Ohledně oleje- můj 2,0L benzínový motor má mít olej 5W-30A1/B1 jinak vše špatně. Po dovozu z Francie jsem ho dával, ale při další výměně nějak smrděl benzínem a jeho hladina lítala od horní po spodní. Já dávám 5W-40 A3/B3 a dokonce letošní léto jsem měl na zkoušku 10W-40 A3/B3. U oleje celoročního 5W-40 žádná změna zvýšené spotřeby benzínu. U 10w-40 bylo znát , že je třeba více olej zahřát i v létě, nezahřátý šel špatněji do vyšších otáček, ale v nízkých táhal jako buldok. Spotřeba benzínu šla o 0,3L v průměru více, ale při záhulu v horku motor byl mazán suprově a i ve vyšších točkách nebyla znát ta 10W-40. Ohledně spotřeby oleje, jak jsem psal jinde, do všech typů olejů je dávána v dnešní době přísada na lechkoběžnost /ekoteroristi/ a tím pádem všechny oleje pro tento důvod v motoru ubývají.
To samé je i u 1,0 Ecoboosu, těžko přirovnat tento motor k obyčejné 1,6, ale výkonově jsou přibližně na tom stejně jako 1,8 a při záhulu tento atmosférický motor nevezme více o 3L na 100km. To spíše , aby se 1L držel 1,8 atmosféře při větším zatížení, určitě na tom nebude ve spotřebě lépe.
A poslední zásada, každý motor na součastný oleje, olej žere, ten který žere má menší závadu jak ten , který po 20 tis. km nevezme ani panáka...........
Jel jsem v silnější verzi 1,6 ecoboos, zatah jako bejk, ale to není vše, životnost, náklady na opravy, a ta spotřeba se vyrovnat ve výkonu atmosféře, v mé zkušenosti měl boos o 2l na 100km více.
