Startovani studeneho motoru ST170

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Sherman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14.04.2010 19:09
Kontaktovat uživatele:

Startovani studeneho motoru ST170

Příspěvek od Sherman » 22.01.2011 11:33

Ahoj,
mam ST170 a chtel bych vedet par veci ohledne auta... Je normalni ze po nastartovani studeneho motoru se otacky na volnobehu cca 1minutu drzi kolem 1400 otacek za minutu? Po 2 minutach klesa k 900. Ja teda cekam cca ty 2 minuty a pak jedu... Ale nevim jestli to tak ma byt, resp kdy se rozjizdite vy - hned po nastartovani nebo az otacky klesnou?

Dal se mi trochu zasekava plynovy pedal ... kdyz ho uplne pustim (pri razeni) tak je obcas potreba trochu vetsi sila na jeho opetovne seslapnuti. Co sem vypozoroval, je to klapkou ... znamena to neco?
Jinak me celkem zarazi ze jeste v roce 2002(2004) meli klapku ovladanou lankem :) jsem zvyklej jaksi na skodovky ...

Dalsi veci je ze jsem nasel na krytu baterky (mezi baterii a motorem) primontovane nejake cidlo (nejspis teploty) ... kabel od nej vede do pojistky a to pak primo na baterii druhy konec do svazku naz prednim svetlem. Jsou k dispozici nejake servisni prirucky k temhle autum kde bych se dozvedel co to je, nebo mam nafotit a hodit sem i s cislem dilu?

Dik za pomoc
Naposledy upravil(a) Sherman dne 22.01.2011 19:59, celkem upraveno 2 x.
Modrý, třídvéřový ST170

Sherman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14.04.2010 19:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani studeneho motoru

Příspěvek od Sherman » 22.01.2011 15:41

Zde je ten podivnej senzor se znazornenim zapojeni.
Přílohy
Senzor.jpg
Modrý, třídvéřový ST170

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani studeneho motoru ST170

Příspěvek od Fokal » 22.01.2011 21:57

Otáčky - je to uplně normální :wink: Nevim, jestli si to ještě pamatuju správně, ale po chvíli klesly cca na 1200 nebo kolem 1000 a pak jsem vyrazil, vždycky jsem třeba těch 10 sekund až půl minuty počkal a pak až jel a dělám to u všech aut...

Plynovej pedál - to, že je ovládaná klapka lankem, je podle mě jen výhoda a na dnešních autech mi to dost chybí, ta reakce na plyn tam prostě bez lanka neni taková... :roll: Samotný zasekávání nic neznamená, můžeš vyndat a vyčistit klapku, to jsem udělal já a pomohlo to...

Čidlo nemám tušení :(
ST150

Sherman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14.04.2010 19:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani studeneho motoru ST170

Příspěvek od Sherman » 22.01.2011 22:49

Dik, trochu jsi me uklidlil :wink:

Lanko na klapce je takova sporna vyhoda, spis je jasne jak je ten motor naprogramovanej :mrgreen: proste ten benal tam musi striknout i dyby nechtel.... el. plyn jde taky tak naprogramovat. Me spis zarazilo ze s lankem jsou schopni dosahnout EU4 - u skodovek vsechny EU4 motory maj el. plyn....

No jelikoz ten kabel k cidlu ma cca 15-20cm, tak bych si spis myslel ze je z neceho vyndanej (v okruhu toho kabelu) a dána zaslepka tam kde bylo puvodni cidlo ... vypada to totiz na origo konektro i origo senzor ford. Neni tudis v bliskosti baterky a leveho svetla (po smeru jizdy) nejakej snimac? Kde snima auto okolni teplotu pro motorovku prip pro klimatizaci?
Modrý, třídvéřový ST170

Devilstorm
.
.
Příspěvky: 1093
Registrován: 03.03.2010 13:54

Re: Startovani studeneho motoru ST170

Příspěvek od Devilstorm » 22.01.2011 22:56

Já jen můžu potvrdit to co píše Fokal. Jinak mě se klapka zasekávala jen když byly velké mrazy. Jinak to nedělalo. A to čidlo taky nevím, když si vzpomenu tak se zítra mrknu u svého, jestli to tam někde je.

Sherman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14.04.2010 19:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani studeneho motoru ST170

Příspěvek od Sherman » 22.01.2011 23:34

Prosim o zkouknuti jeste tohoto konektoru .... je mezi baterkou a blatnikem. Proste jsem stoura a pokud nevim co k cemu je tak sem nervozni :roll:
Pak jsem jeste nasel zajimavej kabel mezi obouma prednima svetlama ... ten vypada ze je nejaka dodelavka :(

Problikava vam podsviceni kombipristroje? (nevim jak tomu rikate - budiky, otackomer, rychlomer).
Přílohy
konektory.jpg
Modrý, třídvéřový ST170

Uživatelský avatar
cizaa
.
.
Příspěvky: 1540
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Polná / Praha

Re: Startovani studeneho motoru ST170

Příspěvek od cizaa » 23.01.2011 11:02

Hoj,

čidlo je jakýsi bezpečnostní snímač teploty a MÁ tam být.

Ta pojistka je též normální.

Ad. otáčky: v -10 zcela běžně volnoběh klidně i 2.000 rpm, pak klesá. Jinak normálně začíná asi na patnácti stech, spadne na 12, a pak teprve regulérní volnoběh.

Vyjíždím po nastartování, pouze do ohřátí oleje nepřesahuju 3.000 rpm. Pak zvyšuju na čtyři, chvíli řadím, bych rozhejbal převodovku a pak začne zábava ;-)

Klapku už ti kluci vysvětlili. Osobně mám tentýž problém, ale jak psal Devil, jen když mrzne. Nějak není čas ji vyndat. Musíš ji očistit, odrbat rez ze zpětný pružiny a hřídelku za pomoci WDčka rozhýbat. Resp. tak sem to dělal na starým FoFu.

Tak, co tam máš dál? :-)
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii :-)
Obrázek
Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust

Sherman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14.04.2010 19:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani studeneho motoru ST170

Příspěvek od Sherman » 23.01.2011 11:25

UF ;) Snimac jasnej a dekuji za informaci. Me bylo divne proc je takhle uplne mimo .... ale vzhledem k tomu jak to je udelane tak sem si rikal, musel to delat nejakej profik a asi vedel co dela.... a jelikoz si obcas taky hraju na profika (u skodovek) tak sem to potreboval vedet.

Prozatim me vadi to problikavani kombipristroje ... obcas schizza ....

Tu klapku jsem uz driv trochu promaznul (zvenci), bovden a pruzinku olejem na retezy na motorku (je to neco mezi olejem a vazelinou). Ale chtel jsem se ujistit jestli to neznamena neco horsiho ....
Modrý, třídvéřový ST170

Devilstorm
.
.
Příspěvky: 1093
Registrován: 03.03.2010 13:54

Re: Startovani studeneho motoru ST170

Příspěvek od Devilstorm » 23.01.2011 11:42

S těma budíkama nevim. Mě to teda nikdy neblikalo. Podsvícení mam nastaveno skoro na maximum.

Uživatelský avatar
cizaa
.
.
Příspěvky: 1540
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Polná / Praha

Re: Startovani studeneho motoru ST170

Příspěvek od cizaa » 23.01.2011 11:45

Ta plazma na to prostě trpí. Měl sem to na budíkách v 1.6, mám to i tady a co vím, tak s tím má potíže i Lari. Pokud je vytavená naplno, tak nesvítí, bliká, problikává a vůbec je náladová. Já to mám cca na půl a i tak se občas stane, že se vůbec nechytí (až při dalším startu). Zřejmě neměl turecký dělník v páteční odpolední šichtě svůj den ;-)
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii :-)
Obrázek
Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani studeneho motoru ST170

Příspěvek od Fokal » 24.01.2011 01:43

Budíky mi problikávaly taky (něco jako když máš tik v oku :mrgreen: ), takže je to asi uplně normální a neřešil bych to :wink: Párkrát se stalo i to co cizovi, že nenaskočilo podsvícení vůbec, ale stačilo vypnout a zapnout a zase ok :)
ST150

Sherman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14.04.2010 19:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani studeneho motoru ST170

Příspěvek od Sherman » 09.05.2011 20:12

Ahoj, mam tu dalsi "kravinu" .... zacal mi z motoru tyct olej ... v Bosporu v MB se zachovali velice rozume a nejdriv mi to zadarmiko zkoukli a dotahli vypustnej sroub (nemam si jak auto zvednout), ale i tak to teklo ...po opetovne navsteve zjisteno - prorezla vana! TOhle sem fakt netusil ... bohuzel origo vana na ST170 stoji cca 7000Kc coz je na me nejak moc.... U ruznych prodejcu se da koupit jedna vana pro 1,8, 2,0 a ST za cca 3000Kc... jen je mi zahadou proc mi v Bosporu (Fordu) rikali ze je jina a po dotaze v cem je jina a ze se prodava vana pro tyto tri motorizace mi nabidli, ze se pokusi nekde sehnat z normalniho motoru treba v Kelly. Mate s tim zkusenosti, je opravdu stejna / jina ? Resp. nevali se nekomu doma vana na ST170? ;)
Na dvou vrakacich mi rekli ze bud nemaji, nebo prodavaji jen cele motory :/

Jinak sem si rikal po zkusenostech s OI ze stahovacky oken jsou jen jeji domenou ... nejsou ... jsou domenou i FOcuse. Nastesti zustala nahore natvrdo ... klima to ale resi :)

Zacinam s tim jezdit jak se slusi a patri a na muj vkus je to auto nejak pretacive... pritelkyni se to sice nelibi, ale zvyka si ...
Modrý, třídvéřový ST170

Uživatelský avatar
cizaa
.
.
Příspěvky: 1540
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Polná / Praha

Re: Startovani studeneho motoru ST170

Příspěvek od cizaa » 09.05.2011 20:22

Hoj,

tak co vím já, jsou ty vany na chlup stejný s obyč. 2.0l motorem.

Aby tam byly jiný tlaky je sice možný, ale šroub i těsnění si s nima poradí. Jinak není důvod, proč by měly být v něčem jiný.

Bohužel nemám po ruce komp s Microcatem, ale co si tak vybavuju, je tam jen jiný označení, tvarově to bylo stejný... Ale už si to nevybavuju přesně...
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii :-)
Obrázek
Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust

Uživatelský avatar
cizaa
.
.
Příspěvky: 1540
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Polná / Praha

Re: Startovani studeneho motoru ST170

Příspěvek od cizaa » 09.05.2011 20:24

Ještě mě tak napadá, že je rozdíl v olejovém filtru, ale to pouze z důvodu otvíracího tlaku, ne rozměrů... Nebo?

Střílím od boku, nemám po ruce žádná věruhodná fakta...
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii :-)
Obrázek
Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani studeneho motoru ST170

Příspěvek od Fokal » 09.05.2011 20:41

Já jsem tam dával, případně mi tam dávali, vždycky obyč filtr shodnej s ostatníma motorizacema
ST150

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů