Stránka 5 z 6

Re: Výměna EGR ventilu

Napsal: 20.10.2019 20:56
od tomsi
Je to tak, vyměnili jen tu elektronickou část. Zaslepení zkusím, snad to zvládnu sám "doma". Pokud sundám ten plastový dekl u skla, mohl bych se tam dostat.

Edit: Myslíte že tam bude pasovat toto? mk2 1.8 tdci tam nezmiňují, ale vypadá to od oka dobře. Nebo máte nějaký link na eshop?
https://www.fusion1.cz/katalog/product/ ... GFEALw_wcB

Edit2: budu potřebovat nějaké těsnění?

Re: Výměna EGR ventilu

Napsal: 24.10.2019 20:48
od oscaar
To je přesně ta záslepka, já jsem si jí vyrobyl sam. Ale to je jedno, povolíš tu přírubu, šroubky vyšroubovat ven, vsuneš mezi přírubu chladiče a EGR tu záslepku, šroubky zpět a utáhnout a je to.
Teď mám rozjezdy z místa svižnější, turbo reaguje rychleji. Tím že všechen tlak jde na turbo a nedochází k přepouštění zpět na EGR... 8)

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Napsal: 26.02.2020 11:09
od spanel
spanel píše:1.8 TDCi / 2006 EGR ventil.
Tak už na něj došlo. Začaly se nepravidelně vyskytovat jak oranžová kontrolka motoru, tak i hláška na displeji Engine systems fault. Na diagnostice P0490, P0489. Při 490 motor jakoby trochu škobrtnul, ale jinak žádný nouzák. Při 489 jen červená kontrolka u displeje a hláška, žádný nouzák.
On se poprvé ozval v cca 130 000 km, tehdy jej nějak v servisu Ford pročistili, a pak to bylo dlouho dobré. Ale s přibývajícími km k těm 200 000 se kontrolka jednou, dvakrát do roka rozsvítila, někdy ani ne, ale po novém startu to bylo vždy OK. Nyní, kdy je na tachometru přes 235 000 km to asi dozrálo.
Tak tedy do servisu, no, a jak je u tohoto motoru známo, výměna EGR včetně komplet sání, protože ta mechanická část ventilu je natvrdo nalisována do tělesa sání, a vypadalo to i na výměnu chladiče spalin. Jen vyčištění samotného ventilu nedoporučili z důvodu velmi pravděpodobného mechanického a tepelného opotřebení. Tak alespoň chladič naložili přes noc do rozpouštědla karbonu a pak to protáhli ultrazvukovou čističkou. Pak tam dali nové sání s EGR PIERBURG (PG 7.24809.71.0).
No, tak snad tohle už bude pro auto „nadosmrti“.
Takže, nikoliv. Koncem roku začal motor občas trochu hůře táhnout, pak zase OK, chvíli by hlučnější, pak zase ne. Před 3 týdny najednou, zpočátku nepravidelně do 2 000 otáček slabý výkon motoru a nad 2 000 otáček najednou kopanec a auto doslova vystřelilo. To se zhoršilo tak, že jsem se bál vjet na křižovatku a dával jsem si fóra jako ve staré Š 105S.
Podle těch projevů to mohlo vypadat na přicpaný katalyzátor, váhu vzduchu, turbo, ....
Že je to ten zánovní EGR, to mě nenapadlo. Takže auto do servisu, a začala pro ně anabáze. Vyloučili katalyzátor, váhu, turbo a zjistili, že to dělá EGR (přičemž žádnou chybovou hlášku v ŘJ nenašli). Po demontáži zjistili, že se do elektroniky dostala vlhkost a způsobila oxidaci kontaktů takže servo ovládající klapku nepracovalo, tak, jak mělo. Takže objednali nový EGR Pierburg, když přišel, tak jej namontovali, zapojili a dali na diagnostiku pro kalibraci, no a zjistili, že nekomunikuje. Po chvíli pátrání přišli na to, že jeden kolík v konektoru je jakoby zatlačený a proto to nefunguje. Takže objednat další EGR, vadný vymontovat a namontovat nový.
Jedem by řekl, že fa Pierburg bude vyrábět kvalitněji, ale není se co divit, výroba se přesouvá do Polska, na Ukrajinu, do Číny, kde nejsou technicky zdatní lidé, navíc i u nás je to bída, když ve fabrice na stroje, motory, .... pracují lidé se základní školou, pokrývači, číšníci a kuchaři.

Napsal: 26.02.2020 13:35
od djdekl
Ford dodava samotny EGR za 4710Kc (ofiko cena)

Re: Výměna EGR ventilu

Napsal: 06.03.2020 07:09
od spanel
No, bohužel servis má své dodavatele, a ti jim samotný EGR nenabízí. :-( Nicméně je to reklamace, takže je to boj servisu s jejich dodavatelem.
Jinak, o víkendu cca 450 km hlavně 1. třída a kus dálnice, průměrka cca 77 km/hod a spotřeba 5,3 l/100 km. Takže dobrý. :-)

Vysoká hodnota řídícího obvodu EGR

Napsal: 14.06.2020 21:26
od TomasN
Zdravím,
mám takovou zvláštní závadu. Auto (FoFo 2008, 1.6 TDCI 80kw) mi už asi tak pul roku hlásilo závadu P0490-21 - vysoká hodnota řídícho obvodu EGR.
Neřešil jsem, egr fungovalo.
Jenže nedávno jsem si všiml, že mi jede neustále větrák na maximum aniž by byla spuštěná klima nebo regenerace.
Větrák dokonce jel na 90% což u regenerace jede myslím na cca 77% a u klimy pouze ukazuje forscan cca 55%.

Po 250km a jedné regeneraci se stav nezměnil. Tak jsem vzal forscan a vyresetoval řídící jednotku, klapku obtoku vzducho a EGR ventil.
Od té chvíle závada na EGR - zaseknutý v zavřené polože. Ten jsem rozebral a samotný nebyl zanesen, ale vnitřní el. část byla tak zoxidovaná, že jsem celý egr vyměnil.

Problém je ten že závada P0490-21 zůstala a to i po resetu hodnot nového ventilu. Auto netáhne, objeví se závada se zaseknutým ventilem.
Pokud smažu závady, auto chvilku jede v pohodě a potom zase ty stejné závady. Řídící obvod a zaseknutý ventil.

Na anglickém foru jsem pochytil, že problém by mohl být v MAF. Tak jsem ho zkusil odpojit zda je konektor v pořádku, zapojil zpět a auto chvilku jelo v pohodě i bez smazaných závad. Ale po chvilce zase bez výkonu.

Je možné, že je špatný MAF - snímač průtoku vzduchu a tím pádem je problém s řídícím obvodem egr?

Re: Výměna EGR ventilu

Napsal: 27.07.2020 20:59
od Stanley_vy
Auto (Galaxy 1.8 TDCi) do 2000 ot. V podstatě nejede. Diagnostika (Forscan) vyhodila jednou chybu P0489 spolu s kontrolkou motoru a od té doby nic. Zkontroloval a prostříkl jsem konektor, ale žádná změna. Obnovení hodnot EGR proběhne v pořádku, ale žádná změna chování. Po přepnutí klíčku do polohy II je slyšet od EGR pískání. Živá data vypadají takto. Nepozdává se mi druhý řádek. Má někdo zkušenost s podobnou závadou?
EGR.JPG
EGR_Popisky.JPG

Re: Výměna EGR ventilu

Napsal: 28.07.2020 17:29
od oscaar
Stanley_vy píše: 27.07.2020 20:59 Po přepnutí klíčku do polohy II je slyšet od EGR pískání.
To dělá EGR i na mém Connectu 1.8 tdci a je OK

Re: Výměna EGR ventilu

Napsal: 15.12.2021 20:38
od denisfocusmk2
Zdravím,oživuji toto téma..nemáte někdo microcat?potřebuji najít správne číslo náhradního dílu (EGR ventilu) na mého focuse 1.6 TDCi 80kw

Re: Výměna EGR ventilu

Napsal: 15.12.2021 21:51
od dusanlulka

Re: Výměna EGR ventilu

Napsal: 15.12.2021 22:01
od denisfocusmk2
Díky za odkaz,koupil jsem originál EGR od Valea (700444) dle těchto údajů by měl jít do mého focuse ale bohužel😟vyskakuji chyby P0490-61,P042F-61

Re: Výměna EGR ventilu

Napsal: 16.12.2021 12:45
od dusanlulka
Tak zatial je to OK pracuje ako ma.Namontoval (zadrôtoval 8) 8) )som ho len na skusku garaz nemam a vonku je zima
Dufam ze tato "odborna" montaz nezostane az do jari.
Obrázek

Re: Výměna EGR ventilu

Napsal: 16.12.2021 13:58
od denisfocusmk2
Wow,good job!to nejdůležitější máš v pořádku a to je to že funguje👍🏻u mě je to naopak☹️.
Já to také dělal včera venku..naštěstí nemrzne 😎

Re: Výměna EGR ventilu

Napsal: 22.12.2021 19:32
od denisfocusmk2
Tak mi to nedalo a koupil jsem třetí EGR ventil se stejným číslem jako byl na původním ERGu.vymazal zmiňované chyby a udělal nove nastavení egru ve forscanu.Bohužel se vůbec nic nezměnilo 🥴...chyby naskočili hnedka po otočení klíčku,tudíž si myslím že chyba bude buď v konektoru nebo bude za potřebí origo diagnostika a nahrát úplně nové nastavení EGRu..
Když odpojím konektor k EGRu vyskočí mi chyba,ale auto jede úplně normálně.zacinam přemýšlet o nějakém přehrání softwaru aby vyřadil EGR úplně.tohle je vyloženě na palici.
Do Forda se mi nechce,neboť jejich ceny jsou víme všichni jaké a čekat tři měsíce než se milosrdné rozhodnou mě vzít se mi také nechce.
Nemáte někdo nějaký nápad co s tím????přeci nemůžu být jediný komu se tohle stalo?!

nepovolena inzerce

Re: Výměna EGR ventilu

Napsal: 23.12.2021 12:14
od djdekl
A mas spravnej typ ? VIN auta ?