Turbo

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2295
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přibram okres Příbram
Kontaktovat uživatele:

Turbo

Příspěvek od Ada » 14.12.2009 16:01

Mám na FoFo znalce jeden dotaz.Jestli je ve vašich znalostech problematika turba tak mi prosím sdělte svuj názor ,případně zkušenost.Jedná se o přidání turbokompresoru na FF2 motor ,1,6/16V 74kw.Jaký je v tom zádrhel nebo nemožnost provedení.Jaké výhody/nevýhody/z toho plynou , pakliže je toto proveditelné.Stačí přidat jenom kompressor?Nebo je to na prd a nemožné?
Díky.
Obrázek

Focus ll,3 Dv.HB,Zetec 1.6,BlueJeans color 04.2006

"Když nejde o život,tak jde o hovno"

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Turbo

Příspěvek od Marťas » 14.12.2009 18:22

Mozne to samozrejme je, ale dost neekonomicke :? . Jeste zalezi, co presne jsi myslel - jestli turbo nebo kompresor. Kompresor tahne od volnobehu (bez turbodiry) a je pohani ho motor (remen), coz bere trochu vykonu, ale i tak jde vykon celkove vyrazne nahoru. Naproti tomu turbo zacina pomahat od vyssich otacek (taky zalezi na velikosti), pohani ho vyfukove plyny a pracuje vetsinou s vetsim plnicim tlakem. Diky tomu je motor vice zatizeny a je vetsi riziko poskozeni. Proto je vhodne "streva" vymenit za kovane - coz je hooodne nakladne :!: .
Muj nazor - na 1.6 se to vazne nevyplati :!: Ziskas navic treba 30-50 hp + 100 Nm, ale za naklady hodne pres 100.000kc (aby byl motor i spolehlivy). Prijdes navic o zaruku a dalsi veci na 1.6 jako prevodovka, spojka ci poloosy nejsou na tak vysoky vykon & kroutak stavene....a je otazkou casu, kdy odejdou :|. Lepsi/levnejsi varianta je prodat auto, neco pridat a koupit silnejsi :wink:...
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Ada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2295
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přibram okres Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo

Příspěvek od Ada » 14.12.2009 20:23

Martas:Díky za odpověď.Nevěděl jsem,že je to až takto náročné. 8O Myslel jsem....dá se turbo a je to.O výměmně celých komponent jsem neměl šajna. :o S tim kompresorem to byl špatně použitý výraz pro turbo.Poletl jsem si pojmy s dojmy :D .Tak,že u normálního motoru je npř.klikovka slisovaná a na "nadupaný" motor je kovaná? :o Hm ...tak to je síla .Myslel jsem,že má npř. jenom lepší uložení.....atd. O záruku by ani tak nešlo. Stejně žádnou nemám.
Obrázek

Focus ll,3 Dv.HB,Zetec 1.6,BlueJeans color 04.2006

"Když nejde o život,tak jde o hovno"

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Turbo

Příspěvek od Marťas » 14.12.2009 23:37

Pokud se nezveda vykon moc, vnitrnosti motoru by to mely vydrzet. Ale pokud si pak clovek hraje s tlakem (coz urcite jo :twisted:), je treba odolnejsi dily...
...jinak :cry: :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JTYRosMV4G4[/youtube]
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů