Trekové (elektro)kolo doporučuji pokud jezdíš 95% cest po asfaltu. Pokud jezdíš ne zrovna výjimečně po šotolíně (lesních a polních cestách), jednoznačně doporučuji horské (elektro)kolo (HT), ten komfort při jízdě je na HT úplně jinde... oproti crossovému/trekovému kolu.
Také záleží dost na nájezdu, pokud s tím budeš jezdit max. pár desítek km, je celkem jedno jestli budeš mít elektromotor v zadním kole nebo v náboji u šlapek - budeš mít jistotu že ti kapacita AKU vystačí s rezervou. Ale když na elektrokole budeš jezdit delší trasy, doporučuji elektromotor v zadním kole a tři převodníky. Jinak dopadneš jako my, kdy jsme měli půjčená elektrokola s teoretickým nájezdem až 150 km s jedním převodníkem a elektromotorem v náboji u šlapek. Abychom jeli s manželkou stejnou rychlostí, tak měla vyšší asistenci o dva stupně z pěti než já. Nojo, jenže jí již v Orlickém Záhoří jí došla baterka a já měl ještě 60%, tak jsme si vyměnili kola a docela jsem si teda dal, to ušlapat bez el. pohonu zpátky do Říček přes Pěticestí a Haničku. Menší převodník tam fakt chyběl a to jsme měli trasu jen něco málo přes 40km

Elektrokolo s třemi převodníky a elektromotorem v zadním kole se dá ještě použít jako "obyčejné kolo" a někam s ním dojet, ale s elektrokolem s elektromotorem v náboji u šlapek se s vybitou baterkou již moc jezdit nedá
