Aky je 2.0 Duratec HE ?

Odpovědět
Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od vcedula » 12.12.2008 08:44

tak myslel som si, ze sanie sa rozoberie lahsie, no co uz. Ked je to take komplikovane, tak potom beriem spat, ziadne rozoberanie tym padom neplanujem :)
No, klepot od motora, to je taka vseobecna vec....
No nic, keby mi nieco zacalo klepotat, tak asi zbehnem za tebou, Boban :D :D :D
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
černý.fikus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 16.04.2008 21:37
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od černý.fikus » 14.12.2008 12:06

koukam se to tu trochu rozjelo, ikdyz v negativnim smeru :(
s tim setrvacnikem bych to ani netusil, ze je spatne jezdit na nizke otacky. sem tam si to tak po meste broukam na 1400 a prijde mi vsechno v poradku, zadne pazvuky. takze to delat radsi nemam? co je presne za problem :?:

vcedula - jo a sem si rikal. jake sou moznosti vetsiho poladeni. koukal sem na ten tvuj odkaz na ty komponenty cosworth (i na ebay sem neco videl). zkousel si uz neco z toho? ma to vubec cenu? jako laik vidim, ze zaklad je, aby motor poradne dychal. s kitem sani tu ctu problemy, jak se to nedari odstinit. ale si rikam, ze urcite tam jde dat neco, v cem bude ten filtr schovany, jako original a bude treba jen tlustsi privod, tj. vice vzduchu. pak mame na cosworth nejake lehci vacky, jine hlavy valcu, ale to se mi moc nezda jako produktivni. popripade jine potrubi http://cgi.ebay.com/ebaymotors/05-07-Fo ... ccessories
no mozna si to radsi rozmyslim :lol:
FoFo II 2.0

Uživatelský avatar
deekay
Junior
Junior
Příspěvky: 319
Registrován: 21.04.2008 22:06

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od deekay » 14.12.2008 13:21

fikus: Svody, vejfuk, ostrejsi vacky, throttle bodies od omexu a myslim ze na brzde uvidis tak 180k mozna i vic 8)
Ford Focus Futura, 5-door, 00/01, 1.6 Zetec-S, light sapphire blue, KN, KONI...
Obrázek

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od tchifla » 14.12.2008 14:11

vcedula: Este ma napadla jedna vec. Boban ma rocnik 2002 podla podpisu. Pozeral som to aj v Microcate a pre Duratec 2.0 16V tam Ford montoval chonologicky od roku 2004 spolu 5 typov sacich potrubi. Ked som sa pozeral na 1.8 92kW, tak cele to potrubie je z plastu a nebola tam vidiet ziadna oska s klapkami (tym nevravi, ze tam nie je). Mozno by bolo dobre nejako prezistit, ci tam take nieco este vobec davaju...
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

Uživatelský avatar
černý.fikus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 16.04.2008 21:37
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od černý.fikus » 14.12.2008 14:47

deekay - no to uz by byl docela ranec :) a asi az moc radikalni. a s tim vyfukem by to chtelo opratrne. nechtel bych prave aby to rvalo vic, nebo mi dunela hlava po hodine jizdy v rychlosti 100kmh. nasel sem nejaky nekoncovy dil vyfukoveho potrubi, ale nemam s tim zkusenosti. asi to nebude jen tak...


tchifla - pred chvili sem shodou okolnosti hrabal do filtru a jestli je to to, o cem se bavime, tak tam zaklapku mam kousek za filtrem. rocnik 05.

jinak sem to pozoroval a z toho prostoru filtru s vlozkou jede dolu trubka nekam k predku motoru. ve spodku je ten plastovy kryt, tak neni videt, odkud to nasava ta trubka presne. ale asi pres tu mrizku. radiatoru az. to mi prijde jako docela kostrbata cesta.
FoFo II 2.0

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od Boban » 14.12.2008 17:28

buďte v klidu, klapky sou i na současných motorech :idea: :evil:

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od Boban » 14.12.2008 19:48

jo a nevím jak to maj va ecatu, ale prolezl sem asi 15ks sání 1.8 a 2.0 a všechny měly stejně nějakým způsobem už načatý to sání :idea: :!: a byly to auta i z roku 2005 :idea: :!:

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od tchifla » 14.12.2008 22:38

tchifla - pred chvili sem shodou okolnosti hrabal do filtru a jestli je to to, o cem se bavime, tak tam zaklapku mam kousek za filtrem. rocnik 05.

jinak sem to pozoroval a z toho prostoru filtru s vlozkou jede dolu trubka nekam k predku motoru. ve spodku je ten plastovy kryt, tak neni videt, odkud to nasava ta trubka presne. ale asi pres tu mrizku. radiatoru az. to mi prijde jako docela kostrbata cesta.[/quote]

Neviem, ci hovorime o tom istom, ale podla fotiek a videa, ktore ma Boban na str.10 to vyzera, ze tie klapky su umiestnene na konci vyfukovaho sania tesne pred vstupom to motora. Neviem si predstavit, ako by si tam mohol dosiahnut od filtra... :?:

OK, len ma tak napadlo, ze tie klapky tam mozno uz nie su. :idea:

Boban: Co tie klapky ovlada, nejaky krokovy motor naboku toho sacieho potrubia, alebo nejaky podtlak? dik
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

Uživatelský avatar
černý.fikus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 16.04.2008 21:37
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od černý.fikus » 14.12.2008 23:26

jo to je neco jineho. sem mimo v tomto.


Boban - a co s tim delat?
FoFo II 2.0

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od vcedula » 14.12.2008 23:36

no, cely weekend som nebol na nete a vidim, ze sa tu zacina rozbiehat rozprava o performance tuningu, to mam rad :D
Ano, zakladom je pustit do motora co najviac vzduchu a zaroven co najviac vzduchu aj pustit von. Cize treba viac otvorit sanie aj vyfuk (zvody).
Teraz k veci. Ten kto robil Duratec HE vedel, co robi. Je to sice stary motor, ale ked je motor dobry, tak sa pouziva aj po 10 rokoch (vid Cosworth motory spred roku 2000, s ktorymi sa sutazne jazdi aj teraz). No a to nase srdiecko je od zaciatku rozmyslene na upravy a v UK je velmi oblubene.

Ked chces za lacno ziskat co najvacsi vykon, tak doporucujem otvorene sanie (ja mam filter K&N + polotvorene sanie, vid moja galeria) a potom k tomu dokupit throttle body \, co sa uz chystam kupit. Toto cele by ta malo vyjst len nieco cez 10 000 Sk, ale vid udaje z throttle body: prepusti o 20% viac vzduchu, teda teoreticky + 20% vykon (uvidime, co na to vyfuk, ci bude stacit). 20% z nasich 145 PS je cca 30 PS, co je hranica 180 PS !!! Velmi tym 180 PS neverim, ale 170 PS to podla mna spravi a po vymene zvodov to hravo prekroci 180 PS.
Potom tie dalsie veci, komponenty motora, to je uz o niecom inom, to su uz upravy, ktore podla mna dost znizuju zivotnost motora pripadne maju dost vysoke nakady na udrzbu. Ale tieto dve veci su na zaciatok uplne super, nic lepsie sa asi neda spravit.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
deekay
Junior
Junior
Příspěvky: 319
Registrován: 21.04.2008 22:06

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od deekay » 15.12.2008 00:17

Vcedula: Tak jednoduche to neni.
"ale vid udaje z throttle body: prepusti o 20% viac vzduchu, teda teoreticky + 20% vykon "
todle nefunguje ani teoreticky, ani prakticky.
Myslim ze pokud ze single throttle body, byt vetsiho + KN filtru dostanes 150-155 tak budes mit sakra stesti.

180k bys tam videl pri pouziti samostatnych TB pro kazdy valec spolu s jinym motormanagementem.
Samozrejme 4-2-1 svody dokazou pridat dost u motoru, ktery jsou hodne zavisly na prutoku vzduchu jako je Duratec nebo Sigma.

Podle me nejvic co jde z toho dat bez vymeny hlavnich mechanickych casti motoru a co jeste bude financne unosne bude klasicka kombinace:
-KN
-to tvoje single TB 60mm
-vacky
-4-2-1 svody
-de-cat
-catback
-a samozrejme nezapominat na remapping...at ty veci co sme do toho nastrkaly taky vyuzijeme jak se patri ;)
Ford Focus Futura, 5-door, 00/01, 1.6 Zetec-S, light sapphire blue, KN, KONI...
Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od Boban » 15.12.2008 06:46

koukám, že je to tu správně směřované :idea: :wink: já teda musím nejdřív uzdravit motor a budu rád, když bude vůbec dejchat :idea: :mrgreen: (zejtra si jedu pro motor)
Klapky sání sou v sacím potrubí cca 15mm od vstupu do hlavy válců, když se sundá trubka (hadice) k sání u hlavní klapky tak tam max uvidíte trubku která přisává výfukové plyny a pouští z5 do motoru, (já to zaslepil) :idea: :mrgreen:

Uživatelský avatar
deekay
Junior
Junior
Příspěvky: 319
Registrován: 21.04.2008 22:06

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od deekay » 15.12.2008 07:35

Bobane tak to je dobra zprava, ze Mondi zase pofrci, tak drzim palce at mas dobrej kousek strojovny.
Ford Focus Futura, 5-door, 00/01, 1.6 Zetec-S, light sapphire blue, KN, KONI...
Obrázek

Uživatelský avatar
černý.fikus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 16.04.2008 21:37
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od černý.fikus » 15.12.2008 09:40

vcedula - dobre dobre :) to sem presne myslel. jen lehce poladit za rozumne penize. ale k tomu otevrenemu sani-tam je prece problem to nejak odstinit od tepleho vzduchu. uz v tvem pripade u polootevreneho jsi tam musel delat nejake divoke upravy, ne?
a jeste sem nasel toto : http://www.cosworth.com/shop_item.php?productid=59
jiny mezidil vyfuku, myslis, ze to ma cenu??


kazdopadne mozna bych se mel nejdriv pozeptat v servisu, jake maji zkusenosti s tou klapkou. si ten motor poladim a pak mi bouchne jak Bobanovi a co potom :twisted: :twisted:
FoFo II 2.0

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od vcedula » 15.12.2008 10:59

deekay píše:Vcedula: Tak jednoduche to neni.
....
ono to praveze je tak jednoduche. To throttle body, ktore som posielal, tak je to vlastne original diel od Fordu na Fiestu ST. Fiesta ST ma tento isty motor ako my a Ford vydal original set na nu, ktory zo 150 PS spravi 180 PS. A toto je hlavna cast (teda spolu so zvodami). Takze 180 PS nie je vymysel, je to oficialne cislo od Fordu.

Mimochodom, upravami, ako pises ty (vacky, piesty, komplet vyfuk, remapping) tahaju z tohoto motora 280 PS, a to si nevymyslam.

Dalsia vec je, ze zvody nedokazali na tomto motore zvysit vykon (teda je to 1.8, ale konstrukcia ta ista, vid Bee-ho auto). Problem bude v tej klapke, podla mna.

černý.fikus: no neviem, ci ti nieco taketo pomoze. Ak by som nieco taketo riesil, tak kupim skor zvody + asi by sa musel poskladat cely vyfuk. Ale len tato jedna vec podla mna nema ziadny zmysel.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů