Pre tych menej jayzkovo zdatnych sa pokusim clanok a jeho nasledujuce casti prelozit a pretransformovat priamo sem aj s obrazkom toho-ktoreho auta. Takze, tu je poradie od miesta 100 po 91. Vlastnite, vlastnili ste niektore z tychto aut?

vopred sa ospravedlnujem za pripadne nepresnosti alebo iny preklad, slang neovladam a hladat vsetky vyznami a dedukovat presny preklad sa mi nechce. takisto vynecham casti ktore sa tykaju UK suvislosti a mien, ktore su nam nezname.
100
Toyota MR2 MK1
Nech sa paci, popustite uzdu svojej fantazii; je to male Ferrari 328. Nuz, nie tak celkom. Ale ak mate radi "chut" dobre navrhnuteho podvozku s motorom v strede a zvuk nedockaveho, viac vackoveho motora menej nez 30cm od hlavy, je MR2 to, co potrebujete. Je ziva, usporna, pohodlna, slusne kultivovana a ak je mokro, miluje jazdu dverami napred.
Usporiadanie pohonu: motor v strede, zadny pohon Motor: R4, 1587cc Vykon: 124bhp Max. rychlost: 194km/h 0-100: 8.9s Rok: 1984-1989

99
Ford Puma 1.7
Zabudnite na prirovnania Pumy k susicu na vlasy a na posmesky, ze vychadza z Fiesty (v skutocnosti je to velke plus). Holym faktom ostava, ze Puma je jednym z najviac podcenovanych aut na svete zameranych na radost z jazdy, ktore poskytuje bezkonkurencnu obratnost a skvelu techniku, aka byva vacsinou vysadou daleko exkluzivnejsich aut. Ak si nedokazete uzit zabavu na klukatych okreskach ani s Pumou, dajte sa vysetrit. Jedine kupe od Forda, ktore to riadne zaklincovalo.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, predny pohon Motor: R4, 1679cc Vykon: 123bhp Max. rychlost: 196km/h 0-100: 8.6s Rok: 1997-02

98
Volkswagen Corrado VR6
Natlacenim a vyladenim uz beztak skveleho motora 2.8L V6 pouziteho vo VW Golf VR6, do krajsej a lahsej karoserie Corrada, VW v momente vytvoril rychlu legendu, zahanbujucu aj Porsche 944. Tvar, velkost a stihlost mali nieco do seba a naznacovali skvelu odozvu a vynimocne vykony. A nebola to len iluzia. Corrado vzlietlo z 0-100 za 6.4 sekundy a jazdne vlastnosti boli daleko lepsie ako u niektorych konkurencnych modelov so zadnym pohonom.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, predny pohon Motor: V6, 2861cc Vykon: 190bhp Max. rychlost: 230km/h 0-100: 6.2s Rok: 1992-96

97
Ford Sierra Cosworth
Zástupca vsetkych Sierr Cossie , stvordverova verzia s pohonom styroch kolies, Sapphire (nazov stvordverovej verzie v UK), dnes posobi neohrabane; interier posobil lacno a plastikovo uz aj na zaciatku 90.tych rokov, aj napriek kozenym Recaram, ale ak narazite na kus s neposkodenym stavom, neda sa mu dnes upriet urcity nadych "coolovosti". Co je ale podstatnejsie, dokaze poskytnut nefalsovany pocit zo zatahu turba v kombinacii s bezpecnymi ale zabavnymi jazdnymi vlastnostami. Skutocny hrdina robotnickej (pracujucej ak chcete

Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon vsetkych kolies Motor: R4, 1993cc, turbo Vykon: 220bhp Max. rychlost: 230km/h 0-100: 6.6s Rok: 1990-93

96
TVR Cerbera Speed Six
Menej divoka a sialena ako predchadzajuce Cerbery, verzia Speed Six je aj napriek tomu postavena zo spravnych ingrediencii a za predpokladu, ze jej nenechate privela volnosti, posle svojimi vykonmi hocijake z mensich Ferrari na lavicu hanby. Otazka znie, ci na to naberiete dost odvahy? Rychla a nekompromisne besna, vzdy pripravena na pretacavy smyk, sa lahko moze stat vasim najvacsim vzrusenim v zivote.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, zadny pohon Motor: R6, 3966cc Vykon: 350bhp Max. rychlost: 272km/h 0-100: 5.0s Rok: 1998-04

95
Jaguar XKR
XKR je presvedcivym prikladom GT na kazdy den so skvelym pomerom cena/vykon. Avsak kombinaciou luxusu, kontinenty prekonavajucou rychlostou, len sumiacou hladinou hluku a uderom so silou baranidla medzi 160-240 km/h, je presne o to vynimocnejsie. A jeho podvozok vzdy dokaze najst tu zazracnu rovnovahu medzi presnostou a poddajnostou, ktora z XKR robi takeho skveleho pozieraca kilometrov.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, zadny pohon Motor: V8, 5000cc Vykon: 503bhp Max. rychlost: 250km/h 0-100: 4.6s Rok: 2009-

94
BMW E60 M5
S BMW M5 mozete zaobchadzat ako s luxusnym korabom alebo ako s Ferrari F430. Nie je to len V10 500bhp, ale aj sposob ako prekonat akykolvek asfaltovy povrch bez citenia kazdeho hrbolu a hucania pneumatik. Ak sa ale vynori chtic, dokaze povolat do boja zasoby prilnavosti, ktore sa javia az neskutocne v takomto tlstom aute. Aj ked sa nezda sto percentne svizne a ciperne, takisto nikdy nenadobudnete dojem, ze nie je schopne chopit sa prilezitosti.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, zadny pohon Motor: V10, 4999cc Vykon: 500bhp Max. rychlost: 250km/h 0-100: 4.7s Rok: 2005-

