Příspěvek
od zofli » 04.07.2013 08:51
Jak to tak tady čtu tak se docela bavím jak se dohadujete. Skro kazdej si bráni tu svoji "pravdu", takže vám taky přispějí vlastní zkušeností. A to jak s Felicií tak s focusem.
A nejezdil jsem pouze těmito dvěmi vozy. Měl jsem Š120 do té doby než se zlomila. A to doslova. Taky escorta kterého jsem mladej nerozvážnej hlupák prodal. Spousty jsem toho najezdil favoritem. A ten jeho plechový zvuk....
No abych se dostal k tomu co je předmětem tohoto vlákna, tj. porovnání Felicia /Focus.
Takže obě auta jsem měl celkem dlouho abych je mohl porovnat, sice je to subjektivní názor ale myslím že to tak je.
Felicií jsem koupil skoro novou, měla cca 35tis na tachometru a bylo to v roce 2001 a rv byl 1998. Prodal jsem ji asi pred rokem kdy s ni ješte právě na krátke trasy popojizdela manželka. Prvních pár let, asi 4-5 jsem ji používal na denni dojíždění do práce. Ze začátku celkem dobre, i když po přechodu z escorta vůbec nebrzdila, hned šla do smyku jelikož nebylo ABS, a ten víkon... Abych to upřesnil, byla 1.5MPi 50kw comfort. I kdyz nevím co ten comfort mel byt. Snad to střešní okno....? No ale ta "spokojenost" s levnými autem přestala existovat pri prvni návštěvě servisu. Cena nebyla lidová. Dal bych řekl ze to auto je stavěné pouze na to popojiždění kolem komína. Ja jezdil cca 100t km denně. Páč jak jsem řekl používal jsem ji na dojíždění do práce a nejen v tydnu. Bohužel motor to nedal. Za těch 200tis km co jsem ji vlastnil tam proběhla výměna motoru, a na druhém taky skoro vse co šlo. Těsnění po hlavou, vodní pumpa, startér, alternátor, ta elektronická rozdělování lišta.... Takže to ze Felicií nekolísají otácky je hloupost... To nemluvím o počtu výfuků a dalších drobnostech které byly na denním pořádku. V podstatě se nestalo aby pri pravidelné údržbě pri servisním intervalu udělali pote základ (olej, filtry, max destičky na brzdách) a nějaká koroze, to bylo normálni... To ani neřeším.
Kdyz s ni pak jezdila pouze manželka kolem baráku a najela pár stovek km za mesic tak budiž.
Takže říct ze Felicií je super a vlastnit ji pouze 10000km je hloupost. A to nemluvím o pohodlí, velikosti a bezpecnosti. On je to vlastně takovej větši facelift favorita.
Pak jsem si koupil focuse, rv 2001 a byl starej asi tri roky a mel najeto asi 60tis. Motor 1.6i 74kw, takže něco jiného nez felda. Taky jsem ho vlastnil delší dobu. Asi 160tis km za 4,5roku jsem s nim najezdil, takže bych řekl ze to neni málo na nějaké subjektivní hodnoceni.
Jak napsal autor vlákna. Pohodlí, výkon, jízdní vlastnosti se ani porovnat nedají. Ježdění s nim si prostě člověk užije. Nějaké drobné opravy, vesměs spotřebni věci ale nic vážného. Odešla pouze zapalování cívka, či jak se to jmenuje. Pár ty lék stabilizátoru ale jinak nic, krom běžných věci jako oleje, filtry. A ze by někde něco bylo pro těžké naskrz, to nebylo.
Kdyz pak budete řešit co ma opravdu smysl a ne to zda někde trochu řezné či ne. Tak zjistite ze se Felicie nevyplatí. Aby člověk se bál zda dojede, protoze bude těsnění pod hlavou v háji, či odejde vodní pumpa či termostat... A to ze to u nestači pouze dva servisy ročně pri kterých vymění olej a filtry, ale další pul auta... To je proste skutecnost. Ve focusu jsem nepotřeboval každy 1.5 az dva roky výfuk. Destičky tam vydržely déle nez 40tiskm. A i kdyz si při platíte treba za "kvalitnější" výfuk na Felicií, tak tam je stejne o rok déle a ta cena dvojnásobná oproti obyčejnému..
Za mě prostě Felicie neni dobre auto. Možná tak pro moje rodiče kteří najedou 5tis km za rok.
Obe porovnávaný auta byly z ČR, obe jsem mel po prvním majiteli. Takže km odpovidaji. Obe jsem prodal a měli na tacho víc jak 200tis ale u Felicie uz byl druhej motor... A vlastne vse tam bylo několikrát měněno. I focus měl mouchy. Ale porovnat se to nedá.
Teď například máme focuse. Rok výroby 2010, je to dvojka. Koupen novej u dealera. Je to 1.6tdci 66kw. Jezdil jsem s nim dva roky a pak dal manželce. Ja najel cca 60tis ona ted ma na tacho asi 77tis. Jasně nové auto, nic na něm nenajdete. Do servisu jede pouze na garančku a cena je celkem dobra na originál FORD servis. Je to cca 4tis Kč a ze by blo treba vyměnit jen destičky... Ani nápad. A kdyz to nastartujete tak skoro nepoznáte ze je to diesel.
Takže diskuze plne hospodských řeči ze dieselový auta jsou na prd jsou zcestné. Kdo si koupil něco jiného nez stocenou rezavou pixelu muze potvrdit. Stěně tak je to se rzí.... Všechno zkoroduje... Jasně každé má své, zádne auto neni bez vady. Stačí se treba podivat na stránky kde jsou vypsány svolávací akce od automobilek a uvidíte... Například hořící dieselové octavie...
Ja si nedělám iluze, od automobilek je to jasný tah, potrebuji vydělat a ne aby auta byly schopný vydržet spousty let. Navíc se stále snažil stáhnout výrobní náklady, a to nejen na materiálech ale i na konceptu výroby slucováním výrobních linek. A ani mercedes neni co bejval, však bude dávat do modelu "A" a "B" motory renault. A dřív byl motor testovanej na min životnost 300tis a myslíte že dnes je to stejně??? Pche...
Takže zkrácený závěr je: FELICIE NEní lepši jak FOCUS. (Aspoň za mě ne)
Ford Focus II 1.6TDCi kombi r.v.2010.05 - sea grey
Ford Mondeo III 2.2TDCi 5dv r.v.2005.12 - modrá octane -> prodáno
Ford Focus I 1.6i 16V ZETEC r.v.2001 sedan + LPG -> prodáno