Zdravím
tak jsem byl 26.3 u Fokiho na již zmiňované výměně brzd.
Měnil jsem přední kotouče (motorcraft), desky (motorcraft),
a na zadní nápravě celé bubnové za kotoučové. Tzn., náboje kol, brzdiče, brzdové hadičky, táhla ruční brzdy + se dávaly nové kotouče (ATE) + desky (motorcraft)
novou brzdovou kapalinu do celého systému
+ jak se bohužel ukázalo, ještě ložisko v levém náboji, protože hučelo.
Trochu se rozepíšu o +/- obou typů brzd. Vše co zde napíšu, jsou však jen mnou vypozorované poznatky, tudíž mě za to prosím nekamenujte
Zadní bubnové brzdy
1)Dokuď jsem měl bubnové brzdy, nástup brzdného učinku byl docela ostrý, i při citlivém
sešlápnutí pedálu. Brzdy byl hůře dávkovatelné
2)Auto se při brždění značně "nořilo" čumákem k zemi
3)S oblibou zamrzá ruční brzda v zimních měsících
4)Bubnové brzdy mohou pískat, a to hned z několika důvodů. Rez po delším stání, stání ve
vlhkém prostředí (taky rez), nebo při dešti - dostane se voda do bubnů. Některé budny
ovšem mohou pískat pořád, při jemnějším přibržďování, což byl můj případ. Konzultoval jsem
to s Fokim a potvrdil mi, že některé bubny pískají dokonce už jako nové, a nejde s tím dělat
nic. (rozdělání, vyčištění, odmaštění, ani obroušení nepomůže, tak jako v mém případě)
Zadní kotoučové brzdy
1)Tyto brzdy mají plynulejší nástup, což znamená že jsou podstatně lépe dávkovatelné
2)Nepatrně větší brzdný účinek
3)Auto se kolik "nenoří" přední nápravou, ale zhoupne se trochu celé
4)Kotouče vypadají pod liťákama podstatně lépe
5)Jediné co bych snad vytknul je že při vystupování lidí z auta mi vržou ty krycí plechy co
kryjí zadní kotouče. Ozývá se z nich takové vrzavé střílení. Ale to snad ještě vychytám.
Výměna bubnů za kotouče
Po domluvě s Fokim, jsem nafotil pro fórum většinu úkonů při výměně. Tak se do toho pustíme:
Auto zvedneme, odbrzdíme!!! a sundáme kola
Rozpojení lanovodu ruční brzdy
Odpojení brzdové hadičky a čidla ABS
edit foki : rozpojeni lana rucni brzdy - v nejhorsím pripade preríznout
Demontáž bubnu. Demontujeme Tlumič ze spodního uchycení, a vytočíme 4 šrouby na kterých drží kotouč. Po povolení již lze stáhnout otočnou část bubnu na které je náboj a šrouby na uchycení kola. Chce to trochu síly a nebát se toho. Poté vevnitř v bubnu odvrtáme dva malé nýtky které drží zbylou část bubnu na rameni, a zbytek bubnu s paknami nám zůstane v ruce
Na zemi ležící 2 části bubnu, ta s nábojem, tu sundáme hned po povolení šroubů, a ta s paknami, ta jde dolů až po odseknutí/odvrtání nýtků. Tyto nýtky mají pouze přidržovací vlastnost a nejsou nijak důležité
POKRAČOVÁNÍ V DALŠÍM PŘÍSPĚVKU
nelze sem vložit více příloh