Tak tak, najvacsi dosah by malo odlahcenie predku a tym posunutie rozlozenia hmotnosti k idealnemu pomeru. Bo darmo odlahcim auto aj o 50kg ked 45kg odbudne od polky auta smerom dozadu a tazky predok a neochota zatacat tym ostane, akurat docielis to ze po ubrati plynu bude zadok o dost pretacavejsi (ano, moze ti to pomoct zatocit a bude to zabavnejsie, ale objektivne ti to rychlost nezvysi).
Raz som videl niekde projekt stareho BMW 325i (pre nas mozno blby priklad kvoli zadnemu pohonu a bazirovani BMW na 50:50 rozlozeniu hmotnosti uz v serii), isli to upravovat na drift, tiez odlahcovali co sa da (ale zas to nemalo byt auto na kazdy den, takze isli do extremov). Dost vela usetrili vymenou/vyhodenim prednych sedaciek. A zopar kg bolo aj v naraznikoch ako nejake vystuhy, priecky a neviem co. A vela kg sa da usetrit vymenou skiel za tie polykarbonatove ci ako sa volaju. Ale zas ked to mas na kazdy den je otazny dopad na izolaciu hluku a v zime chladu.
Pre nas co ma objektivne dosah na odlahcenie predku je ta karbonova kapota (usetris mozno 5kg) a mne napada este bud prehodenie baterky dozadu alebo min. vymena baterku za lahku gelovu. Potom sa zamerat vazne uz na minimalizaciu neodpruzenych hmot lahkymi diskami
Ale ta uspora bude vzdy zanedbatelna a hlavne ked priratas ze okrem odlahcovania kvoli jazde spravis aj dalsie upravy ktore ti zdvihnu vahu, ako napr. predna rozpera, pripadne vacsie brzdy a pod.
Mne by ako relativne dostupna investicia a aj objektivne citelna a dlhodobo funkcna pride kompletne vymenenie silentblokov za Powerflex, zas je otazka ci to nebude na bezne jazdenie a tie razy co sa budu prevadzat do kasne moc
Bee prd na taketo upravy, kup si nejakeho Lotusa na vikendy
