Znizovanie / znizovani hmotnosti

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od bee » 31.05.2009 11:52

Mozete sem davat tipy na usporu hmotnosti s nejakým vierohodným číslom o úspore. Týka sa len FOFO2 :!: a plz nepíšte všeobecné rady typu odlahčiť karosériu, dať ľahké športové disky :!:
Najlepšie by boli vlastné skúsenosti, plány :idea: napr.:
karbón kapota pre FOFO2 - úspora Xkg oproti fabrickej,
Team Dynamics 18" disky - úspora 4x Ykg oproti ST 18",
sada na opravu defektu - úspora Zkg oproti dojazd kolesu...atd

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od foki » 31.05.2009 12:22

podle vzoru rallye , odstranit vsechny antokorozni a tlumici nastriky :mrgreen:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od zirafak » 31.05.2009 12:46

vyhodit vsetky zbytocnost z auta,ako klima,bagy,muziku :wink:
co si este ochotny spravit pri nahanani vykonu bee :?: :roll:
by so radsej rozmyslal o inom aute s peckovym motorom,lebo cesta,ktoru volis je prilis nakladná a vysledok tomu absolutne nezodpoveda/vid tvoj vyfuk za pajdu :| / :lol:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od vcedula » 31.05.2009 12:48

No, nemam sice nic odmerane, ze ako to pomoze, ale nejake plany mam:

1. moja osobna vaha je hrozny handicap. Keby som schudol takych tych 20 kg, tak by to spravaniu sa auta hrozne pomohlo. Je to dlhodobe znizovanie ale velmi lacne.

2. ked pojdeme teraz na okruh, tak mam uz naplanovane vyhodenie rezervy, zadnych sedadiel, zadne plato. Ale chcelo by to viac odlahcit predok a tam neviem na nic prist. Ale kedze sa pocita kazdy kg, tak planujem este vytiahnut vodu na ostekovace :oops: ten filc co je zospodu kapoty, (vobec neviem, aky je tazky, mozno to nema zmysel). Mozno skusim odstranit aj predne sedadlo.

3. do buducnosti mam zatial v roli uvahy len prednu karbonovu kapotu, nic viac.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od Marťas » 31.05.2009 13:15

Vlado, ten filc z pod kapoty nemel snad ani kilo i s tema cudlikama, kdyz jsem ho daval dolu. Co treba ciste pro okruh na chvili vytahnout predni svetla?? Par kg shodis a jeste to bude lepe chladit. Hlavne pri odjezdu si je nezapomen vzit zpet :mrgreen:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od bee » 31.05.2009 13:17

prve dva prispevky su presne tie, o ktorych som vravel ze su zbytocne :mrgreen:
zirafak: nenahanam vykon za kazdu cenu :wink:
vcedula: ta predna kapota bude asi dost tazka, tipujem aspon 15 kg, mozno viac. :roll:
Filc by som neriesil, ani ostrek.vodu (2-3 kg), ale s tymi sedackami je to fajn napad, necham ich aj ja doma aspon zadne :twisted:
:idea: No a treba zobrat bandasku/ky na benzin + lievik - jazdit sa bude s malom, plna nadrz vazi 55*0,8 = 44 kg :!:
Naposledy upravil(a) bee dne 31.05.2009 13:29, celkem upraveno 2 x.

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od zirafak » 31.05.2009 13:17

tato tema vypada na dobru parodiu na autodietu :mrgreen:

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od bee » 31.05.2009 13:19

martas: tipujem ze halogen, kedze je celoplast nema ani kilo :?:

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od TripleJay » 31.05.2009 13:28

Tak tak, najvacsi dosah by malo odlahcenie predku a tym posunutie rozlozenia hmotnosti k idealnemu pomeru. Bo darmo odlahcim auto aj o 50kg ked 45kg odbudne od polky auta smerom dozadu a tazky predok a neochota zatacat tym ostane, akurat docielis to ze po ubrati plynu bude zadok o dost pretacavejsi (ano, moze ti to pomoct zatocit a bude to zabavnejsie, ale objektivne ti to rychlost nezvysi).
Raz som videl niekde projekt stareho BMW 325i (pre nas mozno blby priklad kvoli zadnemu pohonu a bazirovani BMW na 50:50 rozlozeniu hmotnosti uz v serii), isli to upravovat na drift, tiez odlahcovali co sa da (ale zas to nemalo byt auto na kazdy den, takze isli do extremov). Dost vela usetrili vymenou/vyhodenim prednych sedaciek. A zopar kg bolo aj v naraznikoch ako nejake vystuhy, priecky a neviem co. A vela kg sa da usetrit vymenou skiel za tie polykarbonatove ci ako sa volaju. Ale zas ked to mas na kazdy den je otazny dopad na izolaciu hluku a v zime chladu.
Pre nas co ma objektivne dosah na odlahcenie predku je ta karbonova kapota (usetris mozno 5kg) a mne napada este bud prehodenie baterky dozadu alebo min. vymena baterku za lahku gelovu. Potom sa zamerat vazne uz na minimalizaciu neodpruzenych hmot lahkymi diskami :roll:
Ale ta uspora bude vzdy zanedbatelna a hlavne ked priratas ze okrem odlahcovania kvoli jazde spravis aj dalsie upravy ktore ti zdvihnu vahu, ako napr. predna rozpera, pripadne vacsie brzdy a pod.
Mne by ako relativne dostupna investicia a aj objektivne citelna a dlhodobo funkcna pride kompletne vymenenie silentblokov za Powerflex, zas je otazka ci to nebude na bezne jazdenie a tie razy co sa budu prevadzat do kasne moc :?
Bee prd na taketo upravy, kup si nejakeho Lotusa na vikendy :mrgreen:

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od bee » 31.05.2009 13:33

Tjay: ak vies o nejakom Lotuse za babku, daj link :mrgreen: Myslis ze karbon kapota usetri len 5 kg? Podla mna rozhodne viac
Hmm :?: gelova bateria? a o kolko je lahsia od normalnej olovenej?

Uživatelský avatar
viperk
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1966
Registrován: 23.06.2008 18:23
Bydliště: Hodonín, work in Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od viperk » 31.05.2009 13:40

tady jsou nějaké nápady za babku :mrgreen: :mrgreen:

replika lotus 2.0

AC cobra
Ex Focus 3dv. , 2.0 16V Trend , r.v. 1998 , Moondust Silver , duplex ulter sport , simota, galerie zde .
Obrázek Ex Focus 3dv. , 1.8 Tdci , r.v. 2003 , Black Metal , Rieger, galerie zde.
Obrázek Focus 3dv. , ST modrá střela, r.v.2006, FOX exhaust

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od TripleJay » 31.05.2009 13:43

Ja som cital ze su lahsie o 2/3. Ale problem je ze ked som po nich patral, k nicomu som sa nedopatral :( Nasiel som akurat nejake racingove baterky, ktore boli o dost mensie a asi aj lahsie a dali sa montovat v hocijakej pozicii, ale mali cudne uvadzane parametre. Tie baterky napr. TU a TU. Co som poklikal tak vazia od 4-6kg, co je myslim o dost menej ako OEM baterka. Ale hovorim, ze ja neviem aka by bola vhodna podla parametrov a hlavne pri niektorych uvadzaju ze nevhodna do mrazov a pod, ale po nejakom studiu by sa dalo vybrat asi nieco vhodne...

EDIT: este TIETO ma zaujali
Naposledy upravil(a) TripleJay dne 31.05.2009 13:50, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od Marťas » 31.05.2009 13:45

Anebo co takhle MX-5?? Je to idealni hracka za relativne priznive penize...
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od Marťas » 31.05.2009 13:49

Ale zpet k veci......mrkni tady bee :wink: :

http://www.nerocam.com/SCC_TAP.asp
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od TripleJay » 31.05.2009 13:51

No to je riadne k veci 8O :lol: Hlavne torzna tuhost v zakrutach bude fenomenalna :mrgreen:

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů