Stránka 50 z 57

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 05.01.2021 19:30
od ballu
Já najezdil bez klapek přes 140 tisíc. 4 STK bez problému. Jak jsem rušil auto, tak i papíry z STK. Ukazoval jsem je na srazech jako kuriozitu.
Není pravda ohledně emisí, právě naopak, pokaždé mě měřili nadvakrát, protože si mysleli, že je sonda blbě nasunutá do výfuku, jaké to mělo nízké emise.
Myslím si, že jsem to tehdy zveřejnil na fordfans, který již neexistuje.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 05.01.2021 19:33
od smoula
Dobře, tak emise ne, ale vadilo by mi, že ten je už tak líný a nedokážu si představit, že by byl ještě línější v nízkých otáčkách než je ted.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 05.01.2021 19:43
od ballu
Ty klapky vlastně pak nahrazuješ plynem, přesněji a lépe než to dovedlo podtlakové řízení klapek.
Že by to bylo líné od 2000 výše, ani náhodou. Krouťák nastupoval jež od 3800 ot. a držel do 5500ot.
Na sprintech jsem dával na prdel dvoulitrovým Rs ( Doubek a spol) a Krtek mě neudělal s 2,5L
Jestli nechceš do toho vrážet, vyndej klapky a dojezdi bez nich.
Aby jsi si nemyslel, že kecám, zeptej se miki21, djDekl. Byli u toho 3 ročníky.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 05.01.2021 20:10
od jenikHK
Moje zkušenost je taková, že odezva na plyn, tj. pocit "živosti" motoru je u MkIII Mondea s Duratecem o světelný rok jinde, než u MkII Focusu (Focus má el. škrtící klapku, Mondeo klapku na lanku, dále pak mj. Euro4 vs Euro3 atd...). Pokud se k tomu přidají ještě nefunkční (nebo chybějící) vířivé klapky, tak je to už dost zoufalé.

Jak jsem již uváděl dříve, v mém případě byla chyba v solenoidu, kdy auto cukalo v pásmu otáček, kdy se měly klapky otevřít. Kdyby zmizlo jen to, byl bych býval s opravou spokojen, ale jak motor ožil kolem 2000-2500 otáček mě vysloveně zaskočilo. Už jen tím, o kolik lépe se s tím rozjíždí.

Mám v okolí dvě MkIII Mondea a když do nich příležitostně přesednu, tak si připadám div ne jak v raketě, přitom je to "skoro" ten samý motor. Osobně bych ty vířivé klapky taky nechal (pro srandu je tam určitě nedávali) - nějaká práce s plynem je v běžném provozu rozhodně nenahradí a sprinty třeba já vůbec nejezdím :mrgreen:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 05.01.2021 20:27
od ballu
To byl jen příklad. Doma mám ještě jednoho dvoulitra, spíše syn, tak se svezu. Má vše origo i s klapkama, najeto 190 tisíc, ale mohu odpovědně tvrdit, že ten můj bez klapek a o 70 tisíce více, jel oproti tomuto jak z praku. A to opravdu nekecám , dokonce bral i o půl litru méně.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 05.01.2021 21:28
od stano.
Nefungujuce klapky a motor s elektronickou klapkou nie su dobra kombinacia. Oni idu odstranit bez nepriazniveho vplyvu asi iba na tych s klapkou ovladanou lankom.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 05.01.2021 22:06
od oscaar
jenikHK ty rozdíly v živosti zrychlení motoru jsou jiné hlavně těma škrtícíma klapkama. Tvoje elektronická škrtící klapka reguluje otáčky jak na volnoběh, tak v celém spektru otáček motoru. A tím je efektivnější. Ale mondeo mk3 má volnoběh řešen jinak ! Volnoběh tu řídí volnoběžný ventyl, který pulzy otevíráním ventylu reguluje otáčky volnoběhu. Bočním kanálem propouští ventyl vzduch okolo klapky když je zavřená (ten kanálek má i tvoje sání akorát zaslepené). Je tu ještě jeden rozdíl, Tvoje klapka je rovná, ale mondeo mk3 má na jedné půlce klapky nálitek a v hrdle škrtící klapky je taková boule. Tím je zajištěno, že při otevření klapky do 1/4. Je klapka stále zavřená a zvíšené otáčky motoru stále reguluje ten volnoběžný vetyl. při dalším otevírání klapky víc jak 1/4 se klapka už začíná otevírat a v ten moment přebírá klapka regulaci otáček. Proto je reakce motoru na plyn taková gumova . Tuto techniku Ford používal už na Escortu. :D

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 05.01.2021 22:55
od jenikHK
Naopak, reakce na plyn je lepší u staršího řešení s lankem (a tedy i volnoběžným ventilem). Důvod je jednoduchý, emisními předpisy není motor tolik "uškrcen".
S odstupem času rád vzpomenu na sierru, kde mj. očista klapky i volnoběžného ventilu od karbonu z odvětrání motoru patřila k běžné servisní rutině pro udržení dobrého volnoběhu :mrgreen: Ale to jsme už off-topic od vířivých klapek.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 06.01.2021 16:43
od Ma.rt
Já sání měnil někdy v r. 2010? Možná 2011? Stálo to na Mondeu MK3 i s prací 11 tis. Kč, tenkrát jsem věděl, že auto budu mít ještě dlouho, tak jsem do toho šel. Jinak jsme měli v rodině dvě 1.8ky, obojí s funkčními klapkami a každé jelo úplně jinak. Tenkrát jsem se divil klukům, proč říkají, že je 1.8ka líná :) Ta moje jela fakt pěkně (i když ne tak dobře jako dvoulitr), ta druhá byla taková ospalá, ale motor se mi tam zdál o něco tišší (měl ale o 100 tis. km méně). Když jsem své ve 200 tis. km dával pryč, jezdila pořád moc pěkně.
Dnes bych to klidně risknul i bez těch klapek, jak se zdá z reakcí nejen tady, ale i na netu, neměl by to být problém. Jen nevím, jestli to tak na focusu jde, když to tam funguje jinak než na Mondeu.
Jinak musím dát za pravdu, zlaté lanko. Už jsem si na el. plyn dávno tak nějak zvykl, ale na lanko to nemá ani náhodou.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 06.01.2021 17:45
od smoula
Tak pokud by se člověk vešel do 11 max 13 s prací, tak bych si pískal. Ale furt počítám, že to bude tak 20. Přeci jenom, zkoumali i jiné věci a asi si tu práci taky naúčtujou :-( A zatím nevolali, tak jim dám čas do pondělka a pak už se fkat zeptám, zase nepotřebuju být bez auta několik týdnů.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 09.01.2021 19:33
od smoula
Tak klapky jsou prý O.K. a ještě něco vydrží a jsou to zaes nějaké ventily pod sáním nebo něco takového, co to řídí. No, každopádně už mě to nebaví, takže focus půjde :-(

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 09.01.2021 19:46
od jenikHK
... takže nakonec stejná příčina, jak u mne - ono se ty solenoidy pečou na výstupu chladící kapaliny z hlavy, což jim "určitě dělá dobře"... Mk3 Mondeo má jeden na plastovém sání, kde to není tak vražedné prostředí.

Čili oprava do 1500,- - za mě dobrý :palec_nahoru:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 09.01.2021 19:53
od smoula
No ale sundávalo se sání :-( takže zřejmě si tu práci naúčtuje :-( plus další věci, které zřejmě čekoval. Nebo nevím ted přesně, volal mi zrovna když jsem na teams meetingu a neměl jsem moc času se vybavovat a poslouchat. Uvidím v pondělí, až to bude opravené :-)

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 09.01.2021 19:58
od oscaar
jenikHK píše: 09.01.2021 19:46 - ono se ty solenoidy pečou na výstupu chladící kapaliny z hlavy, což jim "určitě dělá dobře"... Mk3 Mondeo má jeden na plastovém sání, kde to není tak vražedné prostředí.
Ale na druhou stranu má Mondeo mk3, na tom samém místě kde máte oba Solenoidy modul zapalování motoru a ten taky často odchází...
Jaká náhodička že ?!

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 09.01.2021 19:59
od smoula
Já už se i začínám bát s tím autem jet někam dál. Není čtvrtrok, kdyby něco neodešlo. Jasně, dalo by se dojet domů, ale já jsem na to takovej pintlich, že to chci mít co nejdřív opravené a v pořádku :-(