Příspěvek
od ZLOU » 17.05.2016 16:50
Může být. FMIC se sice prsí tím, že má od nedávna (loňska?) nová jádra, ale kdo ví. Taky bych raději nějaký anglický značkový, ideálně přímo na S-Maxe (viděl jsem jen jeden), ale to by musela být libra za 10 Kč. Prostě nejsem ochotný tak moc připlácet za něco, co v důsledku nepotřebuju. Navíc nikde nejsou hodnoty výkonu motorů před a po a za různých teplot a rychlostí. V důsledku to může být "stejné" jako FMIC.
Měřit tlak před IC je malinko problém, není čím. Musel by se instalovat externí budík jen na vyzkoušení.
Nicméně za IC to měřím, budík mám a není vůbec problém nafouknout na 1,2 baru, což je moje momentální soft omezení.
Je také nutno si uvědomit, s jakými plnícími tlaky vzduchu motor v běžném režimu pracuje. 90 % je rád, že se drží na nule, ne-li v podtlaku, max. si foukne do +0,5 baru. Kluci s RS a budíkama na palubce jistě potvrdí. Pokud tedy člověk netočí stále 4000 ot. a nedupe agresivně na plyn. Volnoběh je standardně mínus 0,6 - 0,5 baru a pokud se na plyn nedupe stylem zapnuto x vypnuto, tlak jde nahoru velice pomalu.
Až při agresivním režimu a vyšších otáčkách se tlak zvyšuje!
Nicméně jak jsem psal, tento uváděný FMIC, resp. sání, není problém nafouknout. Může tam být nějaké zpoždění, jak je uváděno vlivem restriktivního vnitřku, nicméně je skrz něj i vidět, jde v ppoho profouknout pistolí od kompresoru, tak v tom bych problém nehledal. Však zpoždění bude i u těch obrovských značkových IC. Jeden bar už je celkem fičák a vzduch si stejně jako voda cestu najde.
Až budu honit desetinky na okruhu se závodním autem a tedy i každého koníka a Nm, je značkové závodní osazení auta NUTNÉ, ale na civilní ježdění to považuju spíš za vizitku, že daný majitel má dost peněz na hračky a neváhá investovat desetitisíce za trošku vyšší výkon ve špičce ot.
Toť můj názor a tak jsem k tomu přistoupl já.
Původní IC byl v žalostném stavu a tento je o 1/3 větší. Nicméně ani se standardním IC, standardním sáním s papírovou vložkou není problém na S-Maxu udělat odměřených 260 koní a 460 Nm a to to není maximum.
S-MAX Titanium S - 2,5 ST, 2/2009
NR Chip 280/440, RS vstřiky, 2,75" downpipe, IC FMIC, 76mm Al sání FMIC+Simota, Eibach Pro-Kit+IVDC, 18"a19" Ford+20a25mm Eibach a H&R, sport cat.