93
Ferrari F355 F1 Berlinetta
Po neuspechu modelu 348, bol navrat do formy pre znacku nevyhnutny. Udialo sa tak vdaka modelu 355, v ktorom sa v oddanom motore V8 predstavilo 5 ventilov na valec spolu so sucho mazanou klukovou skrinou, titanovym klukovym hriadelom a sest stupnovou prevodovkou. Je to takisto prve Ferrari v historii v ktorom sa objavila od F1 odvodena elektronicka prevodovka s padlami pod volantom. Nikdy pred tym nebolo do ziadneho entry-leveloveho Ferrari vdychnute tolko Pinninfarinovej krasy, iskriacej hudby V8 a dokonalych jazdnych vlastnosti.
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, zadny pohon Motor: V8, 3496cc Vykon: 375bhp Max. rychlost: 293km/h 0-100: 4.7s Rok: 1997-99

92
Aston Martin Vanquish S
Ak obycajny Vanquish mal nejaky chybu, bol to motor V12, ktory nemal taku silu ako naznacoval jeho vzneseny, chlpy jeziaci zvuk. O zmenu sa postaral narast o 60koni, ktory umoznil svalnatejsej verzii S lepsie vykony oproti povodnemu, vela hluku robiacemu a "pomaly" sa priblizujucemu Vanquishu. Nevyhnutnou vybavou boli aj nadopovane brzdy z priplatkoveho balika Sport Dynamic Pack. Skutocne presvedcivy supercar od Astonu.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, zadny pohon Motor: V12, 5935cc Vykon: 520bhp Max. rychlost: 320km/h 0-100: 4.9s Rok: 2005-07

91
Bugatti EB110
Skutocnou spickou koncepcneho predchodcu Veyronu nebola jeho rychlost (bol rychly, ale nie az tak rychly), ale jeho vynimocna pouzitelnost. Az do prichodu Hondy NSX neexistovalo vyuzitelnejsie a na kazdy den vhodnejsie superauto. Sucasnik Jaguaru XJ220 nebol taky rychly na rovinkach a v zakrutach, ale z bodu A do bodu B bol koniec koncov rychlejsi, prave vdaka jeho tak lahko vyuzitelnemu vykonu. Vynimocne v kazdom smere...
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon vsetkych kolies Motor: V12, 3500cc, 4x turbo Vykon: 552bhp Max. rychlost: 339km/h 0-100: 3.4s Rok: 1991-95

90
Ford Escort Cosworth
Vsetko, co bolo skvele na Sierre Cosworth, sa pretavilo do podoby kompaktnejsej, obratnejsej a lepsie zrychlujucejsej stvorkolky. Hoci sa v rychlosti ma rovinkach uz nemoze porovnavat s novym Focusom RS, ale turbom dopovany krutiaci moment a trakcia styroch kolies ho stale obdaruvaju impozantnym tempom pri jazde skrz-naskrz krajinou. Vyvazenost podvozku na limite je perfektna a absolutne netrpi "torquesteer-om" (stav, ked vam prebytok krutiaceho momentu trha volant z ruky), nech sa akokolvek snazite dupat na plyn...
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon vsetkych kolies Motor: R4, 1993cc, turbo Vykon: 227bhp Max. rychlost: 229km/h 0-100: 5.8s Rok: 1992-96

89
VW GTI (MK1&MK2)
V 70.tych rokoch VW Golf GTI MK1 zmenil svet a v roku 1984 ho MK2 este zuslachtil (bohuzial, nafuknuta MK3 vybocila z tradicie). GTI nie je extra rychle, ale tvori perfektne vyvazene balenie: hravi, lahko sa vytacajuci 16V motor; podvozok spajajuci horlivost a obratnost s urcitou mierou poddajnosti, a to vsetko v nestarnucom, perfektne tvarovanom tele. Vynimocne GTI.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon prednych koliesMotor: R4, 1781ccVykon: 112bhp Max. rychlost: 180km/h 0-100: 8.1s Rok: 1979-84

88
Jaguar XJ220
Jediny supercar od Jaguaru bol najrychlejsi na svete len kratucku chvilu, ale jeho presvedcivy V6 twinturbo dokaze stale zasadit tvrdy uder pri akcelaracii za sprievodu hrubeho zvuku. Jasne, je prisiroky na kazdonennu "prechadzku" po bocnych ulickach, ale narovinu, ktory supercar nie je. Najdite su spravnu cestu a XJ220 sa vam odmeni s presnym riadenim a vludne prisposobyvou ovladatelnostou.
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon zadnych koliesMotor: V6, 3498cc, twin turboVykon: 542bhp Max. rychlost: 341km/h 0-100: 3.7s Rok: 1992-94

87
Vauxhall VX220 (Opel Speedster)
Speedster nikdy nemal prestiz ako jeho podvozkovy surodenci od Lotusu, ciastocne kvoli mierne beznemu 4 valcovemu Ecotec motoru, ale aj napriek tomu si nepochybne zasluzi poziciu na spodku nasej hitparady. Je to najma vdaka sirokemu rozchodu, podvozku bez naznaku nervozity, ze sa dokaze prepletat spletami za sebou nasledujucich zakrut. A v pripade, ze jazdite preplnanu verziu, dokaze vas presvedcit ze mate docinenia s junior supercarom.
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon zadnych koliesMotor: R4, 2148cc Vykon: 145bhp Max. rychlost: 218km/h 0-100: 5.6s Rok: 2000-04

86
Nissan 350Z
350Z, a aj jeho nastupca 370Z, je skutocnou osobnostou a tak trosku aj navratom do minulosti. Velky dunivy atmosfericky motor V6, manualna prevodovka, dve miesta, pohon zadnych kolies. Spracovanie nie je najlepsie, ale o to tu ani nejde. Je to auto pre vodicov s chlpatym zadkom´v tom najlepsom slova zmysle, so skutocne prirodzenym sklonom k vyvolaniu pretacaveho smyku za pomoci plynoveho pedalu, skutocne vynimocne v dnesnej dobe. 370Z prinasa na party Syncro Rev Control - perfektne nacasovane medziplyny pri podradovani. Mozete to vypnut...
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:V6, 3498cc Vykon: 276bhp Max. rychlost: 250km/h 0-100: 6.1s Rok: 2003-06

85
Audi Quattro
Kombinacia pohonu 4x4 a preplnania dnes nepredstavuje ziadny velky objav, ale v roku 1980 bol skutocnou senzaciou a cas nijak neoslabil jeho prednosti, hlavne ak mate stastie na novsiu, 20 ventilovu verziu (alebo este lepsie, verziu Sport). Motor ma skutocne dusu a samozrejme nesmie chybat mnozstvo trakcie za kazdeho pocasia, pricom sa zda, ze zrychlovanie nikdy nekonci. Jediny original.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon vsetkych kolies Motor:R5, 2226cc, turbo Vykon: 220bhp Max. rychlost: 229km/h 0-100: 6.2s Rok: 1980-81

84
Lancia Delta Integrale
Auto, ktore zatienilo Quattro, a to ako na beznej ceste, tak aj v serii WRC. Ano, to je Lancia Integrale, pät dverovy hatchback s charismou supersportu. Prisun vykonu je silno poznaceny turbom - skutocna diera nasledovana ohromnou porciou vykonu. Podvozok je poddajny a v porovnani s dnesnym standardom dokonca makky, ale stale dokaze poskytnut skvelu obratnost a porciu gripu styroch kolies. Stale velmi ziadana...
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon vsetkych kolies Motor:R4, 1995cc, turbo Vykon: 215bhp Max. rychlost: 219km/h 0-100: 6.4s Rok: 1988-93

83
Aston Martin V8 Vantage N400
Svizny V8 Vantage je jednym z nasich najoblubenejsich Astinov a v limitovanej edicii N400 (oslava uspechu na 24h pretekoch na Ringu) naplno vyuziva svoj potencial. Je presny, dobre tlmiaci nerovnosti, s citlivejsim riadenim s preciznejsou vazbou. Robotizovana prevodovka s padlami sa sprava intuitivne a vacsia porcia vykonu od mierne prepracovaneho 4.3L V8 je sprevadzana hotovou symfoniou. Uzasne...
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:V8, 4281cc Vykon: 400bhp Max. rychlost: 283km/h 0-100: 4.9s Rok: 2007-08

82
BMW E34 M5
Pekny, ostro rezany sedan pochadza z tej ery BMW, kedy M-kove auta boli robene len z tych najlepsich ingrediencii. Len malo stvor dverovych aut v historii ponuka taku skvelu spatnu vazbu - kazdy pohyb telegraficky presny, perfektne vyvazeny a pritom velmi zhovievavy. Uprimne, kolko luxusnych limuzin vam umozni vychod zo zakruty bokom s 30metrovou kontrou za hukotu radoveho sestvalca?
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:R6, 3795cc Vykon: 340bhp Max. rychlost: 250km/h 0-100: 5.9s Rok: 1992-95

81
Bugatti Veyron
Uzasna rychlost, uzasna trakcia, uzasna vyrovnanost (minimalne na suchu, Veyron sa nema v laske s mokrou cestou). A to vsetko v tak neskutocne privetivej forme o akej by sa vam pri pohlade na hole cisla ani len nesnivalo. Na auto, ktore vazi 2020kg, sa jeho ovladatelnost zda az nemozna, s trakciou, zmenami smeru a nikdy nekonciacou schopnostou zastavit, ktora vam dava neskutocnu porciu dovery.
Takze, preco vlastne neskoncil Veyron v nasom rebricku daleko vyssie? Pretoze napriek jeho rychlosti a ostatnym skvelym schopnostiam vas nikdy uplne nevtiahne do deja, nedostane sa vam pod kozu. Aj napriek tomu to ale nepokazi zazitok. Je to proste len tym, ze skor si ho zapamate ako auto a nie jazdu v nom.
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon vsetkych kolies Motor:W16, 7993cc, 4x turbo Vykon: 1000bhp Max. rychlost: 405km/h 0-100: 2.8s Rok: 2005-

80
Ford Escort RS2000
S Escortami so zadnym pohonom si lahko porozumiete, su totiz naprosto spolahlive s jednoduchym pruzenim a uzasnym riadenim. Pridajte si k tomu krasne zamatovo fungujucu prevodovku, lahku vahu a mate pred sebou skveleho old-schooloveho zabavaca, ako vam povie kazdy rally jazdec zo 70tych rokov. V MK1 sme sa dozili vymeny vysoko vybudenej 1.6 DOHC z RS1600 za hruby, ale nepochybne pruznejsi 2.0, prinasajuci tempo bez bolesti. Dnes hodnotny, zabavny navzdy. Verzia MK2 (tu na fotke) mala ikonicky sa zvazujuci nos a stvorite predne svetla.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:R4, 1993cc Vykon: 110bhp Max. rychlost: 176km/h 0-100: 8.9s Rok: 1975-80

79
Ferrari 612 Scaglietti
Je obrovske: 4902mm dlhe, 1957mm siroke. Je tazke: 1840kg. Len malokto by ho nazval krasnym. 612 je pritom ale neskutocne mrstne auto; jeho epicky V12 davajuci do pohybu tu masu v sprievode saxofonickeho zvuku; precizne riadenie a ked prekonate jeho miernu gumenost, aj rychle; nos zahakujuci sa do zakrut, zadok nasledujuci ked F1 prevodovka s padlami uvolni tu silu pod kapotou. Podivne navykove...
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:V12, 5748cc Vykon: 533bhp Max. rychlost: 318km/h 0-100: 4.3s Rok: 2003-

78
Lancia Fulvia HF
S odfrkujucim, tocivym, pod uzkym uhlom zovretym V4, pät stupnovou prevodovkou a styrmi kotucovymi brzdami, tvori Lancia spolu s Mini Cooprom S zakladnu pre zabavu s pohananou prednou napravou v 60tych rokoch. Pri nizkych rychlostiach sa javi tazka na nos, ako vsak rychlost stupa za hranicu nedotacavosti, stava sa velmi jedovatou a zaplavia vas tony informacii z riadenia. Pri lift-off (vyvolanie pretacaveho smyku prudkym ubratim plynu v zakrute) je velmi vludna a na svoju dobu disponuje skvelou porciou gripu. Niet divu ze vyhravala rally...
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon prednych kolies Motor:V4, 1584cc Vykon: 115bhp Max. rychlost: 179km/h 0-100: 9.2s Rok: 1968-72

77
Wiesmann GT MF5
Je to suhra vzajomneho posobenia medzi vodicom a strojom, co sa vam dostane pod kozu. Neskrotne hlucny V10 z BMW M5 je na skutocnej hrane sialenosti. Tak isto je na tom aj jeho akceleracia v takto lahkom aute. Wiesmann je neskutocne mrstny a, najma vdaka jeho skvelej ovladatelnosti, aj vybusny na dostatocne vyzyvavej ceste. Sposob, akym posobi ako ostro, tak aj uhladene, je velmi stylovy...
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:V10, 4999cc Vykon: 500bhp Max. rychlost: 309km/h 0-100: 3.8s Rok: 2007-

76
Mini Cooper S
Nasou volbou je Cooper S vo verzii MK1 (2001-2006). Nakolko je plne navrhnuty v UK, nie je to az take BMW ako sa vam Nemci snazia nahovorit. Kompresor, jaciaci ako povodne prevodove ustrojenstvo stareho Mini, na hrubom stvor-hrnceku od Chryslera, dava Mini silu aby sa vyrovnal s mrstnostou a priamostou podvozku. Je to proste totalny jaciak a oproti novsim Mini Cooperom S je cistokrvnejsi.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon prednych kolies Motor:R4, 1598cc, kompresor Vykon: 163bhp Max. rychlost: 216km/h 0-100: 7.1s Rok: 2001-06

75
Peugeot 106 Rally
Booze, kolka prca... maly terorista s maniacky revucou 1.3, zdanlivo vaziaci skoro nic, bez absolutne akejkolvek luxusnej vybavy a vrtiaci zadkom ako štena. Namierte si to smerom do zakruty, zabrzdite, zatocte, v tom istom momente chytte zadok a v momente si vychutnavate riadnu hyricku za volantom. Kazdy zacinajuci sofer by mal absolvovat lekciu v tomto Peugeote, najlepsie v MK1 verzii, pretoze je lahsia. Oproti nemu vyzera dnesny Fiat 500 Abarth ako masa hmoty.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon prednych kolies Motor:R4, 1294cc Vykon: 100bhp Max. rychlost: 189km/h 0-100: 9.3s Rok: 1994-96

74
BMW E39 M5
Svaly riadne nafuknute oproti predchadzajucej M5 s radovym sestvalcom, robia z M5 s V8 navykovo umierneny hot-rod. Uzasny zvuk, naprosto driftu schopna ovladatelnost, prava manualna prevodovka, a na povozenie sa mozete vziat celu rodinu. Vacsina ludi ani nerozozna v com sa veziete, takze mozete so svojim pozitkom zostat uplne diskretny...
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:V8, 4941cc Vykon: 400bhp Max. rychlost: 250km/h 0-100: 4.9s Rok: 1999-03

73
Porsche 959
Dnes posobi ako cudny mutant, ale v strede 80.tych rokov tvorilo spolu s F40 vrchol supersportoveho umenia. Dve za sebou nasledujuce turba, pohon styroch kolies s elektronickym rozdelovanim krutiaceho momentu a aktivne tmice predstavovali techno oslavu efektivnosti tej doby. Vsetky 911 si ctia trakciu a presnost bez nedostatkov. Nuz, to je teoria, v praxi nie je tak skvele vyrovnane ani citlive ako novsie generacie 911. Napriek tomu je stale masivne rychle, lahko tak ako aj dnesne Turbo, ale mozno vsetka ta pretechnizovanost ide na ukor vzrusenia z jazdy.
Usporiadanie pohonu: motor vzadu, pohon vsetkych kolies Motor:B6, 2850cc, twin-turbo Vykon: 450bhp Max. rychlost: 315km/h 0-100: 3.7s Rok: 1987-90

72
TVR Tuscan MK2
Tu mame Tuscan po roku 2005, s miernymi upravami na ukludnenie podvozku, ale stale ako do deja vtahujuce a utociace zviera s vybusnym radovym sestvalcom a obrovskym pretacavym potencionalom. Sila sa da lahko davkovat, radenie je hutne, riadenenie je extra rychle, ale jemne so svojou odozvou. Tuscan je o zvuku, vyzore (zvonka aj zvnutra posobi takmer surealisticky), sile a pocite. Opojny mix. A treba spomenut aj verziu bez strechy, ktora je takmer taka skvela ako Griffith.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:R6, 3996cc Vykon: 400bhp Max. rychlost: 296km/h 0-100: 4.0s Rok: 2005-07

71
McLaren F1
Stale najviac sustredeny a nekompromisny supercar aky bol kedy postaveny a nepochybne pozehnany s najlepsim motorom aky bol kedy do auta na bezne cesty namontovany. Gordon Murray, odporca zvysovania vahy, milovnik efektivity a tvorca F1ky svojho casu povedal, ze je to najlepsie jazdiace auto na svete. No, nie je to uplne pravda - riadenie je pritazke, brzdy su necitlive a pri rychlej jazde moze posobit az zastrasujuco. Ale s 627 konmi na tonu, perfektnou poziciou jazdca v strede a minimalnymi rozmermi je stale uzasnou vecou.
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon zadnych kolies Motor:V12, 6064cc Vykon: 627bhp Max. rychlost: 384km/h 0-100: 3.2s Rok: 1994-98

70
Nissan Skyline R33 GT-R
Dizajnovo jemnejsi a menej agresivnejsi ako jeho nastupca R34, nie vsak horsi. Co sa tyka vykonu a podvozku, tam je agresivny rovnako ako sucastne GT-R. Zazracne spojenie PlayStation-ovskych funkcii a pohonu vsetkych kolies dodava tomuto autu oslnujucu rychlost na okreskach.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon vsetkych kolies Motor:R6, 20568cc, turbo Vykon: 276bhp Max. rychlost: 250km/h 0-100: 5.4s Rok: 1997-99

69
Koenigsegg CCX
Brutalna akceleracia na 2. a 3. stupni zahanbuje aj Murcielago LP-640. Taktiez aj fenomenalne brzdy. Naladenie podvozku ma mohutny grip a vyborny balanc, avsak je trochu zaludne. Netreba sa ani velmi snazit a zadok auta sa raz dva dostane do smyku, nie je to vsak typicky drifter, na to su tu ini. Kazdopadne ide o jedno z najvzrusujucejsich aut za relativne dobru cenu.
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon zadnych kolies Motor:V8, 4700cc, kompresor Vykon: 806bhp Max. rychlost: 386km/h 0-100: 3.9s Rok: 2006-

68
TVR Sagaris
To, ze Sagaris ma fenomenalne zrychlenie nebolo prekvapenim. Na druhej strane, kvalita podvozka uz prekvapenim bola. Sagaris je menej citlivy na zmeny smeru pocas brzdenia ako T-350 z ktoreho vychadza, a tiez si vyzaduje menej fyzickej sily na ovladanie na cestach so zlym povrchom. A okrem toho sa ani kvalita jazdy uplne nerozpadla, aj ked je trosku tvrdsia a priamociarejsia. TVR to so Sagarisom zaklincoval...
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:R6, 3996cc Vykon: 406bhp Max. rychlost: 296km/h 0-100: 3.7s Rok: 2005-07

67
Mini Cooper S
Povodny Cooper S zo 60tych rokov by uz dnes pri merani casu nebol povazovany za rychly, ale subjektivne, mate z neho pocit akoby jazdil na Tabasco. Pri jeho soferovani mate pocit, ze nedochadz k ziadnemu omeskaniu pohybu medzi vasimi rukami a prednymi kolesami. Komfort jazdy je beznadejny, pozicia za volantom hrozna, ale citlivosti riadenia, z ktorej vam stavaju vlasy dupkom, sa nevyrovna ziadne moderne auto s prednym pohonom. Len priemerny grip, ale paradna zabava...
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon prednych kolies Motor:R4, 1071cc Vykon: 70bhp Max. rychlost: 160km/h 0-100: 13s Rok: 1963-64

66
Ferrari 250 GTO
Prave s GTO to Ferrari zacalo brat vazne s cestnymi autami. GTO pozdvihlo latku na vsetkych frontoch, predovsetkym ale svojimi vykonmi, ovladatelnostou a, to je veru tazke ignorovat, uzasnym dizajnom z ktoreho vam padne sanka. Navrhnute vyhravat preteky, GTO ma v baleni 3 litrovy V12, 5 rychlostnu komplet synchronizovanu prevodovku a kotucove brzdy na vsetkych kolesach.A veruze aj vyhravalo, napr. svoju triedu v Le Mans v 62-hom a Nurburgring v 63-tom.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:V12, 2953cc Vykon: 300bhp Max. rychlost: 272km/h 0-100: 6.0s Rok: 1962-64

65
Porsche 993 GT2
Reprezentujuc 911ku s kodovym oznacenim 993, GT2 vazi len 1290kg, o 210kg menej ako Turbo verzia z tych rokov. To znamena ze je seriozne rychle; z 0-100km/h mu to trva len 3.9s. Ale uzasnym a presvedcivym je prave sposob akym GT2 spaja lahkost a poslusnost RS s mamutou silou Turba. Je to rovnako extremne ako aj navykove. Zasnete nad rychlostou a zabavite sa jeho odozvou.
Usporiadanie pohonu: motor vzadu, pohon zadnych kolies Motor:Boxer, 3600cc, twin-turbo Vykon: 430bhp Max. rychlost: 294km/h 0-100: 3.9s Rok: 1996-99

64
Audi RS4
Na kolena vas nepolozi, akym vrazednym sposobom RS4 akceleruje, ale sposob akym zrychluje rychlostny stupen za rychlostnym stupnom - mohutny, linearny zatah za sprievodu opojneho revu V8 skrz vyfuky. Uzasnym je aj sposob, akymi rychlostami sa mozete vydat do zakrut a s tak malym krutenim karoserie. Zataca precizne, ale nie nervozne. Skor ako vynimka posobi pohon Haldex 4x4, ktory nie je dotieravy, ale dokaze posunut limity uz beztak skvelych vykonov.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon vsetkych kolies Motor:V8, 4163cc Vykon: 414bhp Max. rychlost: 250km/h 0-100: 4.5s Rok: 2006-08

63
Peugeot 306 Rallye
Kombinácia jednoduchosti, obratnosti, vyborneho posedu za volantom, hladkeho chodu 6 rychlostnej prevodovky, vyborneho podvozku s pohonom prednej napravy a ostreho motora s prehladom prevazuju zopar nepodstatnych nevyhod 306-ky v edicii Rally. Je lahke zit s autom, ktore v kazdodennej prevadzke ponuka tolko zabavy, precizne sa ovlada a je take rychle. Taktiez ponuka skvelu jazdu za malo penazi. Parada!
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon prednych kolies Motor:R4, 1998cc Vykon: 167bhp Max. rychlost: 219km/h 0-100: 6.9s Rok: 1998-99

62
BMW E92 M3
M3 ma mimoriadne velky talent. Rychlost s ktorou sa dostanete z bodu A do bodu B je bez pochyby oslnujuca, ale co je hlavne - cele vam to sposobuje vynimocnu radost. Hlavne koli 8 valcovemu motoru ktory doslova prahne po otackach, no taktiez vdaka presnemu, agilnemu a krasne vyvazenemu podvozku. Pocit z vyvazeneho auta je skvely hlavne v zakrutach, tak isto ako pri predoslej M3 E30. Lahko vam uleti zadok, no v tomto aute to neznamena problemy, naopak, krasne sa tento pretacavy smyk da kontrolovat a zvladnut. Je lahke podlahnut tomuto caru a oddavat sa mu kazdy den.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:V8, 3999cc Vykon: 414bhp Max. rychlost: 250km/h 0-100: 4.8s Rok: 2007-

61
Renaultsport Clio 200 CUP
Prave vtedy, ked sa cesta zacne pytat otazky, ktore by rychlo ochladili tempo menej "hot" hatchbackov, Clio sa dostava do svojho vlastneho sveta, pokracujuc neohrozene a hltajuc kilometre s chutou, pri udrziavani skvelej vyvazenosti medzi cistou rychlostou a zabavou, ktoru poskytuje praca s plynom. Teraz skutocne putavy Renault disponuje slachovitostou a pruznostou atleta a ma obnoveny zmysel pre zabavu za volantom.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon prednych kolies Motor:R4, 1998cc Vykon: 197bhp Max. rychlost: 226km/h 0-100: 6.6s Rok: 2009-

60
Lamborghini Diablo 6.0 VT
Ako moze byt nieco tak velke a silne, s blbym vyhladom von, tak lahko a jednoducho ovladatelne ? Radenie rychlosti je az smiesne lahucke, vyvazenie podvozku jedna basen. 12 valec na tolko sily, ze mozte stale jazdit len so zaradenou sestkou a stale ma sily viac ako potrebujete. Ak nedostane okoloiducich do kolien zvuk tohoto diabla, tak tvar auta urcite ano!
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon vsetkych kolies Motor:V12, 5992cc Vykon: 550bhp Max. rychlost: 320km/h 0-100: 3.8s Rok: 2000-02

59
Gumpert Apollo
Supersport, ktory nejde odlepit od zeme ! Apollo je doslova pozehnane neuveritelnou trakciou a absolutne preciznou ovladatelnostou. Zavratne rychlosti sa s tymto autom stavaju beznou rutinou. Jedine co vas zobudi je hrbolata cesta. Je to proste cisty zavodak s ktorym sa mimochodom da jazdit aj po beznych cestach.
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon zadnych kolies Motor:V8, 4163cc, twin-turbo Vykon: 690bhp Max. rychlost: 352km/h 0-100: 3.0s Rok: 2005-

58
Ferrari Enzo
Z Enzovho 650 konoveho 12 valca vam bude behat mraz po chrbte. Staci to na to aby ste sa v nom citili viac vo formule 1 ako v beznom sportiaku. Tento pocit je este intenzivnejsi ako u jeho predchodcu F50. Vsetko je navrhnute tak, aby sa pilotovi dostalo maximalneho pozitku z jazdy. Enzo je jednoducho jedno z najvzrusujucejsich aut na svete.
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon zadnych kolies Motor:V12, 5998cc Vykon: 650bhp Max. rychlost: 348km/h 0-100: 3.5s Rok: 2002-05

57
Alfa Romeo Alfasud
Zmena vetra pre Alfu; model 'Sud so svojim malym motorom boxer, prednym pohonom a dizajnom od Giugiara spsobil senzaciu. Nie je extra rychla v priamke, ale je uzasne ju jazdit s jej plynulym, tociacim sa ako sijaci stroj motorom, skvelym riadenim a na tak tenke kolieska az zazracnym gripom. Naozaj zdvihla latku pre vsetky nasledujuce predokolky...
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon prednych Motor:B4, 1286cc Vykon: 75bhp Max. rychlost: 168km/h 0-100: 13s Rok: 1971-89

56
Jaguar E-Type
E-type zanechal trvaly dojem nielen svojimi "velkymi plucami" (motor-kapota), mechanickou cistotou, narocnym avsak jemnym riadenim bez posilovaca, ale aj citlivym podvozkom ktory sa lahko ovlada, ktory mnohe odpusta a zaroven sa s nim da dobre driftovat. Vsetko je zamerane na sofera. Jednoducho ruka na kozou odetu saltpaku, jednotka s lahkostou vanku, progresivna spojka a vyrazit do predu ticho a hladko, ako noz maslom. Nie je to auto, s ktorym by ste agresivne rezali zatacky, ale skor ocari svojimi dobrymi maniermi, a prijemnou pohodlnou rychlostou.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:R6, 4235cc Vykon: 265bhp Max. rychlost: 232km/h 0-100: 7.0s Rok: 1964-68

55
Renault Alpine A610
Cudna francuzska odpoved s plastovou karoseriou na Porsche 911. Lacno posobiaci interier s velurovymi obkladmi neposobi dva krat sportovo. Aj ked napadny dizajn a mohutny vykon sice mierne zostarli, no stale maju co povedat, hlavne svojou koncepciou ako v 911-kach. Ovladanie si preto vyzaduje velke skusenosti a opatrnost, hlavne za mokra. Ak vsak toto auto pochopite a spravne pouzijete jeho potencial, nasledna charakteristicka jazda vas totalne pohlti.
Usporiadanie pohonu: motor vzadu, pohon zadnych kolies Motor:V6, 2975cc, turbo Vykon: 250bhp Max. rychlost: 256km/h 0-100: 5.4s Rok: 1992-96

54
Lamborghini Gallardo
Poriadna rovinka a zopar rychlych zakrut staci. Akykolvek nasledny odpor je marny. Rychlost a dobry pocit pri jazde vas uplne pohlti. Jednoducho supercar ako ma byt. Staci stlacit tlacitko "Corsa" na pristrojovke, otvori sa zaklopka na vyfukovom potrubi, trochu stiahnut okna, a od neba sportovych aut vas deli uz len brnknutie do plynoveho pedalu.
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon vsetkych kolies Motor:V10, 5204cc Vykon: 552bhp (LP560) Max. rychlost: 323km/h 0-100: 3.7s (LP560) Rok: 2003-

53
Lotus 2-Eleven
Okruhovy special s turbom vychadza z Lotusu Elise a ma koeficient vykonu 338hp na tonu. Vysledkom je az smiesna rychlost na rovinkach, ale co vam vyrazi dych je sposob akym toto auto zataca a brzdi. Tak ako Elise, auto je pocitovo velmi lahucke a citatelne. Na fenomenalny grip sa mozte spolahnut a podvozok je pripraveny na akekolvek neocakavane blbinky.
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon zadnych kolies Motor:R4, 1796cc, kompresor Vykon: 252bhp Max. rychlost: 240km/h 0-100: 3.8s Rok: 2007-

52
Porsche Boxter S
Najvacsie vzrusenie od Porsche je 911-ka, avsak jemnejsie pohyby patria Boxster-ovi. Jeho podvozok sa sprava az prekvapujuco cisto a presne, pruzenie je krasne citatelne. Vdaka tomuto sa lahsie hladaju limity auta. Tam kde konci nedotacavost a zacina pretacavost je jasne definovany priestor neutrality. Boxster vam presne povie ako agresivne mozete jazdit.
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon zadnych kolies Motor:B6, 3436cc Vykon: 306bhp Max. rychlost: 272km/h 0-100: 5.3s Rok: 1999-

51
Subaru Impreza STI
Mozte vyuzivat takmer vsetok vykon STI pocas celej jazdy bez toho aby vas to co len trochu vystrasilo. Pristupnost a efektivita vykonu su obcas mimo chapania. Naliehavost a nastojcivost tohoto auta vas pohlti. Neskutocne tempo na stredne vzdialenosti, mnozstvo 4x4 gripu, s podvozkom nastavenym tak, ze vam pomoze aj na limite. A to vsetko este znasobene, ak siahnete po verzii Spec C.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon vsetkych kolies Motor:B6, 2457cc, turbo Vykon: 276bhp Max. rychlost: 255km/h 0-100: 5.3s Rok: 2005-07

50
Porsche 968 Club Sport
Posledny z rodiny modelov s motorom v predu. Dovtedy bola 968-ka (predtym 944-ka) povazovana za nieco ako perfekcia v pohybe a so zovnajskom v style Club Sport je to este markantnejsie. Ak si niektore "transaxle" Porsche zasluzi miesto na vyslni, toto je urcite ono. Nie je take ziaduce a slavne ako 911-ka, no urcite patri medzi najlepsie ovladatelne Porsche vobec.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:R4, 2990cc Vykon: 240bhp Max. rychlost: 238km/h 0-100: 6.1s Rok: 1993-95

49
Porsche Carrera GT
Akonahle stlacite spojkovy pedal, zaradite jednotku a pridate plyn, okamzite pocitite neskutocnu intenzitu vykonu. Desatvalec ma tak rychlu odozvu na plyn, ze sa vam nezda ze soferujete, ale ze hrate na hudobny nastroj. Zvuk sa meni dokonca aj ked idete po hrbolatej ceste, natriasa sa auto - natriasa sa zvuk, neskutocne. Akonahle pridate plyn az na podlahu, vas mozog zasiahne obrovsky napor informacii, pozor na to!
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon zadnych kolies Motor:V10, 5733cc Vykon: 604bhp Max. rychlost: 328km/h 0-100: 3.8s Rok: 2004-06

48
Honda NSX
Za predpokladu ze nemate viac ako 180cm, sa mozte v NSX citit velmi pohodlne a prijemne. NSX perfektne reflektuje typicke auto dvoch tvari. Spaja sa tu hardcore jazda s lahkostou, pohodlim a dokonalou technikou. Freneticky motor VTEC a jeho brilantna dynamika s prehladom prevazuju jediny mierny nedostatok auta, ktorym je menej komunikativne riadenie sposobene elektrickym posilovacom.
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon zadnych kolies Motor:V6, 3179cc Vykon: 276bhp Max. rychlost: 269km/h 0-100: 5.5s Rok: 1990-2005

47
Noble M400
M400 reprezentuje vsetky generacie Noble M12. Soferuje sa ako duch nabity energiou. Brutalny vykon posobi ako vichrica fukajuca od zadu a ak sa ocitne v zakrute, nikdy na vas nevybehne s nedotacavostou. Predna naprava ma grip a reaguje presne a citlivo, aj ked na nu posobia znacne sily, ci uz od vozovky, alebo od samotneho auta. Nic moc posed za volantom, ale dostatok rychlosti vam zaruci, ze ostatne sportiaky sa budu poriadne cervenat.
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon zadnych kolies Motor:V6, 2968cc, twin-turbo Vykon: 425bhp Max. rychlost: 296km/h 0-100: 3.5s Rok: 2004-06

46
Porsche 911 Turbo
911 turbo bolo vzdy nieco extra spomedzi ostatnych 911-tok vdaka unikatnemu spojeniu talentu a charakteristik. Ako idealneho zastupcu zo vsetkych 911-tok sme vybrali 993-ku. Ma takmer rovnaku rychlost a schopnosti ako najnovsia verzia, ale podstatne viac charizmy a sexappealu.
Skutocna radost pri jazde v 933 Turbo spociva v prekvapujucej schopnosti nemilosrdne masirovat chrbat pri akceleracii, nanapodobitelnemu zvuku z vyfukov a az strasidelne presnemu a komunikativnemu riadeniu. Stale ostava jednym z najlepsich prikladov kvalitneho a precizneho automobiloveho inzinierstva. Obdivuhodna, krasna, a stale sposobujuca padanie sanok az na zem, taka je 911 Turbo.
Usporiadanie pohonu: motor vzadu, pohon vsetkych kolies Motor:B6, 3600cc, turbo Vykon: 408bhp Max. rychlost: 288km/h 0-100: 4.3s Rok: 1995-98

45
Mercedes CLK63 Black
Jednoducho najvzrusujucejsi Medak za posledne roky (a to sme nezabudli na McLaren SLR!). Black je jednym z najhravejsich zadokoliek vobec. Staci zatocit volantom a ked ste pripraveni, jemne tuknut do plynu. Poriadny LSD diferak, superpevna konstrukcia a pevny podvozok vam zarucuju, ze si poradite s akymkolvek zdatnym superom v akejkolvek situacii. Na rovinkach mu to ide skvele, ale zaroven sa da ovladat jemne a precizne aj v zakrutach. Avsak nie ked je mokro. A ano, ma skvele recara a znie diabolsky.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:V8, 6208cc Vykon: 500bhp Max. rychlost: 298km/h 0-100: 4.2s Rok: 2007-

44
Aston Martin Vantage V12
Este donedavna sme pochybovali, ci Aston vie ponuknut ten pravy "driver´s car". Ale potom prisiel Vantage so svojim dvanastvalcom. Mala (relativne) karoseria, velky motor, to je pokusenie samo o sebe. Okrem samotneho skveleho motora Vantage exceluje aj v dalsich disciplinach - komunikativne ovladanie a podvozok, vyvazena karoseria, citlive brzdy. Tato skvela kombinacia ho robi najzapamataniahodnejsim Astonom sucastnosti.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:V12, 5935cc Vykon: 500bhp Max. rychlost: 304km/h 0-100: 4.4s Rok: 2009-

43
Toyota MR2 Roadster
MR2 je vsetkym, cim Toyota zvycajne nebyva. Neprakticka, zabavna, enormne hrava a pouzitelna aj na limite bez akychkolvek zaludnosti. Je to hlavne vdaka svojej hmotnosti 975kg a vykonu 138k. Tieto hodnoty spolu s vybornym podvozkom sposobuju, ze na MR2 sa ani MX-5 sa nechyta. V podstate ide o taky maly civilizovanejsi Lotus Elise. Ak chcete zistit ako sa ovlada auto s motorom v strede a pohonom zadnej napravy, MR2 vam toto splni bez odvravania!
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon zadnych kolies Motor:R4, 1794cc Vykon: 138bhp Max. rychlost: 208km/h 0-100: 7.2s Rok: 2000-06

42
TVR Griffith
Velky motor v malom, lahkom aute je vzdy vzrusujuca kombinacia (taky driftik na mokrej ceste moze byt niekedy az prilis vzrusujuci

Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon zadnych kolies Motor:V8, 4998cc Vykon: 320bhp Max. rychlost: 267km/h 0-100: 4.8s Rok: 1993-2001

41
Porsche Cayman S
Cayman je este lepsie ovladatelny ako Boxster a snad najlepsie ovladatelne a ocarujuce Porsche sucastnosti. Co viac si zelat ako sediet medzi kolesami spolu s charizmatickym a mocnym 6 valcom. Krasne ovladanie spojene s podvozkom odpustajucim chyby a poslusnym pruzenim robia toto auto velmi schopnym v kazdej situacii. Sposob akym sa dokaze odpichnut aj na hrbolatych cestach sa musi jednoducho zazit.
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon zadnych kolies Motor:B6, 3436cc Vykon: 315bhp Max. rychlost: 275km/h 0-100: 5.2s Rok: 2006-

40
Ariel Atom
Jazda v nom je neskutocne naliehava, priama a paralyzujuco rychla vdaka 300k turbo motoru ktory na vas vyvija obrovsky tlak. Mate pocit akoby na auto neposobili zotrvacne sily, zrychluje a meni smer tak rychlo, ze to vas mozog nestiha vnimat. Ma ovela maksie pruzenie a odozvu podvozku ako Caterham, nie je lahke ho skrotit. Chytte tigra za chvost a poriadne sa drzte, orgie mate zarucene!
Usporiadanie pohonu: motor vstrede, pohon zadnych kolies Motor:R4, 1998cc, kompresor Vykon: 300bhp Max. rychlost: 250km/h 0-100: 3.3s Rok: 1999-

39
Ford Focus RS Mk2
Aj ked ma Focus RS 300 koni a nahon "iba" prednej napravy, nemoze sa stazovat na nedostatok trakcie. Ma uctyhodne mnozstvo gripu, drzi sa asfaltu ako kliest, nesmyka sa a sedi ako rit na serbli. Kazdy kto vam povie, ze mohutnu silu v prednej naprave necitit vo volante je klamar, ale to nevadi, neni to vobec zle a patri to k zabave. 5 valec s charizmatickym zvukom je viac ako schopny naservirovat drvivu rychlost, ale to co robi tento Focus tak vynimocnym je mnozstvo gripu a zabavy v podstate civilnom aute.
Usporiadanie pohonu: motor vpredu, pohon prednych kolies Motor:R5, 2522cc, turbo Vykon: 300bhp Max. rychlost: 260km/h 0-100: 5.9s Rok: 2009-

To be continued...