kontaktovat uživatele:
Názor na vypínanie dieselových motorov
Zdar chalani. Mám dilemu. Pocul som v kuloaroch ze dieselove motory by sa mali pri ukonceni jazdy nechat bezat chvilu na volnobeh az tak sa vypnut. Pri okamzitom vypnuti sa vraj skracuje zivotnost turba. Je to pravda? Ak ano ako dlho je potrebne nechat motor bezat. Diky za odpovede. 

Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW 2005
- piechnik
- Pokročilý
- Příspěvky: 853
- Registrován: 09.05.2009 16:04
- Bydliště: ostrava
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
Cau ja to slysel taky delam to tak ze jedu pomaleji pred barak potom necham motor chvili bezet at se schladi turbo .jarek
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
Na to dochladzovanie turba nemam slov. Staci, aby mal hriadel 200 stupnov a stojaci olej v loziskach turba sa jednoducho uskvari. To s tym zotrvakom moze byt pravda.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- FaRD
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 26.01.2011 15:18
- Bydliště: Brno Ni??
- Kontaktovat uživatele:
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
Diky moc vsetky a hlavne tomasonovi vdaka ktoremu som nasiel tento clanok:
Dobře, turbo je budoucnost. Hodně se ale diskutuje o tom, jak s ním jezdit. Hlavně zda se musí "dochlazovat" po rychlé jízdě na dálnici.
Maminka vždycky říkala: když dlouho běháš, pak přes sebe něco hoď, jinak se nachladíš. Někdo nastydl a jiný ne, ale tím, že tu deku přes sebe hodíte, nemůžete nic zkazit. My doporučujeme v návodu, aby při déletrvajícím zatížení motoru s turbodmychadlem zůstal motor chviličku běžet na volnoběh, píšeme po dobu dvou minut. Není to pouze s ohledem na turbo, ale i na přehřátí motoru, chladicí kapaliny.
Zdroj: http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv
Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW 2005
- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
Jasan, aj ked zase turbo pri benzine a pri nafte je velky rozdiel - benzin napriek tomu, ze vie dat menej energie na rovnaky objem, ma vyrazne vyssiu teplotu horenia. Kedze turbo sa roztaca vyfukovymi plynmi, je na benzine rozzeravene viac, nez na nafte.
Co ale napriklad turbu urcite skodi aj pri nafte, je zhasit motor "v otackach". Nemyslim, ze by sme tu mali uchyla, ktory to vytoci na 3000 a otoci klucikom, ale moze sa stat, ze pri vychadzani na obrubnik zadusis motor a podobne. To urcite nepodakuje...
Co ale napriklad turbu urcite skodi aj pri nafte, je zhasit motor "v otackach". Nemyslim, ze by sme tu mali uchyla, ktory to vytoci na 3000 a otoci klucikom, ale moze sa stat, ze pri vychadzani na obrubnik zadusis motor a podobne. To urcite nepodakuje...
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

-
- Junior
- Příspěvky: 327
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
no, mne to pride ako.. jazdite kludne aj na 1000 otackach, ved auto sa pokazi, my budeme mat pracu a zarobime...... 

Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
No, asi ne všichni máme dálnici u baráku....FaRD píše:Zdar chalani. Mám dilemu. Pocul som v kuloaroch ze dieselove motory by sa mali pri ukonceni jazdy nechat bezat chvilu na volnobeh az tak sa vypnut. Pri okamzitom vypnuti sa vraj skracuje zivotnost turba. Je to pravda? Ak ano ako dlho je potrebne nechat motor bezat. Diky za odpovede.
Pokud jedeš obytnou zónou k domovu, tak vzhledem k povolené rychlosti už nemáš doma co dochlazovat...
Pokud zastavíš před vraty, tak než se ti otevřou (ručně či pohonem), tak máš turbo vychlazené.
Ale je fajn si vypěstovat zvyk, že před vypnutím necháš motor chvilku na volnoběch a pak až vypnout. Na dálnici o chvilku dýl

