Čerpadlo mi občas chvilku zavrčí.
Když jsem o svých problémech s natočením motoru začal psát, měl jsme skoro plnou nádrž.
Vyjel jsem 10 l a nalil Velfobin. Před týdnem jsem měl v nádrži pod 1/2 obsahu a tak jsem zajel do Benziny a natočil do plný 30 l.
Od té doby pouze jedenkrát napodruhé, jinak napoprvé. Pravda, někdy mi to připadá, že chytne, pustím klíček a v jedný vteřině jokoby vynechá a naskočí setrvačností znova. Ale možná je to normál a před tím jsem si toho nevšiml. Někdy to chytne hned.
Pravda, začal jsem motor víc točit. Předtím 2000(2200) - 2700, při řazeni cca 3200 ot/min. teď 2000(2200) - 3000, při řazení až 3200-3500, do kopce za dva 4000. Těch 2000 málo kdy, teď víc podřazuji. Jezdím převážně jenom po okrskách, 5-ku dávám ojediněle.
Když jsem kdysi pročítal stránky výrobce svíček Brisk, narazil jsem na teorii zanášení svíček karbonem a jejich samočištění (zjednodušeně). Při nízkých otáčkách se svíčky zanáší a při vysokých se karbon spaluje. Je to samozřejmě ve spojitosti se správně zvolenou tepelnou hodnotou svíčky. Tu určil výrobce a není potřeba se tím zabývat.
Mám k tomu i prakticku zkušenost. Když jsem podruhé po 8 000 km sundal hlavu válců na Š120L podivil jsem se, že mám za tak krátkou dobu uvnitř hlavy, na ventilech a na pístech tolik karbonu, když jsem to předtím vyčistil. Na vině byla asi velká spotřeba oleje a taky jsem nebyl zvyklý škodovku tolik vytáčet, i když pod 2000ot/min. jsem taky nejezdil. Po sundání hlavy jsem měl i krásný doklad o tom, že na metodě odstraňování karbonu vodní parou něco je. Písty, ventily a všechno okolo bylo na 2. a 3. válci čisťoučké jak ... Tekla mi tam totiž zpod těsnění voda.
Tak jsem se nějak rozepsal.
Ano, mohl bych zkontrolovat zanesení svíček karbonem vyšroubováním, ale už jem několikrát na škodovce utrhl koncovky kabelů svíček. U Fofíka už mám utrženou gumu na koncovkách, takže jsem jenom jemně zkusil a nechal toho. Vyšší otáčky motoru neuškodí.
Ale možná je to i závadný benzín. Koukal jsem v OBI na jeden aditiv do benzínu a tam byla doporučená dávka na 50-60l a další aplikace po 1 500 km. Carrera 95 by snad měla být na stálý provoz? To je ale asi otázka pro jiné téma. Pokud se na to dostanu a budu mít víc info, tak dám zprávu.
Info o svíčkách je v pdf na
http://www.brisk.cz/downloader.php?id=2&idx=120
PS: Podruhé jsem při výměně hlavy vyměnil i šrouby na hlavě.