Stránka 5 z 20

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 09.02.2014 18:18
od foki
zdenek34 píše:
Je zajímavé, že z 99% se vždy naváží majitelé benzínových motorů do dieselistů, ale když člověk řekne A, měl by říct i B.

.
no ja myslim ze cela diskuze vznikla na zaklade jestli je vhodne kuchat DPF . je to asi to same jako by nekdo u benzina vymlatil katik .

a protoze se v hojne mire kuchaji filtry tak je jasne ze to odsuzuji majitele benzinu , asi tezko to odsoudi majitel vykuchaneho diesela . hodnoty emisi z hlavy nevim ale kazda norma ma neco plnit pokud neplni tak je to spatne , pokud ze systemu odstranim neco co tam ma urcitou funkci tak si myslim ze je to nespusobile , ale majitele dieselu me muzou opravit a toto vyvratit

EDIT : pridana tabulka plneni

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 09.02.2014 19:27
od PeS
zdenek34 píše:Já zase nechápu, proč EU zvýhodňuje benzíňáky tím, že produkce CO2 není vůbec předmětem emisních norem, když benzínové auta produkují daleko víc CO2. A jak všichni víme, CO2 podporuje vznik ozónu a pak tady máme čím dál víc lidí s rakovinou kůže atd.
Jak CO2 podporuje vznik ozónu ? Proč by měla vadit primárně produkce CO2 ? - ta přece záleží i na tom jak šlapeš na plyn a jak těžký auto máš. CO2 není jed v nízké koncentraci - sám ho vydechuješ.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 09.02.2014 20:25
od zdenek34
Nepíšu, že by primárně měla vadit produkce CO2. A je jedno, jak na to šlapeš nebo jak máš těžké auto, je to vázané na množství spáleného paliva. Při spálení jednoho litru benzínu vznikne cca 2,4 kg CO2. Jasně, když na to budeš víc šlapat, spálíš litr dřív.
A k tomu ozónu: CO2 způsobuje zvýšení koncentrace troposférického ozónu tím, že napomáhá přeměně NO na NO2, což je základní krok ve vzniku ozónu. Dále odstraňuje z atmosféry hydroxylový radikál, který je nutný pro snižování koncentrace ozónu a metanu.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 09.02.2014 20:46
od Eidž
foki píše:.....
a protoze se v hojne mire kuchaji filtry ...
A kruhem se dostáváme k tomu, že kdyby STK fungovaly, tak jak mají, tak je takové auto do 2 let zachyceno.
Jestli s vykuchaným DPF splní emisní normu, kterou má předepsanou, tak DPF je kurvítko, které tam být nemusí.

Na druhou stranu, pokud auto způsobí nehodu, přistupoval bych stejně, jako jestli má disky a pneu dle TP. Tj. na kontrolu, jestli je auto technicky způsobilé provozu, dle výrobce. Verdikt ANO/NE a basta.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 09.02.2014 20:53
od stano.
Benzinak, ktory ma v haji kruzky a zerie olej na litre, je tiez humus. Podobne ako diesiel bez DPF a s vstrekmi po smrti. Tu nejde o hadanie, ze ktore palivo je skodlivejsie. Napisem to asi 5. krat. ZASAH DO VYFUKOVEJ SUSTAVY (odstranenie DPF) JE DOVOD NA ODOBRATIE TECHNICKEHO PREUKAZU. BODKA. Mali by to poriadne kontrolovat na EK/STK. A uplatky pri tychto kontrolach su kapitola sama o sebe.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 09.02.2014 20:58
od miki21
Svého času jsem s escortem s vykuchaným katem prošel přes měření emisí asi 5x a vše normálně bez úplatků. Jednou jsem byl dokonce pochválen, jak to má nízké hodnoty. :mrgreen:
Ono záleží hodně i na stavu motoru. Pokud pálí olej napůl s benzínem, tak nepomůžou ani čtyři filtry.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 09.02.2014 22:14
od Slid
Eidž píše:
foki píše:.....
a protoze se v hojne mire kuchaji filtry ...
A kruhem se dostáváme k tomu, že kdyby STK fungovaly, tak jak mají, tak je takové auto do 2 let zachyceno.
Jestli s vykuchaným DPF splní emisní normu, kterou má předepsanou, tak DPF je kurvítko, které tam být nemusí.

Na druhou stranu, pokud auto způsobí nehodu, přistupoval bych stejně, jako jestli má disky a pneu dle TP. Tj. na kontrolu, jestli je auto technicky způsobilé provozu, dle výrobce. Verdikt ANO/NE a basta.

STK delaji co maji, teda dle zakona CR :wink:

Dokud v CR se nezmeni emisni legislativa, tak DPF bude vzdy oblibene pouze mimo vuz.

Zacne se plaketama do mest. Dale proskoleni a zavedeni nastroju pro mereni na STK tak policii atd. Zvyhodneni majitelu vozu s vyssi emisni normou, atd. Tak to bude mit i smysl v CR, ale ted pokud clovek neni ekologicky smyslejici je " DPF " pouze drahy problem, ktery zatezuje rozpocet majitele vozu, kdez to soused franta a jeho stary 30let diesel co stale jezdi na dobre slovo je vysmaty. A co je horsi...... :bebng:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 09.02.2014 22:53
od foki
Eidž píše:
Jestli s vykuchaným DPF splní emisní normu,
.
jenze zde se pevne castice nemeri cili nelze zjistit jestli DPF tam je nebo neni .

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 09.02.2014 23:19
od foki

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 10.02.2014 11:08
od PeS
zdenek34 píše:Nepíšu, že by primárně měla vadit produkce CO2. A je jedno, jak na to šlapeš nebo jak máš těžké auto, je to vázané na množství spáleného paliva. Při spálení jednoho litru benzínu vznikne cca 2,4 kg CO2. Jasně, když na to budeš víc šlapat, spálíš litr dřív.
No a množství spáleného paliva závisí na tom jak máš těžké auto a jak šlapeš na plyn.
Z litru benzínu vznikne 2,29kg CO2 , z litru nafty vznikne 2,6kg CO2 . Takže to vyjde skoro nastejno - nižší spotřeba nafty je kompenzovaná tím že litru nafty je víc CO2.
( http://is.muni.cz/do/ped/kat/fyzika/autem/pdf/18.pdf )
zdenek34 píše: A k tomu ozónu: CO2 způsobuje zvýšení koncentrace troposférického ozónu tím, že napomáhá přeměně NO na NO2, což je základní krok ve vzniku ozónu. Dále odstraňuje z atmosféry hydroxylový radikál, který je nutný pro snižování koncentrace ozónu a metanu.
No jeden čas se hrozně bojovalo s úbytkem ozónu - teď se zase bojuje s přebytkem ? Mimochodem podle http://artemis.osu.cz/Student/OVSE_tex.pdf to není CO2 ale CO který napomáhá přeměně NO na NO2.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 10.02.2014 11:44
od Nicco
CO2 je uz hlavne o ekologii a oznone. Kravy vyprodukuju viac ozonu, ako vsetky auta sveta. Zdraviu viac skodi PM a NOx. Ale aj na CO2 vznikaju tlaky, coho dosledkom je downsizing.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 10.02.2014 11:49
od Nicco
V tom videu z druheho odkazu pre presny opis situacie, len tam chyba riesenie.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 10.02.2014 13:39
od zdenek34
PeS píše:
zdenek34 píše:Nepíšu, že by primárně měla vadit produkce CO2. A je jedno, jak na to šlapeš nebo jak máš těžké auto, je to vázané na množství spáleného paliva. Při spálení jednoho litru benzínu vznikne cca 2,4 kg CO2. Jasně, když na to budeš víc šlapat, spálíš litr dřív.
No a množství spáleného paliva závisí na tom jak máš těžké auto a jak šlapeš na plyn.
Z litru benzínu vznikne 2,29kg CO2 , z litru nafty vznikne 2,6kg CO2 . Takže to vyjde skoro nastejno - nižší spotřeba nafty je kompenzovaná tím že litru nafty je víc CO2.
( http://is.muni.cz/do/ped/kat/fyzika/autem/pdf/18.pdf )
zdenek34 píše: A k tomu ozónu: CO2 způsobuje zvýšení koncentrace troposférického ozónu tím, že napomáhá přeměně NO na NO2, což je základní krok ve vzniku ozónu. Dále odstraňuje z atmosféry hydroxylový radikál, který je nutný pro snižování koncentrace ozónu a metanu.
No jeden čas se hrozně bojovalo s úbytkem ozónu - teď se zase bojuje s přebytkem ? Mimochodem podle http://artemis.osu.cz/Student/OVSE_tex.pdf to není CO2 ale CO který napomáhá přeměně NO na NO2.
No tak můžeme počítat, vezmu stejné auta s podobným výkonem: S-Max 2.0 TDCi 103 kW a benzín 2.0 107 kW
nafťák s průměrnou spotřebou 7,32 vyprodukuje 19 kg CO2 na 100 km
benzíňák s průměrnosu spotřebou 9,72 vyprodukuje 22,3 kg CO2 na 100Km
takže benzín vyprodukuje na 100 km o 3,3 kg CO2 víc, což je dost...

Ve finále je jedno, jestli CO2 nebo CO, protože benzínový motor vyprodukuje 2-3x víc CO než nafťák.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 10.02.2014 14:58
od vita_k
mohli bychom udelat takovy hon na carodejnice - jak budem mit seznam, tak rozhodnem, co s nimi:

- ti co si nechaji udelat chiptuning - zvyseni vykonu - urcite uz nesplnuji puvodni limity emisi. To se prece musi resit.
- ti co si nechaji dat sportovni vzduchovy filtr - zvysuje se vykon - zvysi se emise.
- ti co zaslepuji egr - zvysuji se emise NOx.
- ti co si nechali odstranit DPF - co se stane vime.
- ti co maji benzina protoze produkuju vic CO2 nez disl.
- ti co chovaji dobytek (kravy, prasata, kone, ovce). Zvysuji sklenikovy efekt.
- ti co doma pali uhli, dvevo a plyn. CO2 a jine veci.

kdyz to vezmete kolem a kolem 66kW verze je euro IV. Moje bez dpf verze je uz ted euro III a to jeste na hnane s euro IV.

Snad ty nove benzinaky a disly pokroci dale s metodou filtrovani a uz nebude duvod hledat zpusoby jak se toho zbavit. ja bych byl docela rad.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 10.02.2014 15:28
od stano.
Tak znovu: ZASAH DO VYFUKOVEJ SUSTAVY (odstranenie DPF) JE DOVOD NA ODOBRATIE TECHNICKEHO PREUKAZU.
Predmetom tejto diskusie nebolo prepocitavanie emisii CO2, CO, NOx atd. Len niektori to beru ako ospravedlnenie a vyhovorku na svoje pocinanie.
Ked si namontujes na auto kolesa, co ti budu trcat 5cm z blatnikov, tak cez STK neprejdes a technicky ti zoberu aj policajti na ceste. Takisto ked si odpilis strechu a urobis si z auta kabrio.
Nech sa teda pravidla dodrzuju aj inde, a beru papiere aj za zasah do vyfukovej sustavy, za HID prestavbove sady, 100W halogenky, zaciernene zadne svetla, atd.