Turbo - komu húka krajšie?

Odpovědět
Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od kiblik » 21.08.2014 08:21

Myslim ze je to mozne, dokonce sem to tady na foru nebo na nejakem jinem foru uz videl. Ac se to zdalo nelogicke opravdu se to dokazo vratit.

Zkusim se zeptat kolegu motoraru co na tom muze byt pravdy.
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 585
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od zdenyvm » 21.08.2014 08:40

Zkus, děkuju!!! Tonoucí se stébla chytá, připadá mi to nelogické, ale jestli to tak je a mohla by to být příčina, tak je to super! Dej vědět, netrpělivě čekám...
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 21.08.2014 09:13

Turbodiesel nikdy nenatiahne zvysky spat, pretoze vo vyfuku za turbom je stale pretlak. Toto sa teoreticky moze stat za istych okolnosti iba pri benzinakoch s Blow-Off ventilom.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13529
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od stano. » 21.08.2014 09:32

Tahanie bordelu alebo samotneho katalyzatora z vyfuku do motora sa moze stat aj na atmosferickych benzinakoch s premenlivym casovanim ventilov alebo s podpalenymi vyfukovymi ventilmi. Vtedy, ked je zatvorena skrtiaca klapka a motor chce nasat vzduch. Kedze to nejde cez sanie, tak to potiahne cez otvorene/podpalene vyfukove ventily. (Inak "bolest" vylietanych HTPciek, kedy vycucava katalyzator do motora a to ho nici este rychlejsie).

Na turbonaftakoch v podstate nemas skrtiacu klapku v sacom potrubi. Prakticky ju niektore maju. Bud je to ta "chcipacia". Alebo pracuje v spojitosti s EGR ventilom a pouziva sa na priskrtenie sania, aby motor nasaval spaliny cez vyfuk.
Treba este pouvazovat nad moznostou zaklepanych/podpalenych vyfukovych ventilov.

Takze ak sa zavrie ta chcipacia klapka a EGR zostane pootvoreny, motor zacne tahat vzduch z vyfuku. Ak pri studenom starte alebo regeneracii sa zavrie klapka v sani a otvori EGR, motor tiez taha z vyfuku. Ak pridas plny a klapka sa zasekava, tak roztacajuce sa turbo berie vzduch z vyfuku.

Porozmyslaj, skontroluj...

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vita_k » 21.08.2014 10:30

Nenechal bych nic nahode
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 21.08.2014 14:52

Stano :
To co si napisal o turbodiesloch je velmi pekne. Ma to ale jeden hacik - otvori sa EGR, turbo moze cucat vzduch z vyfuku - potialto je to vporiadku. Ale keby cuclo nieco pevne z katu, resp. DPF, tak by si to ako prva odniesla kompresorova vrtula a tu ma OK. Aby nasavala vyfukova turbina bordel z katu/DPF, muselo by turbo nabrat opacne otacky, co je akosi nemozne. Okrem toho - vo vyfuku je vzdy viac plynov, ako v sani, takze podtlak sa tam nevytvara. Teoreticky pride maximalne k vyrovnaniu tlakov, ale to by potom motor na 100% recykloval vyfukove plyny, co ale mozne nie je, nakolko by na spalovanie bolo malo kyslika. V extremnom pripade - brzdenie motorom pri dlhej jazde dole kopcom moze sposobit podtlak vo vyfuku, to by ale motor musel mat nieco ako I-VEB - Volvo Engine Brake - specialna vacka prestavi ovladanie vyfukovych ventilov, ktore sa potom otvaraju v inom casovom slede pre maximalizaciu brzdiaceho ucinku motora. Toto je ale vec z nakladiakov, nase male turbodiesle ju nemaju.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 21.08.2014 17:49

Ale je možné ze aspoň vyklepe něco, co mu turbínu zrušilo a skončilo tam. A to stojí za to
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13529
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od stano. » 21.08.2014 18:35

V12: Pri otvorenom EGR mas pravdu ak pocitame idealny stav, idealne siroke potrubia a nulove vibracie plynov.
Ak zavrieme EGR, pocitame s podpalenymi vyfukovymi ventilmi a ze je restrikcia v sani (zavreta klapka), tak motor si natiahne plyn z vyfuku.
V kazdom pripade by som skontroloval vyfukove zvody, ci sa na stenach nenachadza hruby bordel.
A este ma napada jedna vec. Pocuravajuci sa vstrekovac sposobuje prepalovanie piestu. Piliny a kusky kovu z neho lietaju von cez vyfuk.
To je uz varenie z vody. Ale ked ti to takto odrovnava jedno turbo za druhym, obycajna chyba to nebude.

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 585
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od zdenyvm » 21.08.2014 18:46

Ty trysky mě napadly taky, ale nevím teda... za ty tři mrtvé turba jsem ujel cca 10 tisíc km, to by už musela být v pístu díra. Navíc auto nekouří, spotřeba je OK, žádné problémy na volnoběhu atd. Jeno pro úplnost - turba umřely po 7000, 2000 a 500km (v tomto pořadí), vždy při delší cestě.
Kdo viděl tu výfukovou vrtulku tak říkal že by to mělo být mechanicky poškozené (jenom jeden říkal že snad teplota). Ale těžko říct - teorie může být i to že jedna se upálí, upadne a zbytek omele... Zásek byl i na lopatce variátoru, ale to může být zase upadlou lopatkou kola.

Ale ten výfuk vysypem, opravdu mě zajímá jestli a co tam vlastně bude... A ten kat je tuším hned nahoře té bandasky, proklatě blízko k turbu. Rád bych věřil že to bude tím vracením bordelu od katu!!!
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13529
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od stano. » 21.08.2014 20:08

Inak v tomto mal V12 pravdu, ze aby to behlo z katu naspat, tak by ten podtlak musel byt taky velky, ze by to prekonalo vytlak turba. To asi nebude. V kate najdes bordel, ale asi len ten, ktory vyhadzali tie rozpadnute turba pred tym. Predsalen treba hladat v motore :roll:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 22.08.2014 08:53

zdenyvm :
Po kolko km a ako klaklo prve turbo ? Predpokladam, ze to, co odislo po 7000 km bolo na motore uz v poradi druhe.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 585
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od zdenyvm » 22.08.2014 12:39

To je dobrá otázka... Auto je z DE, dovozce měnil turbo (v DE bylo koupeno se špatným turbem), to mělo podle tacho 123000km. Pak jsem s tím najel cca 50tisíc a začalo pískat. Rozebrali ho a byly to ty lopatky na výfukové straně.
ALE! Turbo od začátku co jsem ho koupil zabíralo až nad 2000 otáček a moc to nejelo. Jelikož jsem neměl srovnání tak jsem si myslel že je to normální. Až pak jak dali další (co umřelo po těch 7000km) jsem poznal co je to opravdu jezdit s turbem...

Pomůže to???
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od smoula » 22.08.2014 12:51

Mr*ka z DE?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 23.08.2014 18:43

zdenyvm :
Hodil som dotaz na SK forum, snad sa nas miestny odbornik na PSA motory package chyti a nieco poradi. Chcel som mu dat co najkompletnejsie informacie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 585
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od zdenyvm » 24.08.2014 17:23

Děkuju V12!!! Dej vědět...
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti