
Zadní náprava kotouče vs bubny
- kadlo
- Junior
- Příspěvky: 237
- Registrován: 08.02.2008 15:07
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
to já zase po ránu při prvních minutýách jízdy při lehkém přibrždění slyším takovej jakoby "kovovej" zvuk, asi se zachlýho bordelu od večera... parkrát přibrzdit a jakoby se ta nečistota sedře a pak už je to úplně potichu 

- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Ja pocujem taky isty zvuk, presne rano, alebo ked auto stoji par dni - a to nielen na focuse ale aj na octavkeII. Podla mna je to bezny jav, ked su studene brzdy 

- deejaayy
- Pokročilý
- Příspěvky: 582
- Registrován: 22.11.2008 21:57
- Bydliště: Stará Ves nad Ondřejnicí-Košatka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
no já myslím,že to je tím,že se tam usadí vlhkost a kotouče lehce zreziví a pak to krátkou dobu skřípe.
- globe
- Test driver
- Příspěvky: 4985
- Registrován: 23.03.2008 12:57
- Bydliště: Nový Bor / Česká Lípa
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
presne tak jak pise deejaayy.. mam v garazi strasne vlhko, kazdy rano mam kotouce uplne rezavy ...
- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Jj...je to jen rez, nic jinýho. Stačí jednou zabrzdit je to Ok.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
- tommysek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 16.08.2008 13:50
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Tak už píšu recenzi 

Naposledy upravil(a) tommysek dne 01.04.2009 21:22, celkem upraveno 1 x.
Ford Mondeo MK IV 2007
Ford Focus 1.6 16V,74kW GHIA, r.v. 11/99 aquamarine perleť

Fiat Scudo Combinatoi rv.199 (najeto 280 000 km)
Ford Focus 1.6 16V,74kW GHIA, r.v. 11/99 aquamarine perleť

Fiat Scudo Combinatoi rv.199 (najeto 280 000 km)
- Fako sk
- Zkušený
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 31.07.2008 16:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
f poho. Potom aj ostatné foto z postupu poprosím (ak je) 


Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi Trend, 66 kW, r.v. 2001, Made in Germany
Fooookus
..lešti focusa kým sa dá lebo nikdy nevieš čo sa ti môže stať a potom ho nebude mať kto leštiť..
- tommysek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 16.08.2008 13:50
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Zdravím
tak jsem byl 26.3 u Fokiho na již zmiňované výměně brzd.
Měnil jsem přední kotouče (motorcraft), desky (motorcraft),
a na zadní nápravě celé bubnové za kotoučové. Tzn., náboje kol, brzdiče, brzdové hadičky, táhla ruční brzdy + se dávaly nové kotouče (ATE) + desky (motorcraft)
novou brzdovou kapalinu do celého systému
+ jak se bohužel ukázalo, ještě ložisko v levém náboji, protože hučelo.
Trochu se rozepíšu o +/- obou typů brzd. Vše co zde napíšu, jsou však jen mnou vypozorované poznatky, tudíž mě za to prosím nekamenujte
Zadní bubnové brzdy
1)Dokuď jsem měl bubnové brzdy, nástup brzdného učinku byl docela ostrý, i při citlivém
sešlápnutí pedálu. Brzdy byl hůře dávkovatelné
2)Auto se při brždění značně "nořilo" čumákem k zemi
3)S oblibou zamrzá ruční brzda v zimních měsících
4)Bubnové brzdy mohou pískat, a to hned z několika důvodů. Rez po delším stání, stání ve
vlhkém prostředí (taky rez), nebo při dešti - dostane se voda do bubnů. Některé budny
ovšem mohou pískat pořád, při jemnějším přibržďování, což byl můj případ. Konzultoval jsem
to s Fokim a potvrdil mi, že některé bubny pískají dokonce už jako nové, a nejde s tím dělat
nic. (rozdělání, vyčištění, odmaštění, ani obroušení nepomůže, tak jako v mém případě)
Zadní kotoučové brzdy
1)Tyto brzdy mají plynulejší nástup, což znamená že jsou podstatně lépe dávkovatelné
2)Nepatrně větší brzdný účinek
3)Auto se kolik "nenoří" přední nápravou, ale zhoupne se trochu celé
4)Kotouče vypadají pod liťákama podstatně lépe
5)Jediné co bych snad vytknul je že při vystupování lidí z auta mi vržou ty krycí plechy co
kryjí zadní kotouče. Ozývá se z nich takové vrzavé střílení. Ale to snad ještě vychytám.
Výměna bubnů za kotouče
Po domluvě s Fokim, jsem nafotil pro fórum většinu úkonů při výměně. Tak se do toho pustíme:
Auto zvedneme, odbrzdíme!!! a sundáme kola Rozpojení lanovodu ruční brzdy Odpojení brzdové hadičky a čidla ABS edit foki : rozpojeni lana rucni brzdy - v nejhorsím pripade preríznout
Demontáž bubnu. Demontujeme Tlumič ze spodního uchycení, a vytočíme 4 šrouby na kterých drží kotouč. Po povolení již lze stáhnout otočnou část bubnu na které je náboj a šrouby na uchycení kola. Chce to trochu síly a nebát se toho. Poté vevnitř v bubnu odvrtáme dva malé nýtky které drží zbylou část bubnu na rameni, a zbytek bubnu s paknami nám zůstane v ruce Na zemi ležící 2 části bubnu, ta s nábojem, tu sundáme hned po povolení šroubů, a ta s paknami, ta jde dolů až po odseknutí/odvrtání nýtků. Tyto nýtky mají pouze přidržovací vlastnost a nejsou nijak důležité
POKRAČOVÁNÍ V DALŠÍM PŘÍSPĚVKU
nelze sem vložit více příloh
tak jsem byl 26.3 u Fokiho na již zmiňované výměně brzd.
Měnil jsem přední kotouče (motorcraft), desky (motorcraft),
a na zadní nápravě celé bubnové za kotoučové. Tzn., náboje kol, brzdiče, brzdové hadičky, táhla ruční brzdy + se dávaly nové kotouče (ATE) + desky (motorcraft)
novou brzdovou kapalinu do celého systému
+ jak se bohužel ukázalo, ještě ložisko v levém náboji, protože hučelo.
Trochu se rozepíšu o +/- obou typů brzd. Vše co zde napíšu, jsou však jen mnou vypozorované poznatky, tudíž mě za to prosím nekamenujte

Zadní bubnové brzdy
1)Dokuď jsem měl bubnové brzdy, nástup brzdného učinku byl docela ostrý, i při citlivém
sešlápnutí pedálu. Brzdy byl hůře dávkovatelné
2)Auto se při brždění značně "nořilo" čumákem k zemi
3)S oblibou zamrzá ruční brzda v zimních měsících
4)Bubnové brzdy mohou pískat, a to hned z několika důvodů. Rez po delším stání, stání ve
vlhkém prostředí (taky rez), nebo při dešti - dostane se voda do bubnů. Některé budny
ovšem mohou pískat pořád, při jemnějším přibržďování, což byl můj případ. Konzultoval jsem
to s Fokim a potvrdil mi, že některé bubny pískají dokonce už jako nové, a nejde s tím dělat
nic. (rozdělání, vyčištění, odmaštění, ani obroušení nepomůže, tak jako v mém případě)
Zadní kotoučové brzdy
1)Tyto brzdy mají plynulejší nástup, což znamená že jsou podstatně lépe dávkovatelné
2)Nepatrně větší brzdný účinek
3)Auto se kolik "nenoří" přední nápravou, ale zhoupne se trochu celé
4)Kotouče vypadají pod liťákama podstatně lépe
5)Jediné co bych snad vytknul je že při vystupování lidí z auta mi vržou ty krycí plechy co
kryjí zadní kotouče. Ozývá se z nich takové vrzavé střílení. Ale to snad ještě vychytám.
Výměna bubnů za kotouče
Po domluvě s Fokim, jsem nafotil pro fórum většinu úkonů při výměně. Tak se do toho pustíme:
Auto zvedneme, odbrzdíme!!! a sundáme kola Rozpojení lanovodu ruční brzdy Odpojení brzdové hadičky a čidla ABS edit foki : rozpojeni lana rucni brzdy - v nejhorsím pripade preríznout
Demontáž bubnu. Demontujeme Tlumič ze spodního uchycení, a vytočíme 4 šrouby na kterých drží kotouč. Po povolení již lze stáhnout otočnou část bubnu na které je náboj a šrouby na uchycení kola. Chce to trochu síly a nebát se toho. Poté vevnitř v bubnu odvrtáme dva malé nýtky které drží zbylou část bubnu na rameni, a zbytek bubnu s paknami nám zůstane v ruce Na zemi ležící 2 části bubnu, ta s nábojem, tu sundáme hned po povolení šroubů, a ta s paknami, ta jde dolů až po odseknutí/odvrtání nýtků. Tyto nýtky mají pouze přidržovací vlastnost a nejsou nijak důležité
POKRAČOVÁNÍ V DALŠÍM PŘÍSPĚVKU
nelze sem vložit více příloh
Naposledy upravil(a) tommysek dne 01.04.2009 22:06, celkem upraveno 1 x.
Ford Mondeo MK IV 2007
Ford Focus 1.6 16V,74kW GHIA, r.v. 11/99 aquamarine perleť

Fiat Scudo Combinatoi rv.199 (najeto 280 000 km)
Ford Focus 1.6 16V,74kW GHIA, r.v. 11/99 aquamarine perleť

Fiat Scudo Combinatoi rv.199 (najeto 280 000 km)
- tommysek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 16.08.2008 13:50
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
POKRAČOVÁNÍ
Náboj pro kotoučovou brzdu s čidlem ABS Vezmeme náboj pro kotoučovou brzdu, plus příslušný krycí plech kotouče (pozor je levý a pravý!!!) a přišroubujeme jej 4 šrouby na rameno místo bývalých bubnů. Přišroubujeme zpět tlumič!(v pozadí Foki při výměně) Na náboj nasadíme kotouč. Ten musíme předem odmastit, a v místě kontaktu s nábojem jej namázneme měděnou vazelínou. Nasadíme část brzdiče v níž jsou nasunuty brzdové destičky edit: zkontrolujeme , zda stefty volne "plavou" pokud jsou zatuhle dojde ke sjizdeni desticek a nepravidelnemu opotrebeni kotoucu Nasadíme brzdové destičky
POKRAČOVÁNÍ V DALŠÍM PŘÍSPĚVKU
nevleze se sem víc příloh
Náboj pro kotoučovou brzdu s čidlem ABS Vezmeme náboj pro kotoučovou brzdu, plus příslušný krycí plech kotouče (pozor je levý a pravý!!!) a přišroubujeme jej 4 šrouby na rameno místo bývalých bubnů. Přišroubujeme zpět tlumič!(v pozadí Foki při výměně) Na náboj nasadíme kotouč. Ten musíme předem odmastit, a v místě kontaktu s nábojem jej namázneme měděnou vazelínou. Nasadíme část brzdiče v níž jsou nasunuty brzdové destičky edit: zkontrolujeme , zda stefty volne "plavou" pokud jsou zatuhle dojde ke sjizdeni desticek a nepravidelnemu opotrebeni kotoucu Nasadíme brzdové destičky
POKRAČOVÁNÍ V DALŠÍM PŘÍSPĚVKU
nevleze se sem víc příloh
Naposledy upravil(a) tommysek dne 01.04.2009 22:02, celkem upraveno 2 x.
Ford Mondeo MK IV 2007
Ford Focus 1.6 16V,74kW GHIA, r.v. 11/99 aquamarine perleť

Fiat Scudo Combinatoi rv.199 (najeto 280 000 km)
Ford Focus 1.6 16V,74kW GHIA, r.v. 11/99 aquamarine perleť

Fiat Scudo Combinatoi rv.199 (najeto 280 000 km)
- tommysek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 16.08.2008 13:50
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
POKRAČOVÁNÍ
Nasadíme druhou část brzdiče s brzdovým válcem a přišroubujeme Kompletně osazená brzda Přišroubujeme brzdovou hadičku a pustíme se do výměny lanovodu ruční brzdy Povolíme krycí plechy výfukového potrubí a v oblasti ramen. Vytáhneme stávající lanovody a nahradíme novými, určenými pro kotoučovou brzdu Lano připravené k zaháknutí na brzdič. Lano nejprve přichytíme k ruční brzdě kterou úplně povolíme, potom lano zahákneme za brzdič a postupně dotahujeme ruční brzdu
Závěrem
Je vhodné vyměnit brzdovou kapalinu. Má určitou trvanlivost. edit : v te tvoji uz sly kulicky bordelu a vody takze byl nejvyssi cas
Je nezbytně nutné !!! soustavu několikrát řádně odvzdušnit
Nakonec bych chtěl poděkovat Fokimu za vynikajíci práci + umožnění pořízení fotografií. Takovýchto dobrých servisáků už moc není, nemluvě o rychlosti a ochotě. Takže Milane, díky moc!!
Pokud se budete chtít někdo konkrétně zeptat, obracejte se na mě přes SZ, pokud by jste snad měli zájem o zbytky těch bubnových brzd, tak taky SZ. Dík
Admini, pokud uznáte za vhodné, tak tento příspěvek překopírujte i do sekce Návody
Nasadíme druhou část brzdiče s brzdovým válcem a přišroubujeme Kompletně osazená brzda Přišroubujeme brzdovou hadičku a pustíme se do výměny lanovodu ruční brzdy Povolíme krycí plechy výfukového potrubí a v oblasti ramen. Vytáhneme stávající lanovody a nahradíme novými, určenými pro kotoučovou brzdu Lano připravené k zaháknutí na brzdič. Lano nejprve přichytíme k ruční brzdě kterou úplně povolíme, potom lano zahákneme za brzdič a postupně dotahujeme ruční brzdu
Závěrem
Je vhodné vyměnit brzdovou kapalinu. Má určitou trvanlivost. edit : v te tvoji uz sly kulicky bordelu a vody takze byl nejvyssi cas
Je nezbytně nutné !!! soustavu několikrát řádně odvzdušnit
Nakonec bych chtěl poděkovat Fokimu za vynikajíci práci + umožnění pořízení fotografií. Takovýchto dobrých servisáků už moc není, nemluvě o rychlosti a ochotě. Takže Milane, díky moc!!

Pokud se budete chtít někdo konkrétně zeptat, obracejte se na mě přes SZ, pokud by jste snad měli zájem o zbytky těch bubnových brzd, tak taky SZ. Dík
Admini, pokud uznáte za vhodné, tak tento příspěvek překopírujte i do sekce Návody

Ford Mondeo MK IV 2007
Ford Focus 1.6 16V,74kW GHIA, r.v. 11/99 aquamarine perleť

Fiat Scudo Combinatoi rv.199 (najeto 280 000 km)
Ford Focus 1.6 16V,74kW GHIA, r.v. 11/99 aquamarine perleť

Fiat Scudo Combinatoi rv.199 (najeto 280 000 km)
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
tak dnes som dal spolu s prezutim nahodit nove kotuce brembo max a dosky ferrodo premier. Zatial ich len pomaly a opatrne zabehavam, takze subjektivne dojmy napisem az neskor 

- Kroco02
- Pokročilý
- Příspěvky: 801
- Registrován: 20.08.2008 09:16
- Bydliště: Slušovice [Zl]
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Tak navod vypada skvele, mam auto ze svycar a to 1,6 Trend a taky sou tam bubny. Ikdyz ho semtam treochu provetram, tak jsem nikdy nemel problem, jedine kdyz jedu v plne nalozenem aute, tak je citit slabsi brzdny ucinek, ale s tim se musi pocitat, at uz ma clovek bubny, nebo kotouce..
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
to tommysek : pekne popsane , predni napravu jsi nestihl
.

Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Hezkyyyyy, pochvala a jednička s hvězdičkou k tomu 
Taky mi pískají bubny, jen při prvním lehkém přibrždění, ale asi to spolu už doklepem až do konce.

Taky mi pískají bubny, jen při prvním lehkém přibrždění, ale asi to spolu už doklepem až do konce.
- Fako sk
- Zkušený
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 31.07.2008 16:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
super. konečne viem ako sa to mení 


Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi Trend, 66 kW, r.v. 2001, Made in Germany
Fooookus
..lešti focusa kým sa dá lebo nikdy nevieš čo sa ti môže stať a potom ho nebude mať kto leštiť..
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti