Airbagy pri nehode
- corsar
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko
Airbagy pri nehode
Len tak pre zaujímavosť, včera sme mali debatu s kamošom / Ford Explorer/ pri akej rýchlosti pri nehode sa strelia airbagy... niekde som počul, že už pri 40 km/h pri čelnom náraze sa strielajú je to pravda ?
Focus 1.5 ecoboost, 150HP, 05/2017, iridium black, kombi
bol - Focus 1.8 16V, benzin, 12/98, pacific green, hatchback
bol - Focus 1.8 16V, benzin, 12/98, pacific green, hatchback
- miro
- Junior
- Příspěvky: 454
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Airbagy pri nehode
pri parkovani to urcite nebudecorsar píše:Len tak pre zaujímavosť, včera sme mali debatu s kamošom / Ford Explorer/ pri akej rýchlosti pri nehode sa strelia airbagy... niekde som počul, že už pri 40 km/h pri čelnom náraze sa strielajú je to pravda ?

- Macek
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třemošnice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 635
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hodonínsko
Na zpomalení? Nejsou tam spíš nějaký čidla měřící rychlost deformace?Macek píše:Záleží na tom jak to trefíš, běžne je to nastavené na zpomalení větší než 10-15km/s-1.
Na kolik přesně to má nastavené FOFO nevim.
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014
- Skubi
- Test driver
- Příspěvky: 11856
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Jak airbagy fungují?
Při nárazu a aktivaci airbagů se v předem definovaných místech roztrhnou kryty na volantu a přístrojové desce a v inflátorech jsou zapáleny tablety pro tvorbu plynu. Vzniká plyn jehož hlavní součástí je pro člověka neškodný dusík a airbagy se za neuvěřitelně krátkou dobu 28-30 milisekund (u řidiče), 33ms (u spolujezdce) a 10 ms (boční) od aktivace zcela nafouknou. Podstatně kratší čas aktivace u bočních airbagů je dána tím, že v případě bočního nárazu je k dispozici vlastně jen tloušťka dveří, proto se celý proces musí odehrát mnohem rychleji. O aktivaci rozhoduje elektronická řídící jednotka, společná pro všechny airbagy i předepínače bezpečnostních pásů (v případě, že je vůz vybaven i bočními airbagy), umístěná na bezpečném místě ve vnitřním prostoru vozu. V řídící jednotce je zabudován snímač pro měření zrychlení, resp. zpomalení, vyhodnocovací elektronika a diagnostická jednotka. Je-li vůz vybaven také bočními airbagy, vyhodnocuje i signály bočních nárazů. Čelní airbagy jsou aktivovány pouze v případě, je-li směr nárazu totožný s podélnou osou vozu, nebo v úhlu menším než +/- 30° od podélné osy vozu a při intenzitě nárazu, odpovídající rychlosti nárazu do pevné bariéry větší než 20km/hod.; v žadném jiném případě se airbagy neaktivují
chlapci, zde máte vše podstatné
http://www.bencar.cz/navody20.htm
Při nárazu a aktivaci airbagů se v předem definovaných místech roztrhnou kryty na volantu a přístrojové desce a v inflátorech jsou zapáleny tablety pro tvorbu plynu. Vzniká plyn jehož hlavní součástí je pro člověka neškodný dusík a airbagy se za neuvěřitelně krátkou dobu 28-30 milisekund (u řidiče), 33ms (u spolujezdce) a 10 ms (boční) od aktivace zcela nafouknou. Podstatně kratší čas aktivace u bočních airbagů je dána tím, že v případě bočního nárazu je k dispozici vlastně jen tloušťka dveří, proto se celý proces musí odehrát mnohem rychleji. O aktivaci rozhoduje elektronická řídící jednotka, společná pro všechny airbagy i předepínače bezpečnostních pásů (v případě, že je vůz vybaven i bočními airbagy), umístěná na bezpečném místě ve vnitřním prostoru vozu. V řídící jednotce je zabudován snímač pro měření zrychlení, resp. zpomalení, vyhodnocovací elektronika a diagnostická jednotka. Je-li vůz vybaven také bočními airbagy, vyhodnocuje i signály bočních nárazů. Čelní airbagy jsou aktivovány pouze v případě, je-li směr nárazu totožný s podélnou osou vozu, nebo v úhlu menším než +/- 30° od podélné osy vozu a při intenzitě nárazu, odpovídající rychlosti nárazu do pevné bariéry větší než 20km/hod.; v žadném jiném případě se airbagy neaktivují
chlapci, zde máte vše podstatné

http://www.bencar.cz/navody20.htm
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car

Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!


Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Letovice
- Kontaktovat uživatele:
No sice to nebyl Focus , ale nic se neaktivovalo



Všimněte si , kde jsou panty dveří u řidiče. Naštěstí jsem seděl na sedadle smrti. Celkem jsme v tom seděli tři. Věřím, že u fofo by ty pytle byly venku jako nic.




Všimněte si , kde jsou panty dveří u řidiče. Naštěstí jsem seděl na sedadle smrti. Celkem jsme v tom seděli tři. Věřím, že u fofo by ty pytle byly venku jako nic.
Naposledy upravil(a) petulka dne 08.09.2006 18:36, celkem upraveno 1 x.
- Skubi
- Test driver
- Příspěvky: 11856
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
no jestli jsi v tom seděl, tak při tobě stáli všichni svatí



FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car

Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!


Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
- Manzelka
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kudlovice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Letovice
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host