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
Majitelia 6kvaltov Mondeo ci Focus II sa s tym nemusia obtazovat ani po jazde na dialnici, pri predpisanych 130 ma motor 2300 rpm. Takze vyradenie pred zjazdom z dialnice a dokotulanie sa dajme tomu k vydajnemu stojanu na pumpe na to dochladenie turba staci.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Junior
- Příspěvky: 327
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
máš úplnú pravdu. ale o tomto budú vždy diskusie..takisto ako s jazdou v mrazoch, resp. naštarovaním auta...V12 píše:Majitelia 6kvaltov Mondeo ci Focus II sa s tym nemusia obtazovat ani po jazde na dialnici, pri predpisanych 130 ma motor 2300 rpm. Takze vyradenie pred zjazdom z dialnice a dokotulanie sa dajme tomu k vydajnemu stojanu na pumpe na to dochladenie turba staci.
Čo je lepšie?? naštartovať a čakať 5 - 10 minut, popritom oskrabat okna, odpratat sneh??? alebo oskrabat, nastartovat a pomalou jazdou, cca do 2300 otacok ist par kilometrov.??
ja robim tu druhu variantu...

Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
To skriabanie mi trva minutku az dve, za tu dobu utichne klepkanie motora, aj otacky sa ustalia, takze vyrazim a kym sa rucicka neodlepi od 60, idem do 2000 rpm. Ak skrabat netreba, cakam tych 10 - 15 sekund az sa ustalia otacky a potom vyrazim.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
zahřívání na místě stojícího vozu je snad nejrozšířenější mýtus, co se mezi řidiči rozšířilchudas píše:naštartovať a čakať 5 - 10 minut, popritom oskrabat okna, odpratat sneh???
rozhodně ne
Někde jsem četl, že objem paliva, který auto spotřebuje za 60 s volnoběhu se vyrovná objemu paliva, které je potřeba pro start. Už nevím, jestli to byl diesel nebo benzin a jaký objem motoru. Ale při tom testu šlo o to, že pokud řidič ví, že bude stát minutu (např. železniční přejezd, čekání atd.) a víc, tak je úspornější motor vypnout. A ekologičtější.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Infinter
- Zkušený
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 14.10.2009 11:53
- Bydliště: Pardubice
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
Mno, moje přední sklo s vyhřívánám si žádá nastartovat, zapnout vyhřívání, jít oškrábnout boky, nakonec stáhnout čelní a vyrazit. Jestli to dělám dobře, nebo ne toť otázka, ale když už to sklo mám, tak se na něj nebudu jen tak koukat, že..
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
No podľa mňa je nechať motor hrkotať na voľnobehu 10-15minút - úplná hlúposť(neberte to osobne prosím).
Nuž podľa toho čo som čítal - trvá minútu (teda cca 60sekúnd) po naštartovaní (aj v tých najhorších teplotných podmienkach) kým sa olej z výtlaku olejového čerpadla dostane aj do toho najvzdialenejšieho a najtenšieho mazacieho kanálika dostane olej.
Viac teda nie je potrebné čakať - ale jasné, že ak je auto zasypané snehom, alebo okná zamrznuté - naštartujem a idem čistiť a odštartujem, keď mám sklá i strechu a kapotu čisté.
No ak netreba robiť čistiace úkony, tak naozaj po cca minúte s citom/v drvivej väčšine prípadov/ odchádzam...

Nuž podľa toho čo som čítal - trvá minútu (teda cca 60sekúnd) po naštartovaní (aj v tých najhorších teplotných podmienkach) kým sa olej z výtlaku olejového čerpadla dostane aj do toho najvzdialenejšieho a najtenšieho mazacieho kanálika dostane olej.
Viac teda nie je potrebné čakať - ale jasné, že ak je auto zasypané snehom, alebo okná zamrznuté - naštartujem a idem čistiť a odštartujem, keď mám sklá i strechu a kapotu čisté.
No ak netreba robiť čistiace úkony, tak naozaj po cca minúte s citom/v drvivej väčšine prípadov/ odchádzam...


Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host