Stránka 6 z 7

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 12.03.2009 18:57
od kadlo
to já zase po ránu při prvních minutýách jízdy při lehkém přibrždění slyším takovej jakoby "kovovej" zvuk, asi se zachlýho bordelu od večera... parkrát přibrzdit a jakoby se ta nečistota sedře a pak už je to úplně potichu :mrgreen:

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 12.03.2009 19:53
od richisan
Ja pocujem taky isty zvuk, presne rano, alebo ked auto stoji par dni - a to nielen na focuse ale aj na octavkeII. Podla mna je to bezny jav, ked su studene brzdy :wink:

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 12.03.2009 22:42
od deejaayy
no já myslím,že to je tím,že se tam usadí vlhkost a kotouče lehce zreziví a pak to krátkou dobu skřípe.

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 12.03.2009 22:47
od globe
presne tak jak pise deejaayy.. mam v garazi strasne vlhko, kazdy rano mam kotouce uplne rezavy ...

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 23.03.2009 20:44
od Jozkablack
Jj...je to jen rez, nic jinýho. Stačí jednou zabrzdit je to Ok.

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 31.03.2009 22:26
od tommysek
Tak už píšu recenzi :)

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 01.04.2009 15:45
od Fako sk
f poho. Potom aj ostatné foto z postupu poprosím (ak je) :wink:

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 01.04.2009 21:34
od tommysek
Zdravím
tak jsem byl 26.3 u Fokiho na již zmiňované výměně brzd.
Měnil jsem přední kotouče (motorcraft), desky (motorcraft),
a na zadní nápravě celé bubnové za kotoučové. Tzn., náboje kol, brzdiče, brzdové hadičky, táhla ruční brzdy + se dávaly nové kotouče (ATE) + desky (motorcraft)
novou brzdovou kapalinu do celého systému
+ jak se bohužel ukázalo, ještě ložisko v levém náboji, protože hučelo.

Trochu se rozepíšu o +/- obou typů brzd. Vše co zde napíšu, jsou však jen mnou vypozorované poznatky, tudíž mě za to prosím nekamenujte :lol:

Zadní bubnové brzdy
1)Dokuď jsem měl bubnové brzdy, nástup brzdného učinku byl docela ostrý, i při citlivém
sešlápnutí pedálu. Brzdy byl hůře dávkovatelné
2)Auto se při brždění značně "nořilo" čumákem k zemi
3)S oblibou zamrzá ruční brzda v zimních měsících
4)Bubnové brzdy mohou pískat, a to hned z několika důvodů. Rez po delším stání, stání ve
vlhkém prostředí (taky rez), nebo při dešti - dostane se voda do bubnů. Některé budny
ovšem mohou pískat pořád, při jemnějším přibržďování, což byl můj případ. Konzultoval jsem
to s Fokim a potvrdil mi, že některé bubny pískají dokonce už jako nové, a nejde s tím dělat
nic. (rozdělání, vyčištění, odmaštění, ani obroušení nepomůže, tak jako v mém případě)

Zadní kotoučové brzdy
1)Tyto brzdy mají plynulejší nástup, což znamená že jsou podstatně lépe dávkovatelné
2)Nepatrně větší brzdný účinek
3)Auto se kolik "nenoří" přední nápravou, ale zhoupne se trochu celé
4)Kotouče vypadají pod liťákama podstatně lépe
5)Jediné co bych snad vytknul je že při vystupování lidí z auta mi vržou ty krycí plechy co
kryjí zadní kotouče. Ozývá se z nich takové vrzavé střílení. Ale to snad ještě vychytám.

Výměna bubnů za kotouče

Po domluvě s Fokim, jsem nafotil pro fórum většinu úkonů při výměně. Tak se do toho pustíme:
Auto zvedneme, odbrzdíme!!! a sundáme kola
P1050441.JPG
Rozpojení lanovodu ruční brzdy
P1050443.JPG
Odpojení brzdové hadičky a čidla ABS
P1050444.JPG
edit foki : rozpojeni lana rucni brzdy - v nejhorsím pripade preríznout

Demontáž bubnu. Demontujeme Tlumič ze spodního uchycení, a vytočíme 4 šrouby na kterých drží kotouč. Po povolení již lze stáhnout otočnou část bubnu na které je náboj a šrouby na uchycení kola. Chce to trochu síly a nebát se toho. Poté vevnitř v bubnu odvrtáme dva malé nýtky které drží zbylou část bubnu na rameni, a zbytek bubnu s paknami nám zůstane v ruce
P1050445.JPG
Na zemi ležící 2 části bubnu, ta s nábojem, tu sundáme hned po povolení šroubů, a ta s paknami, ta jde dolů až po odseknutí/odvrtání nýtků. Tyto nýtky mají pouze přidržovací vlastnost a nejsou nijak důležité
P1050447.JPG

POKRAČOVÁNÍ V DALŠÍM PŘÍSPĚVKU

nelze sem vložit více příloh

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 01.04.2009 21:34
od tommysek
POKRAČOVÁNÍ

Náboj pro kotoučovou brzdu s čidlem ABS
P1050452.JPG
Vezmeme náboj pro kotoučovou brzdu, plus příslušný krycí plech kotouče (pozor je levý a pravý!!!) a přišroubujeme jej 4 šrouby na rameno místo bývalých bubnů. Přišroubujeme zpět tlumič!(v pozadí Foki při výměně)
P1050450.JPG
Na náboj nasadíme kotouč. Ten musíme předem odmastit, a v místě kontaktu s nábojem jej namázneme měděnou vazelínou.
P1050451.JPG
Nasadíme část brzdiče v níž jsou nasunuty brzdové destičky edit: zkontrolujeme , zda stefty volne "plavou" pokud jsou zatuhle dojde ke sjizdeni desticek a nepravidelnemu opotrebeni kotoucu
P1050453.JPG
Nasadíme brzdové destičky
P1050454.JPG

POKRAČOVÁNÍ V DALŠÍM PŘÍSPĚVKU
nevleze se sem víc příloh

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 01.04.2009 21:35
od tommysek
POKRAČOVÁNÍ


Nasadíme druhou část brzdiče s brzdovým válcem a přišroubujeme
P1050455.JPG
Kompletně osazená brzda
P1050456.JPG
Přišroubujeme brzdovou hadičku a pustíme se do výměny lanovodu ruční brzdy
P1050457.JPG
Povolíme krycí plechy výfukového potrubí a v oblasti ramen. Vytáhneme stávající lanovody a nahradíme novými, určenými pro kotoučovou brzdu
P1050458.JPG
Lano připravené k zaháknutí na brzdič. Lano nejprve přichytíme k ruční brzdě kterou úplně povolíme, potom lano zahákneme za brzdič a postupně dotahujeme ruční brzdu
P1050460.JPG

Závěrem
Je vhodné vyměnit brzdovou kapalinu. Má určitou trvanlivost. edit : v te tvoji uz sly kulicky bordelu a vody takze byl nejvyssi cas
Je nezbytně nutné !!! soustavu několikrát řádně odvzdušnit

Nakonec bych chtěl poděkovat Fokimu za vynikajíci práci + umožnění pořízení fotografií. Takovýchto dobrých servisáků už moc není, nemluvě o rychlosti a ochotě. Takže Milane, díky moc!! 8)

Pokud se budete chtít někdo konkrétně zeptat, obracejte se na mě přes SZ, pokud by jste snad měli zájem o zbytky těch bubnových brzd, tak taky SZ. Dík
Admini, pokud uznáte za vhodné, tak tento příspěvek překopírujte i do sekce Návody :wink:

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 01.04.2009 22:32
od richisan
tak dnes som dal spolu s prezutim nahodit nove kotuce brembo max a dosky ferrodo premier. Zatial ich len pomaly a opatrne zabehavam, takze subjektivne dojmy napisem az neskor 8)

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 01.04.2009 23:20
od Kroco02
Tak navod vypada skvele, mam auto ze svycar a to 1,6 Trend a taky sou tam bubny. Ikdyz ho semtam treochu provetram, tak jsem nikdy nemel problem, jedine kdyz jedu v plne nalozenem aute, tak je citit slabsi brzdny ucinek, ale s tim se musi pocitat, at uz ma clovek bubny, nebo kotouce..

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 02.04.2009 07:30
od foki
to tommysek : pekne popsane , predni napravu jsi nestihl :mrgreen: .

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 02.04.2009 12:28
od Jemar
Hezkyyyyy, pochvala a jednička s hvězdičkou k tomu :lol:


Taky mi pískají bubny, jen při prvním lehkém přibrždění, ale asi to spolu už doklepem až do konce.

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Napsal: 02.04.2009 13:57
od Fako sk
super. konečne viem ako sa to mení :wink: