Stránka 1 z 1

Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW

Napsal: 18.02.2010 10:25
od BoBik_CZ
Mám takový problém s otáčkoměrem u FF2 po faceliftu. V případě, že podřadím a následně vytočím motor (například při předjíždění), tak poté otačkoměr ukazuje o cca 500 až 700 otáček méně než jsou skutečné otáčky motoru. Po vypnutí motoru a následném nastartování je zase vše OK. Musí se jednat opravdu o razantní skokový nárůst otáček. Podřazení z 5 na 4 je OK, ale z 5 na 3 už ne. Mám auto sice v záruce, ale v servise se k tomu staví tak, že neví a že to jde těžko nasimulovat atd. Ne že by to byl nějaký úplně zásadní problém, většinou stejně jezdím po dálnicích nebo město, takže k výše uvedenému dochází jenom zřídka, ale stejně bych to rád vyřešl. Nemáte s podobným chováním někdo zkušenost, respektive tip čím by to mohlo být způsobeno?

Díky
BoBik_CZ

Re: Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW

Napsal: 18.02.2010 20:48
od Quickie
to akože ked ti toto urobí a nasledne s autom zastanes a nechas motor na volnobeh, tak ti ukazuje cca 100-300 rpm?
naozaj zvláštny problém :roll:
skušal si niečo na fore hladat?
otáčkomer... otackomer.. ... ...
či to už niekto neriešil?

Re: Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW

Napsal: 19.02.2010 17:12
od BoBik_CZ
Přesně tak, na volnoběh to ukazuje cca těch 300 ot/min. A samozřejmě i při jízdě ukazuje méně než by měl.

Re: Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW

Napsal: 04.05.2010 16:14
od Nicco
Na volnobeh 300 to sa este da pochopit, ale ako zistujes za jazdy, ze mas menej otacok na boarde nez v skutocnosti?
Snimac otacok je ok? Test palubanej dosky tiez prejde ok (myslim ten test, ked ti prebliknu vsetky kontrolky a ruciciky prejdu celu stupnicu)?

Re: Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW

Napsal: 05.05.2010 07:40
od BoBik_CZ
Jednoduše. :) S autem už mám něco najeto, takže vím, že například na čtyřku při tacho 55kmh, motor točí cca 2000 otáček. No a když při dané rychlosti a zařazeném rychlostním stupni otáčkoměr ukazuje například 1200 otáček, tak je asi něco špatně, ne?

Re: Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW

Napsal: 24.06.2019 13:08
od havevo
Ahoj, dořešil jsi nějak ty problémy? Stává se mi taktéž že mi otáčkoměr podměřuje ... že by to záviselo na tom, jak podřadím, jsem tedy ale nevysledoval.

to Nicco: jak poznám, že je snímač otáček ok?

Díky.

Re: Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW

Napsal: 24.06.2019 15:55
od havevo
Tak jsem vysledoval, ze u me to opravdu nezávisí na tom, jestli (a jak) podradim, ale na tom, jak je auto rozpálené. Dneska stalo cely den na Slunci a dle raficky otackomeru jsem byl o nějakých 800 min, než je real (dle testovacího režimu budiku). Test budiku projde v pohodě a bez chyb. Nic jiného neblbne, auto neztrácí výkon. Když se to stane, chcipnu motor a znovu nastartuji, je většinou vše OK.

Nějaké nápady? Může to byt opravdu to cidlo otáček? Nebo i primo budiky? Studenak na budicich? Neblbly by budíky celkové, kdyby to bylo budíky?

edit: ve vlákně viewtopic.php?f=85&t=40804 jsem se dozvěděl, že kdyby nefungovalo čidlo, motor bych ani nenastartoval. A pokud by signál od čidla jen vypadával, rozsvítila by se kontrolka motoru. Ani jedno se neděje, takže čidlo prozatím vylučuji a obracím se opět na variantu "studeňák na budíku"

Re: Poblém s otáčkoměrem u FF2 1,6 74kW

Napsal: 25.06.2019 10:28
od BoBik_CZ
Já jsem to nevyřešil, protože jsem to neřešil. :)

Mi se to děje skutečně jen občas. Jezdím s tím už deset let a vypozoroval jsem, že by to mohlo opravdu souviset s teplotou. Ale není to pravidlo. Klidně může za tropických veder stát hodiny na slunci a otáčkoměr funguje jak má.

Když už se ten problém vyskytne, tak vždy po nějaké době jízdy. Za teplého počasí klidně i po pár desítkách km, v zimě jen velice vzácně a až po ujetí spíše stovek km.

Vždy stačí zastavit, vypnout motor, nastartovat a jede se dál. Otáčkoměr po restartu už ukazuje víceméně správně, možná jen o pár desítek otáček méně.

Nějak jsem se tím naučil žít, auto navíc půjde brzy do světa, takže už je mi to fakt jedno. :lol: