ford focus ST - úprava motoru

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od killerhammer » 20.07.2009 09:03

nadhera :!:
mas ten vykon aj odmerany na brzde?
a dalsia vec, euro4, mas este euro4 motor po tej uprave?
(neber to tak ze by som pochyboval, ale xcel by som to vidiet odmerane a euro4 ma velmi zaujima lebo prakticky toje jediny zasadny dovod kvoli comu necipujem)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 20.07.2009 10:24

Ahoj, z Plzně nejsem, jsem "rodilej pražskej cajzl" a bydlím a žiju v Praze už 44 let....

Ohledně EURO4 - upřímně - toto neřeším a řešit nebudu, STK mi zajišťuje sice "značkový Ford servis", ale mám s nimi dobrý vztah a emisní protokol se vždy nějak urobí... auto je 3 roky staré, pořízené nové s 0 km u oficiálního dealera Ford v Praze, já jej kupoval od velmi, velmi dobrého kamaráda a bývalého kolegy z práce za hezkých 400.000,- Kč (najeto 27.000,- km, vnější vzhled a stav - "jako nové" - první majitel je úspěšný prodejce značkových autodoplňků ze SRN, má celkem 6 vozidel včetně starší 911 na řádění na dálnici a aut si váží a všechna opečovává jako miminka...) - do příští STK mám podle velkého TP jít někdy v 2011, takže času dost.

Je sice možnost přes DEKRU nechat si úpravy (je tam toho víc) "zoficiálnit" a zapsat do velkého TP - WOLF Racing má vše schváleno přímo od Fordu - je to značkový úpravce a na všechny úpravy má certifikát od TUV (dostal jsem toho při předání auta pěkný "štos") - ale proč cpát státu zbytečně peníze :-)

Auto má úpravu na 300 koníků, dále jsem nechat přeladit podovzek (výměna pružin za pružiny Wolf - snížení o 25 mm oproti původním sportovním Eibachům a úplně jiné, progresivní naladění a charakteristika) a dozadu jsem nechal dát nový výfuk (2 koncovky jako původní ST verze, jen větší průměr - 91 mm - a dost podstatně jiný zvuk - ale současně neobtěžující při delších cestách...).

K tomu větší kola - 19´´ - originál Wolf (úzké paprsky, optimální pro chlazení brzd a skvělé při mytí u pumpy - rukou se dá dát "šáhnout" mezi ně až dozadu a vyčistit i vnitřní plochy - vyplatí se to mít je občas čisťounký, kola jsou nádherná, s leštěným límcem z nerezové oceli). Osadil jsem to Bridgestonkama (Potenza) s profilem 35 a šíří o 10 mm větší než původní, tzn. 235 mm - nižší profil si na rozmlácených pražských silnicích dát netroufám.

Auto sedí jako přibité, mám jak profesní řidičák (oprávnění používat "maják"), tak i okruhovou licenci, tak si to teď kurevsky vychutnávám. Diví se teď už nejen různé Octávie RS a jim podobná "sportovní" auta, ale v Německu na dálnici i človíčkové sedící v BMW nebo Audi - to auto má teď parametry srovnané s BMW M3 (maximálka 260, z 0 na 100 jsem to dal za 5,8 sec., pružné zrychlení z 80 na 120 km/h za cca 4,5 sec.). Jenže BMW M3 (alespoň ta ještě předposlední verze) je o cca 240 kg težší :-)) Prostě RS za cenu - pro mně - 560.000,- Kč.


Udělám do cca 14 dní nějakéfotky a dám to sem na fórum - pro inspiraci všem fandům STček... :-)
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od zirafak » 20.07.2009 10:47

Hezky popis a vydarene auto,ale ti nesedi zopar detailov.
Standartne auto ziadny EIBACH nema,leda,ze by ho tam bol dal byvali majitel.Seriovo su tam upravene a preledene pruziny od Forda.
Neviem,preco si tam nacpal rozmer 235 pri 19-tke :idea:
Divis se Oktavii RS...Ako mozes takuto cajovinu zrovnavat s tvojim pekelnym strojom :roll:
No a na zaver...je z tvojho auta ozaj pekelna rarita,ale zrovnanie,ze mas za 560000 RS-ko,je trochu dost prehnana,lebo skutocne RS je o volacom inom kamo :wink:
Samozrejme to nemeni nic na tom,ze na fore si rarita :lol:

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 20.07.2009 11:14

zirafak píše:Hezky popis a vydarene auto,ale ti nesedi zopar detailov.
Standartne auto ziadny EIBACH nema,leda,ze by ho tam bol dal byvali majitel.Seriovo su tam upravene a preledene pruziny od Forda.
Neviem,preco si tam nacpal rozmer 235 pri 19-tke :idea:
Divis se Oktavii RS...Ako mozes takuto cajovinu zrovnavat s tvojim pekelnym strojom :roll:
No a na zaver...je z tvojho auta ozaj pekelna rarita,ale zrovnanie,ze mas za 560000 RS-ko,je trochu dost prehnana,lebo skutocne RS je o volacom inom kamo :wink:
Samozrejme to nemeni nic na tom,ze na fore si rarita :lol:

S těmi Eibachy jsem předpokládal, že je tam dávají standardně už z výroby... pokud jsou to pružiny "Made in Ford", pak se omlouvám za neznalost. Každopádně charakteristika a naladění těch nových, od Wolfů, je skvělá - auto se v zatáčkách minimálně naklání, i záběr na 1 a 2ku se mi zdá přesnější... tlumiče jsem ponechal původní, jsou výborné a syn pana Wolfa, Uwe, mi osobně nedoporučil nastavení podvozku - rozuměj výměnu tlumičů za tvrdší - měnit. S jedinou výjimkou - pokud bych měl auto jen na "nedělní ježdění" po dálnicích a na okruzích. Já však potřebuji jezdit každý den do a z práce + nákupy, atd... - prostě chci mít plomby v zubech na svém místě a nehodlám dávat kažých 5 měsíců peníze servisu za znovunastavení geometrie na přední nápravě (v lepším případě - v horším za výměnu čepů nebo ramen).

Rozměr 235 jsem tan nedal já, ale je to vyzkoušené od Wolfa (mrkni na jejich stránky - kompletní kola včetně pneu na ST na adrese:
http://www.wolf-racing.de/produkte/590_focus_st.php?

Devatenáctky jsou na autě krásné, nicméně právě pro větší průměr tam musí být profil 35 - profil 40 by se tam nevešel... ještě jsem mohl dát klidně i 20´´, ale ty jsou od TUV na STčko homologována pouze s profilem 30 - ten jsem tam v Neuensteinu viděl na vlastní oči na Mondeu Turnier 2,2 TDCi, které tam mají vystavené a které prodávají (mrkni na: http://www.wolf-racing.de/fahrzeug.php ) - úplně se mi orosilo čelo, když jsem před tím autem stál a zblízka viděl ty černý šlupičky - nahoře to přední kolo mělo výšku (mezi ráfkem a vrcholem dezénu) cca 5,5 cm, ale dole, jak na tom to auto stálo a pneumatika byla zmáčknutá, tak byl ráfek cca 3 cm nad rovinou silnice. Na pražských děravých silnicích bych něco takového prorazil během týdne durch, i kdybych jezdil všude 40 km/h, a vzal bych to komplet i s tím elektronem za 11.000,-...

A srovnání RS a takovéhoto upraveného ST ? Sám Uwe Wolf - když jsme to rozebírali - mi řekl., že je to v podstatě řidičsky totožné - rozdíl je v podstatě jen v tom, že RS je agresivnější (spojlery, zelená barva) a STčko více "nenápadné" (u mého to platí jen omezeně - mám "oranžádu"). A chybějící Revo-Knuckle a samosvor ? I když jezdím slušně a občas na hraně, byl bych toto schopen využít tak 1 - 2x za rok. Po šotolině nejezdím a upřímně - pálení gum (jedna za cca 5.000,- Kč) v zatáčkách pod plným plynem není má oblíbená, každodenní činnost.

A propos - když jsem se ptal, zda nové RS neohrozí jejich byznys (tzn. laděnií STček na 300 koníků, když to výkonově vychází de facto nastejno), jen se usmál a víš, co mi odpověděl ????
- že RS ladí na 350 koní včetně ještě většího přitvrzení a snížení podvozku !!!!
- tak jsem jen polknul a už jsem se radši na nic dál neptal :-)
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od killerhammer » 21.07.2009 07:39

Bob Wolf píše:Na pražských děravých silnicích bych něco takového prorazil během týdne durch, i kdybych jezdil všude 40 km/h, a vzal bych to komplet i s tím elektronem za 11.000,-...
presne toto som pisal fokimu, on daval na svoje mondi prave 245/30/R20 :mrgreen:
ale vyzera to bozsky
Bob Wolf píše:Ohledně EURO4 - upřímně - toto neřeším a řešit nebudu, STK mi zajišťuje sice "značkový Ford servis", ale mám s nimi dobrý vztah a emisní protokol se vždy nějak urobí...
no a presne toto ja riesim. teda budem musiet zvolit silnejsi zaklad (ine auto) lebo na STK nemam znamych ani vo forde a celkovo by som mal problem cez STK s upravenym autom prejst :wink:
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 21.07.2009 08:25, celkem upraveno 1 x.
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od TripleJay » 21.07.2009 07:51

Ty priamo nie, ale znami tvojich znamych uz niekoho urco maju, sak sme na SR :lol:

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od bee » 21.07.2009 11:09

TripleJay píše:Vsetko je len otazka prachov :mrgreen: http://pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=566
ten graf vyzera otrasne, vidno ze ten motor na to nie je stavany, kultura chodu v kybli a vyrovnany priebeh tiez

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od TripleJay » 21.07.2009 11:21

to hej, je to riadna hojdacka :lol: Dopredu-dozadu, dopredu-dozadu. 100Nm hore, 100Nm dole :roll:

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od killerhammer » 21.07.2009 11:26

ked kuknes najrenomovanejsie tunerske firmy ako bluefin, red-code ci wolf, tak setky ponukaju na 2.5T upravu na tych cca 300-305k a 400-420 Nm
toto je asi taky idealny limit toho motora
viacej z toho davat asi nema zmysel :idea:
v RSku je podobne naladeny ale tam pracuje s vyssimi tlakmi a da sa este zdvihnut na tych 350k, kde uz ho mozes vykonom porovnavat s V8 motormi ako napr. v bmw M3 8)

kazdopadne 2.5T je fantasticky motor na robenie uprav :idea: a kazdy kto ho vlastni by mal upravu zvazovat 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od tchifla » 21.07.2009 11:38

Ten graf je pekne vlnity a neviem ci robit meranie pri teplote oleja 19 st C. je celkom OK... :?: :idea:
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 21.07.2009 15:34

Jen k té mé úpravě na 300 koníků od Wolfa - naprosto souhlasím se vším, co je psáno výše - ten motor je klenot a dovolí Vám při úpravách dost a dost....

Wolf má u STčka politiku 2 úrovní nyvýšení výkonu:

Leistungsteigerung I. zvedá výkon z původních 225 na na 270 koníků, úprava se týká pouze jiného přeprogramování řídící jednotky.

Leistungsteigerung II. , který jsem si nechal udělat, je komplexní zásah do motorové části a obsahuje:

1. demontáž původního turba a jeho nahrazení turbem výkonnějším (o cca 25% větší průměr oběhového kola, maximální plnící tlak cca 2násobný oproti turbu původnímu)
2. demontáž chladiče, vodního čerpadla a průtokových vedení chladícího oběhu a nahrazení chladičem s cca 3x větší činnou plochou, silnějšího vodního čerpadla a vedením s vetším průměrem
3. demontáž původního vzduchového filtru s příslušenstvím a nahrazení kompletním modifikovaným sportovním vzduchovým kitem
4. výměna vstřiků (jiný tvar, větší průměr, změněná charakteristika)
5. výměna první části výfuku (u motoru) a jeho nahrazení speciálně vyvinutým, s narovnanými koleny a zvětšeným průměrem
6. přeprogramování řídící jednotky motoru

To vše je za 3.950,- EUR, schválené od Forda a kryté certifikáty TUV.

K tomu navíc jsem nechal snížit podvozek (pružiny Wolf - viz můj příspěvek výše) a nechal vyměnit celou zadní část výfuku (tz. koncový tlumič s vetšími nerezovými koncovkami o průměru 92 mm - typ můžu napsat až se doma podívám do dokumentace...)

Ta nová 19´´ kola jsou nádherná, ale je to i podle Wolfa maximální užitečný rozměrový limit na tento druh auta. Výhodou kromě vzhledu je např. mírné i zvětšení obvodového rozměru a s tím i mírné zvýšení max. rychlosti (cca + 2%). Pneu na ně jsou optimální o profilu 35 - nižší znamená již velké riziko poškození - myslím na našich, českých silnicích :-(
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od killerhammer » 21.07.2009 15:52

toto iste robi aj code-red a bluefin :idea:
aj oni maju upravy rozdelene na stages, stage 1 (len chip teda preprogramovanie RJ) - stage 3 (chip + upravy okolo motora zahrnaju nove turbo, novy intercooler, novy airbox, nasavanie a zvody, vyfuk a sportovy katalyzator)

preto aj vela ludi dava len stage 1 (chip) pretoze je to lacne (cca 300 eur), mozes si to cipovat a odcipovavat aj sam kedy xces (napr. pred STK das povodnu mapu), a mas tam najvacsie navysenie vykonu (z 225 na 270-280k, t.j +50k)
dalsich par koni navyse (+20-25k) su uz ovela drahsie, tak ako si napisal, je tam cena cca 10-12x vyssia a navysenie vykonu male :idea:

ku kolesam, najlepsie su najsirsie. a je jasne ze cim nizsi profil (30-35) tym tvrdsi a menej plavajuci podvozok v zakrute :wink:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od bee » 22.07.2009 00:46

No ale to su iba taki amateri, ked miesto intercoolera nevymenili komplet chladiacu sustavu :idea: mali by ist k wolfovi na skolenie/spionaz :lol:
Zaujimalo by ma ako taka uprava na 300k zmeni spotrebu :?:

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od killerhammer » 22.07.2009 08:11

bee, nechytaj ma za slova, na webe najdes malo informacii co sa vsetko meni. jedine po forach. je uplne jasne, ze to bude vo vsetkych 3 upravach rovnake alebo velmi podobne :idea:

spotreba pojde pri kazdej uprave uprave hore :idea: to len ludia po forach tliachaju, ze sa nezmenila alebo im klesla. blbost na n-tu :wink: meni sa zmes, vstrekuje sa bohatsia, vstrekuje sa agresivnejsie, meni sa charakteristika turba atd atd. trpi setko, mechanicky, hlavne vstreky, turbo, samotny motor :idea:
navyse, tieto upravy sa robia na 100kovy benzin, je to oficialne na weboch (bluefin aj red-code a aj pri dalsich tuning firmach sa to mozes docitat)
vela ludi si da cipa a leje do toho dalej 95tku, hovorim im, chodte na brzdu a odmerajte vykon, xcem vidiet graf :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 22.07.2009 09:07

bee píše:No ale to su iba taki amateri, ked miesto intercoolera nevymenili komplet chladiacu sustavu :idea: mali by ist k wolfovi na skolenie/spionaz :lol:
Zaujimalo by ma ako taka uprava na 300k zmeni spotrebu :?:
Zdar, fandové úprav motoru ST;

spotřeba jde u této úpravy dvěma směry:

1. pokud jezdíte "spořivě" (dá se s tím jezdit v podstatě "na krouťák", tzn. na 6.stupeň motor jede v klidu už cca ve 40 km/h) a máte lehkou nohu na plynu, je spotřeba oproti "standardnímu ST" o cca 1 litr nižší

2. pokud pod tím "zatopíte", jste naopak o cca 1 až 2 litry výše než u "standardní 225 PS verze"

O mírné úspoře v případě rozumného každodenního ježdění (např. do práce, apod.) jsem dostal informaci přímo od Wolfa, když jsem před návštěvou u nich sepsal cca 20 otázek k této zamýšlené úpravě (pro zájemce či nevěřící Tomáše můžu příště předmětný mail v němčině přiložit). Potvrdilo se mi to inhned jak jsem si auto od nich vzal.

S ST jsem měl předtím po městě při každodenním ježdění spotřebu cca 11,4 až 12,1. Mám lehce atypickou trasu do práce, jezdím ráno cca 15 km po silnici dálničního typu, naopak odpoledne z práce přes střed Prahy, kde jsou trvale "zácpy". Při jízdě po dálnici (když jsem předtím resetoval počítač spotřeby), tam, kde byl běžný provoz, jsem jezdil jako "slušný řidič" kolem 145 km/h, (a tam, kde jsem viděl, že je prázdno včetně policejních Passatů jsem tomu naložil maximum, tzn. 230 až 245 km/h), při celkové délce trasy 160 km jsem nedostal počítač přes 12,4 litrů na 100 km.

Už ze SRN, cestou zpět ihned po úpravě jsem si opět vynuloval počítač, je to do Prahy z Neuensteinu cca 420 km; po ohřátí motoru jsem zkusil párkrát maximálku (ručička tachometru se zarazila na 260 km/h, dál už nemohla jít neb tam mám původní tachometr z ST, kalibrovaný do 260 km/h - RS jej má až do 280 km/h :-) - nicméně auto stále ještě mírně zrychlovalo), jinak v SRN jsem měl rychlostní průměr na dálnici cca 185 km/h, za hranicemi u nás pak "slušnou" jízdou rychlostní průměr cca 145 km/h a spotřeba na celé této trase se po kontrole v Praze ustálila na 9,9 l/100km.

Potom následovalo opět nulování počítače, od té doby do teď (cca 10 dní) jezdím jen po městě (najeto dalších + 700 km) a jsem na "aktuálním městském průměru" 10,2 l/100 km.

S oktanovým číslem - od Wolfa mám přímo na závěrečné faktuře tučně upozornění, že je třeba tankovat výhradně minimálně 98 oktanů. Já tam ale i předtím 98čku dával, takže je mi to v podstatě "šumák".
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů