Stránka 46 z 76
Re: Turbo ?
Napsal: 09.12.2011 18:48
od V12
Hadica turbo -> IC alebo IC -> motor. Ozaj, co mas vlastne pod kapotou ?
Re: Turbo ?
Napsal: 09.12.2011 18:56
od roberto 2
Ahoj mám 1,6 tdci 80 kw hadice na 100 % ne to by nebyl kov zvuk ne ?
V12 píše:Hadica turbo -> IC alebo IC -> motor. Ozaj, co mas vlastne pod kapotou ?
Re: Turbo ?
Napsal: 09.12.2011 19:04
od V12
Ale moze - je natrhnuta a volna - moze mlatit o nejaky plech ci nosnik karoserie.
Re: Turbo ?
Napsal: 09.12.2011 19:27
od miki21
Re: Turbo ?
Napsal: 10.12.2011 18:56
od roberto 2
Asi ano .. Jínak závada je dle servismana turbo .. Mám koupit nové , nebo zkusit repas ?
Re: Turbo ?
Napsal: 11.12.2011 11:18
od V12
Mne mechanik a pretekar v jednej osobe povedal toto :
Ak si to auto chces nechat a v pokoji jazdit, kup nove, repasy za vela nestoja. Ak to ale chces predat, daj repas, zatlc to a zbav sa toho. Volil som nove, 30k km bez problemov, klop klop klop.
Re: Turbo ?
Napsal: 13.12.2011 20:16
od roberto 2
dám repas , risknu to . Jediný co už vím je to že s moderním dieslem se oproti benzínu nic neušetří .. po 180 000 km už jen měníš a prachy lítaj to co se ušetřilo na spotřebě vyházíš později na opravách . To u benzínu neznám ....
Re: Turbo ?
Napsal: 13.12.2011 22:30
od vita_k
zkus se dovedet o druhu poruchy turba co nejvic, jestli to spatne mazalo kvuli karbonu, tak se ti zadre i ten repas. Hledej na foru, ty informace tu jsou a muze ti to usetrit nemale penize
Re: Turbo ?
Napsal: 14.12.2011 08:00
od V12
roberto 2 píše:... Jediný co už vím je to že s moderním dieslem se oproti benzínu nic neušetří .. po 180 000 km už jen měníš a prachy lítaj to co se ušetřilo na spotřebě vyházíš později na opravách . To u benzínu neznám ....
Dalsi kuric v naftovych kachliach, ktory pochopil... U niekoho je ta hranica 150k km (koniec zaruky, ako inak), u ineho sa to moze natiahnut az na 200k. Preto ked kupit jazdeny diesel, tak s maximalne 100k km v reale. Do 150k to na 99% vydrzi bez financne narocnej opravy, po vzniku prveho vacsieho problemu a jeho co najlacnejsom vyrieseni sa toho treba ihned zbavit. Ked sa moderny diesel zacne srat, je koniec. Pruser je ale to, ze pomaly nie je co kupit - prakticky vsetky novsie diesle maju problematicku vec menom FAP a benzinaky bud nie su, alebo su ale v zalostnom stave, resp. vybave / motorizacii.
Re: Turbo ?
Napsal: 14.12.2011 09:30
od Quickie
len tu zase nezačnite rozoberat problemy s turbom.. je tu toho dosť..
necham temu odomknutu, nech tu moze potom roberto napísať ako pochodil..
Re: Turbo ?
Napsal: 14.12.2011 18:22
od roberto 2
Ahojte
Prvotní informace je , že turbo prostě při 182 tis. km dožilo ...Firma co mi dělá repas poví asi více . Divně na mě ale pusobilo , proč přívod oleje a přechody v přírubě byli dost zakarbonované jako kdyby bylo T špatne chlazené a olej se v něm přepaloval ... Výměny ale po 10 tis.a taková bída v trubkách , nechápu ...
vita_k píše:zkus se dovedet o druhu poruchy turba co nejvic, jestli to spatne mazalo kvuli karbonu, tak se ti zadre i ten repas. Hledej na foru, ty informace tu jsou a muze ti to usetrit nemale penize
Re: Turbo ?
Napsal: 14.12.2011 19:05
od V12
Ked aj vymenis olej po 10k km, to este stacit nemusi. Hlavne ked sa do toho leje nevhodny olej. Nechal by som ten motor dekarbonovat, vymenil by som este trubky a hadice na olej, sitko zo skrutky von. 1, 2 krat vymen olej v skratenom intervale a hlavne - pouzivaj minimalne 5W-40 A3/B3.
Turba takmer vzdy umru na problem s mazanim, tak ho maz poriadne, hlavne ked tam davas repas. A nezabudol by som este na mazaciu skusku turba :
- demontuj vystupnu olejovu hadicu turba z bloku motora a strc ju do aspon litrovej nadoby
- nalej olej az po hornu rysku, nic sa nestane, ked ho bude aj o trochu viac
- natoc motor a nechaj ho bezat na volnobeh presne minutu
- po tomto case musi byt v nadobe minimalne 300 ml oleja
Ak je tam oleja menej, treba opat poriadne popreplachovat motor, ak to nepomoze, tak vymenit olejove cerpadlo. Proste to musi mazat tak, ako sa slusi a patri.
Re: Turbo ?
Napsal: 14.12.2011 19:29
od roberto 2
auto mám v servisu ale všechno s mechanikem proberu ..Nerad bych zadřel nové .. Olej ale byl vždy specifikace pro focuse 5 / 30 . Nevím kde se stala chyba ..
Re: Turbo ?
Napsal: 14.12.2011 20:37
od V12
roberto 2 píše:Olej ale byl vždy specifikace pro focuse 5 / 30
Prave toto je chyba. Do motora, ktory zohrieva olej na 120 - 130 stupnov jednoducho xW-30 ist NEMOZE, pretoze pri tych teplotach karbonizuje. Ak sa chces svojmu motoru zavdacit, daj mu 5W-50. Minimum je 5W-40.
Vyrobca motora PSA predpisuje 5W-40, Ford ale 5W-30, do zaruky to vydrzi, co je po nej, to uz vyrobcu nezaujima. A vzdy sa to da zvalit na vela inych faktorov.
Re: Turbo ?
Napsal: 14.12.2011 21:46
od roberto 2
No tak to bys mě naštval , myslel jsem že motor dostává co podle výrobce má ...))) Asi už s Fordama na naftu končím ..
V12 píše:roberto 2 píše:Olej ale byl vždy specifikace pro focuse 5 / 30
Prave toto je chyba. Do motora, ktory zohrieva olej na 120 - 130 stupnov jednoducho xW-30 ist NEMOZE, pretoze pri tych teplotach karbonizuje. Ak sa chces svojmu motoru zavdacit, daj mu 5W-50. Minimum je 5W-40.
Vyrobca motora PSA predpisuje 5W-40, Ford ale 5W-30, do zaruky to vydrzi, co je po nej, to uz vyrobcu nezaujima. A vzdy sa to da zvalit na vela inych faktorov.