spanel píše:1.8 TDCi / 2006 EGR ventil.
Tak už na něj došlo. Začaly se nepravidelně vyskytovat jak oranžová kontrolka motoru, tak i hláška na displeji Engine systems fault. Na diagnostice P0490, P0489. Při 490 motor jakoby trochu škobrtnul, ale jinak žádný nouzák. Při 489 jen červená kontrolka u displeje a hláška, žádný nouzák.
On se poprvé ozval v cca 130 000 km, tehdy jej nějak v servisu Ford pročistili, a pak to bylo dlouho dobré. Ale s přibývajícími km k těm 200 000 se kontrolka jednou, dvakrát do roka rozsvítila, někdy ani ne, ale po novém startu to bylo vždy OK. Nyní, kdy je na tachometru přes 235 000 km to asi dozrálo.
Tak tedy do servisu, no, a jak je u tohoto motoru známo, výměna EGR včetně komplet sání, protože ta mechanická část ventilu je natvrdo nalisována do tělesa sání, a vypadalo to i na výměnu chladiče spalin. Jen vyčištění samotného ventilu nedoporučili z důvodu velmi pravděpodobného mechanického a tepelného opotřebení. Tak alespoň chladič naložili přes noc do rozpouštědla karbonu a pak to protáhli ultrazvukovou čističkou. Pak tam dali nové sání s EGR PIERBURG (PG 7.24809.71.0).
No, tak snad tohle už bude pro auto „nadosmrti“.
Takže, nikoliv. Koncem roku začal motor občas trochu hůře táhnout, pak zase OK, chvíli by hlučnější, pak zase ne. Před 3 týdny najednou, zpočátku nepravidelně do 2 000 otáček slabý výkon motoru a nad 2 000 otáček najednou kopanec a auto doslova vystřelilo. To se zhoršilo tak, že jsem se bál vjet na křižovatku a dával jsem si fóra jako ve staré Š 105S.
Podle těch projevů to mohlo vypadat na přicpaný katalyzátor, váhu vzduchu, turbo, ....
Že je to ten zánovní EGR, to mě nenapadlo. Takže auto do servisu, a začala pro ně anabáze. Vyloučili katalyzátor, váhu, turbo a zjistili, že to dělá EGR (přičemž žádnou chybovou hlášku v ŘJ nenašli). Po demontáži zjistili, že se do elektroniky dostala vlhkost a způsobila oxidaci kontaktů takže servo ovládající klapku nepracovalo, tak, jak mělo. Takže objednali nový EGR Pierburg, když přišel, tak jej namontovali, zapojili a dali na diagnostiku pro kalibraci, no a zjistili, že nekomunikuje. Po chvíli pátrání přišli na to, že jeden kolík v konektoru je jakoby zatlačený a proto to nefunguje. Takže objednat další EGR, vadný vymontovat a namontovat nový.
Jedem by řekl, že fa Pierburg bude vyrábět kvalitněji, ale není se co divit, výroba se přesouvá do Polska, na Ukrajinu, do Číny, kde nejsou technicky zdatní lidé, navíc i u nás je to bída, když ve fabrice na stroje, motory, .... pracují lidé se základní školou, pokrývači, číšníci a kuchaři.