Hasící přístroj v autě - jaký a kde
- michallll
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
já mám kilovku. krásně se vešel pod sedadlo u spolujezdce. nádherně drží a nejde vůbec vidět...
- forbes
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
ja sem to provedl takhle ,zabralo mi to pul dne ale stoji to za to ,zbalastil jsem drzak ktery drzej 2 srouby co jsou na sedačce spolujezdce,neni to videt a posouva se to i se sedakem
- tino3
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 20.07.2008 22:13
- Bydliště: Handlová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
Dnes som si namontoval hasičák do auta.Dal som ho do kufra na ľavú stranu za tapacir kufra.
- stana1
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 13.08.2008 18:36
- Bydliště: Holešov
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
Zdravím všechny Focusáky, jsem tu novej,chci taky přispět k diskuzi o hasícím přístroji.Koupil jsem Focuse kombi,byl dovezen z Belgie , tam je hasící přístroj v povinné výbavě, a ten hasičák je umístěn u spolujezdce na tunelu řadící páky.Je snadno přístupný od řidiče.Myslím si že to umístění je ideální a že to už mají v té Belgii vychytaný(to umístění),když je to u nich povinná výbava.
Ford Focus kombi 1.6 16V GHIA r.v. 99


- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
stana1: muzes hodit pls foto? Zni to zajimave a nedovedu si predstavit, ze ti to tam nevadi 

- stana1
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 13.08.2008 18:36
- Bydliště: Holešov
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
Tak jsem to konečně nafotil.
Ford Focus kombi 1.6 16V GHIA r.v. 99


- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
taky jsem si konecne poridil 1kg hasicak a premyslim, kam ho vrazit. Chci ho po ruce, na tunelu je to zajimave, ale nezavazi to? Laka me moznost to hodit pod sedadlo spolujezdce, nejak to tam prisroubovat jak forbes 

- panther7
- Test driver
- Příspěvky: 2265
- Registrován: 15.04.2008 20:50
- Bydliště: PRAHA
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
O koupi hasičáků přemýšlím, ale pak nevím kam s ním-nebo spíše to vím asi pod sedačku, ale ted koukám jak
Do kufru i když je to dobré tak daleko od řidiče, na tunel spolujezdce už mám defend-z toho vychází optimum pod sedačku




- JardaB
- Pokročilý
- Příspěvky: 592
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Mladá Boleslav, (občas) Praha, (skoro) Písek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
Na fordclubs.org jsem potkal pěkný článek "Desatero rad záchranáře". Mimo jiné se tam řeší také volba hasicího přístroje vhodného do auta.
K práškovému hasicímu přístroji mne zaujala poznámka: "otřesy v autě sklepávají a hutní prášek a je riziko selhání, je naprosto nutné jednoroční revize a alespoň jednou za dva měsíce hasicí přístroj protřepat". Třepete? Revidujete?
Také mi není úplně jasné, co zbyde na motoru po použití práškového hasičáku. Nějaký prach? Nebude pak vadit provozu? Co nějaké čištění?
Samozřejmě, že po uhašení požáru budu vůbec rád, že budu mít ještě čím jezdit...
U toho pyrocoolu mne zarazila použitelnost jen nad bodem mrazu (obhlížel jsem ho v OBI). Navíc si neumím představit, jak se s ním pod přivřenou kapotou někam trefuji. Pokud jsem to pochopil, tak nebude stačit "vykouřit" motorový prostor jako u práškového hasičáku...
K práškovému hasicímu přístroji mne zaujala poznámka: "otřesy v autě sklepávají a hutní prášek a je riziko selhání, je naprosto nutné jednoroční revize a alespoň jednou za dva měsíce hasicí přístroj protřepat". Třepete? Revidujete?
Také mi není úplně jasné, co zbyde na motoru po použití práškového hasičáku. Nějaký prach? Nebude pak vadit provozu? Co nějaké čištění?
Samozřejmě, že po uhašení požáru budu vůbec rád, že budu mít ještě čím jezdit...
U toho pyrocoolu mne zarazila použitelnost jen nad bodem mrazu (obhlížel jsem ho v OBI). Navíc si neumím představit, jak se s ním pod přivřenou kapotou někam trefuji. Pokud jsem to pochopil, tak nebude stačit "vykouřit" motorový prostor jako u práškového hasičáku...

Ford Focus Combi 1.6, 74kW, 02/2002, Moondust Silver


- CODY
- Junior
- Příspěvky: 364
- Registrován: 24.08.2008 19:58
- Bydliště: Prostějov
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
Taky o nějakým hasícím přístroji uvažuje. Měla by to být taková pojistka pro strýčka náhodu. A osobně se mi líbí to umístění pod sedačkou. Je tam přístupný, není vidět a nijak nepřekáží.
- RUDLAFOCUSIK
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 31.08.2008 13:47
- Bydliště: Benešov u Prahy
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
Já jsem šoupnul hasičák do kufru za sedačky do toho žlábku,tam to ničemu nepřekáží, i když se mi líbí i to umístění v zadní boční kapse,ale už se mi to nechce předělávat,tam mám uložený lano,lahev s olejem a nářadí.
Ford Focus 1.8TDDI kombi 66kW/90k r.v.10-1999
- Burgi-143
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02.08.2009 15:00
- Bydliště: Holasice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
Čau lidi . Jsem tu sice novej , ale hasící přístroj mám . Je sice malej , ale lepší než nic . Mám ho strčený u řidiče pod volantem v té malé přihrádce . Je hned po ruce a na dostání se z auta ven to bohatě stačí .
Ford Focus Ghia , 1.8 TDDI , 66 KW , rok narození 05/1999 , barva těla - Stříbrná
Ford Focus 1.6 16V Zetec-SE Fyda , 74 KW ,rok narození 10/1999 , barva těla - Bílá - Dojezdil
Ford Focus 1.6 16V Zetec-SE Fyda , 74 KW ,rok narození 10/1999 , barva těla - Bílá - Dojezdil
- RUDLAFOCUSIK
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 31.08.2008 13:47
- Bydliště: Benešov u Prahy
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
Nic ve zlým,ale neškodilo by nastavit si podpis
,at víme,s kým máme tu čest.



Ford Focus 1.8TDDI kombi 66kW/90k r.v.10-1999
- Burgi-143
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02.08.2009 15:00
- Bydliště: Holasice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
Tak jsem to tedy napravil . Díky za info




Ford Focus Ghia , 1.8 TDDI , 66 KW , rok narození 05/1999 , barva těla - Stříbrná
Ford Focus 1.6 16V Zetec-SE Fyda , 74 KW ,rok narození 10/1999 , barva těla - Bílá - Dojezdil
Ford Focus 1.6 16V Zetec-SE Fyda , 74 KW ,rok narození 10/1999 , barva těla - Bílá - Dojezdil
- PedroH
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hasící přístroj v autě - jaký a kde
JardaB: k tomu pyrocoolu - je to prakticky voda s příměsí látky nazvané "pyrocool", která ještě více zvýrazňuje vlastnosti vody vhodné pro hašení - odbourává povrchové napětí vody, takže se pak voda pěkně rozprostře po povrchu hašené látky a netvoří kapičky a taky zvětšuje množství energie potřebné pro fázovou přeměnu 1 kg vody na 1 kg páry - přesnou hodnotu neznám, ale voda je tuším něco kolem 2,17 MJ. To je taky hlavní důvod, proč je voda jedno z nejvhodnějších hasiv. No a jelikož je to voda a pyrocool není látka zabraňující zmrznutí vody, tak proto ta použitelnost mimo mrazu.
Prášek - je pravda, že prášek se usazuje, ale třeba ve velkých kombinovaných hasících automobilech je prášku 2 tuny a každý rok se nevyměňuje. Když se do prášku uvolní hnací plyn (samozřejmě inertní - dusík), tak prášek rozvíří a vytlačí. Problém je, když pak přerušíš hašení - prášek se tlakem nahutní a "zabetonuje" ti hasící hadici, takže už dál hasit nejde. Proto práškem hasit, dokud to hasí. Je fakt, že prášek asi nebude na elektroniku to pravé ořechové, ale když už jednou hoří, tak ti bude jedno, že ti to zas..e motor, hlavně když to uhasíš nebo udržíš v malých dimenzích, než přijedou hasiči s cisternou...
Prášek - je pravda, že prášek se usazuje, ale třeba ve velkých kombinovaných hasících automobilech je prášku 2 tuny a každý rok se nevyměňuje. Když se do prášku uvolní hnací plyn (samozřejmě inertní - dusík), tak prášek rozvíří a vytlačí. Problém je, když pak přerušíš hašení - prášek se tlakem nahutní a "zabetonuje" ti hasící hadici, takže už dál hasit nejde. Proto práškem hasit, dokud to hasí. Je fakt, že prášek asi nebude na elektroniku to pravé ořechové, ale když už jednou hoří, tak ti bude jedno, že ti to zas..e motor, hlavně když to uhasíš nebo udržíš v malých dimenzích, než přijedou hasiči s cisternou...

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů