Stránka 1 z 2
Motor treba zohriat...
Napsal: 28.10.2008 05:49
od zirafak
Re: Motor treba zohriat...
Napsal: 28.10.2008 06:16
od madbugie
tak tak presne kvoli tomuto som kupoval benzinak... proste kratke trasy v meste dieslom nesvedčia...
a ešte možno jedna poznamočka,... to že sa mi chladiaca kvapalina zohriala na 90 °C neznamena že je zahriaty cely motor a zvlašť oleje... tak ako píšu min. 10 min aj ked voda je zohriata za 2 min. v niektorych autach sa prevodovkovy olej zohreje až po 20 - 30 km jazdy...
takže opatrno a žiadne vytáčanie do červeného... mali sme u nás jedneho experta šoféra "profesionála" ktoremu sa podarila zničiť nove Audi A8 takymto spôsobom,... až sa sem prišli na to pozrieť "Experti" z nemecka lebo toto sa im ešte na A8ke nestalo... potom sa priznal že natvrdo štarty na studeno a vytáčal to až do červeného...

Re: Motor treba zohriat...
Napsal: 28.10.2008 18:55
od CODY
Taky nechávám motor chvilku běžet, nastartuju, pak zapínám rádio a zjistím, co hrajou, pak světla, připoutám se a pomalu v klidu vyrážím. Jakmile jsem venku z města na dálnici, začnu mu lehce přidávat až do povolených 130 km/h

No a tak až do Brna, kde to zopakuju, ale obráceným postupem

Re: Motor treba zohriat...
Napsal: 28.10.2008 19:01
od tomason
to je prase ne profik to snad musel vědět co to dělá s motorem
madbugie píše:tak tak presne kvoli tomuto som kupoval benzinak... proste kratke trasy v meste dieslom nesvedčia...
a ešte možno jedna poznamočka,... to že sa mi chladiaca kvapalina zohriala na 90 °C neznamena že je zahriaty cely motor a zvlašť oleje... tak ako píšu min. 10 min aj ked voda je zohriata za 2 min. v niektorych autach sa prevodovkovy olej zohreje až po 20 - 30 km jazdy...
takže opatrno a žiadne vytáčanie do červeného... mali sme u nás jedneho experta šoféra "profesionála" ktoremu sa podarila zničiť nove Audi A8 takymto spôsobom,... až sa sem prišli na to pozrieť "Experti" z nemecka lebo toto sa im ešte na A8ke nestalo... potom sa priznal že natvrdo štarty na studeno a vytáčal to až do červeného...

Re: Motor treba zohriat...
Napsal: 28.10.2008 20:36
od Ahmed
Podle toho článku bych s tím autem vůbec nesměl jezdit a když jo, tak bych pořád někde stál na volnoběh. To abych u sebe nosil dva klíče a když jdu nakoupit, tak jedny nechám v zapalování a nastartovaný motor a druhým zamknu auto
- nevyužívať ťah turbodúchadla, kým sa nezohreje
Jak, když se točí pořád? Mám jet do kopce na 4ku s 1200ot., abych to dúchadlo nezničil?

To by se ten motor za chvíli rozsypal a setrvačník byl vyletěl z kůže. Ale turbodúchadlo by bylo ok

Re: Motor treba zohriat...
Napsal: 28.10.2008 21:47
od WnemOne
ja byvam na kopci, rano sadnem a na rychlosti sa spustim dole ...ale tak do cca 2000 otacok ... motor nevytacam a zbytocne nestojim so zapnutym motorom, pokial necistim skla, pri velkej zime ...

Re: Motor treba zohriat...
Napsal: 28.10.2008 22:00
od kajo-garage
hmm pozeram ze musim kupit dalsie auto, benzinak do mesta

kym sa mi doma zohreje diesel obehnem mesto na benzinaku

ale nie su to uzitocne rady urcite treba setrit v zime motory a vsetko...
Re: Motor treba zohriat...
Napsal: 28.10.2008 22:12
od KubaU
No, v podstatě se to dá zkrátit na "nechat to chvíli zahřát, a ze začátku jet citlivě a motor zbytečně nevytáčet".
Další věc, co jsem četl, bylo nechat po nastartování baterku chvíli vydechnout - čili nenahodit hned světla, rádio a klimu na plnej knedlík, nechat jí trochu vzpamatovat po zátěži a až tak za 30 sekund to postupně pozapínat.
Re: Motor treba zohriat...
Napsal: 29.10.2008 06:19
od zewl
kubaU: tak naco je pak lidem v aute vyhrivani skla? Ja v zime nastartuju a zapnu vyhrev predniho/zadniho skla, abych mohl co nejdriv vyjet. Prece nebudu stat pred barakem s nastartovanym motorem a cekat, aby to pro baterku nebylo tak spatne a skrabat led rukama... Pokud v aute jsou takove zarizeni jako vyhrivani, auto musi byt snad konstruovane tak, ze to vsechno "utahne"... Ano, radio muzu pustit pozdeji, ale svetla ne. Vyhrivani by taky uplne ztratilo smysl. Treba i sedacek.
Re: Motor treba zohriat...
Napsal: 29.10.2008 08:41
od vcedula
mam sice benzin, ale nastartujem, chvilu pockam (radio, pasy, parkovisko), a potom sa hlavne nesnazim drzat motor na co najnizsich otackach, ako sa to podaktori snazia. Snazim sa jazdit tak 2000 - 3000 otacok. Pod tieto otacky zmes za studena nepravidelne vybuchuje a motor tym hrozne trpi.
Co sa tyka baterky, startujem cez zapnute svetla (automaticke svietenie), okamzite zapinam rozmrazovanie, ak je treba. Setrit baterku sa podla mna vobec neoplati, pretoze ide o investiciu 2000 Sk na 2 roky, teda 1000 Sk rocne alebo 85 Sk mesacne. To ti uz auto pri starte zozerie viac ako usetris tym, ze jej das cas, teda ak by to bola pravda, o com si dovolim vahat
EDIT: este dopisem, ze za studena ma olej vyssiu hustost, co ma za nasledok ze pri vysokych otackach vznika prilis vysoky tlak oleja, ale aj naopak, pri prilis nizkych otackach nedostrekne olej do vsetkych casti.
Re: Motor treba zohriat...
Napsal: 29.10.2008 14:35
od panther7
Re: Motor treba zohriat...
Napsal: 29.10.2008 14:48
od Stehnak
Ja to resim takhle:
http://cor.defa.com/
Re: Motor treba zohriat...
Napsal: 29.10.2008 14:52
od panther7
Re: Motor treba zohriat...
Napsal: 29.10.2008 14:53
od zewl
hlavne mate ve Finsku zasuvky a nikdo to nedemoluje a nezneuziva. Nedovedu si predstavit, kdyby nekteri nasi spoluobcane tohle zjistili, tak ty zasuvky tam do rana nebudou

Re: Motor treba zohriat...
Napsal: 29.10.2008 14:59
od Stehnak
Aj tak. A este jedna dulezita vec kterou sem tu uz myslim psal.
Eletrika (pro maloodberatele) se tu plati pausalne a ne podle toho kdo kolik spotrebuje. Proste mas zaplombovanej hlavni jistic urcite hodnoty a podle neho platis. Pak je myslim v baraku jeden centralni informacni elektromer....
Kdyby jsi musel kazdou zasuvky vytahnout na ten ci onen elektromer, tak by se instalace tech zasuvek radne prodrazila...
Jinak mam pred barakem tu s casovym spinacem, takze mi "auto topi" 2 hodiny pred nastavenym casem.