Brzdové destičky a kotouče

Nápravy, řízení ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Kotouče

Příspěvek od tomason » 25.11.2009 07:41

:?: to byla otázka s otazníkem :wink:
ballu píše:tomason: proč ne, já tuto variantu mám na mondeu a jsou jemné do doby přišlápnutí , pak jsou dosti ostré. A další varianta kotoučů a destiček je stejně na nic, protože zaůřaduje ABS. Vadnutí při dobrém zaběhnutí bez problému. :mrgreen:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Kotouče

Příspěvek od ballu » 25.11.2009 08:20

Mohou být i jiné kombinace dobré, ale já zde píši svou vlastní zkušenost. Nástup brzdného účinku bude jiný, u některých ostřejší u druhých pozvolnější , ale výsledek bude stejný do zásahu ABS, kdy předimenzované brzdy jsou k ničemu a pak jde jen o frekvenci brždění a vadnutí brzd /jízda naloženého auta zatáčkama z kopce/. Jednotlivé účinnosti pak mají vliv na životnost kotouče a destiček. Maximální využití brzdného potenciálu brzd by stejně bylo znát při odpojení ABS za použití max. šířky pneumatiky pro lepší přenost brzdné síly na suchou vozovku , ale to by jsme odbočili do kategorie závodních aut. Podstata je, že hlavně po výměně kotoučů a destiček je jejich zajetí a pak teprve volba výrobce a sladění dílů pro jejich max životnost.
Mně se právě osvědčila souhra Bremba + Feroda, Meyle + Feroda a to i za rozumnou cenu všech 4 kotoučů a destiček za 5700 Kč.
Když bych měl popsat průběh brždění, tak při lehkém sešlápnutí, jako by šlo železo na železo, žádný zjevný nástup, jen mírnější zpomalení jízdy, oproti jiným autám, kde při sebemenším zavadění o brzdový pedál řidič líže přední sklo i s pasažérama.Tam bývá jízda neplynulá jakoby brzda - plyn, špatně se dávkuje brzdný účinek. Po sešlápnutí o něco více, již je znát, že na autě jsou opravdu brzdy namontovaný a to pak stačí jen nepatrně sešlápnout o něco více a brzdy jako by se do sebe zakously , přidá se brzdový asistent , buď mechanický nebo elektronický a kdo to nečeká, tak již cítí na prsách napnuté pásy. V této chvili jen záleží na kvalitě pneumatik a povrchu cesty, kdy zaúřaduje ABS. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Kotouče

Příspěvek od BobTDCi » 26.11.2009 17:02

ballu píše:Mohou být i jiné kombinace dobré, ale já zde píši svou vlastní zkušenost. Nástup brzdného účinku bude jiný, u některých ostřejší u druhých pozvolnější , ale výsledek bude stejný do zásahu ABS, kdy předimenzované brzdy jsou k ničemu a pak jde jen o frekvenci brždění a vadnutí brzd /jízda naloženého auta zatáčkama z kopce/. Jednotlivé účinnosti pak mají vliv na životnost kotouče a destiček. Maximální využití brzdného potenciálu brzd by stejně bylo znát při odpojení ABS za použití max. šířky pneumatiky pro lepší přenost brzdné síly na suchou vozovku , ale to by jsme odbočili do kategorie závodních aut. Podstata je, že hlavně po výměně kotoučů a destiček je jejich zajetí a pak teprve volba výrobce a sladění dílů pro jejich max životnost.
Mně se právě osvědčila souhra Bremba + Feroda, Meyle + Feroda a to i za rozumnou cenu všech 4 kotoučů a destiček za 5700 Kč.
Když bych měl popsat průběh brždění, tak při lehkém sešlápnutí, jako by šlo železo na železo, žádný zjevný nástup, jen mírnější zpomalení jízdy, oproti jiným autám, kde při sebemenším zavadění o brzdový pedál řidič líže přední sklo i s pasažérama.Tam bývá jízda neplynulá jakoby brzda - plyn, špatně se dávkuje brzdný účinek. Po sešlápnutí o něco více, již je znát, že na autě jsou opravdu brzdy namontovaný a to pak stačí jen nepatrně sešlápnout o něco více a brzdy jako by se do sebe zakously , přidá se brzdový asistent , buď mechanický nebo elektronický a kdo to nečeká, tak již cítí na prsách napnuté pásy. V této chvili jen záleží na kvalitě pneumatik a povrchu cesty, kdy zaúřaduje ABS. :mrgreen:
Jasné, že je dosť podstatné ako sa zabehnú....a zničiť sa dá veľa.
Tá nauhličená vrstva sa vlastne zušľachťuje brzdením - zahrievaním - ale predtým je treba dosiahnuť požadovanú "hladkosť" povrchu...nový kotúč i nové obloženie sa príliš zahrýzajú a tiež teda majú sklon n apodstatne zvýšený vznik tepla a tepelnú degradáciu kotúča dementným správaním s ak nemu počas zábehu... :roll: :idea: 8)
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Kotouče

Příspěvek od BobTDCi » 28.11.2009 21:02

Tak neviem - kamarát z Elit-u mi včera povedal, že brembá ok, ale že odporúča viac Roadhouse-y, alebo Bosch - lebo že na Roadhouse ešte nemal nikdy reklamáciu a to je u nich viac ako 6rokov.
Na Brembá sporadicky prídu reklamácie na chvenie....
:roll: :roll: :roll: :idea:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
liskanet99
Junior
Junior
Příspěvky: 242
Registrován: 17.10.2008 15:39

Re: Kotouče

Příspěvek od liskanet99 » 21.12.2009 22:39

Mel by tu nekdo prehled jake kotouce jsou na FOFO II ATE power se nejspis na IIku nedelaji - co Brembo MAX?
Ford Focus II, r.v.2005, 1.6 Ti-VCT Titanium, Aquarius Blue Galerka
Mercedes-Benz Vaneo, r.v.2003, 1.9i Ambiente Stříbrná

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Kotouče

Příspěvek od ballu » 22.12.2009 06:50

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
liskanet99
Junior
Junior
Příspěvky: 242
Registrován: 17.10.2008 15:39

Re: Kotouče

Příspěvek od liskanet99 » 22.12.2009 10:17

ballu píše:tomason: proč ne, já tuto variantu mám na mondeu a jsou jemné do doby přišlápnutí , pak jsou dosti ostré. A další varianta kotoučů a destiček je stejně na nic, protože zaůřaduje ABS. Vadnutí při dobrém zaběhnutí bez problému. :mrgreen:

ballu, diky za tip na stranky - jak tady v tom vlakne ctu tak uz si par brzd vyzkousel - dokazal bys poradit s kombinaci, kde by byl brzdny ucinek hned znat proste takove ostrejsi brzdy?
Ford Focus II, r.v.2005, 1.6 Ti-VCT Titanium, Aquarius Blue Galerka
Mercedes-Benz Vaneo, r.v.2003, 1.9i Ambiente Stříbrná

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Kotouče

Příspěvek od ballu » 22.12.2009 12:33

Kotouče Zimmermann a destičky Ferodo DS :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
JxJ
.
.
Příspěvky: 464
Registrován: 30.10.2008 15:48
Bydliště: Praha 10

Re: Kotouče

Příspěvek od JxJ » 22.12.2009 13:08

A mohu se zeptat?

Koupil jsem si obyč přední kotouče Brembo, jaké by jste mi doporučili destičky?

Přemýšlím nad obyč Ferodo. :?:
JE : Ford Fiesta ST150
Obrázek
BYL : Ford Focus ST225
Obrázek
BYL : Ford Mondeo 2.0 107 KW
BYL : Ford focus 1.8 TDCi 85KW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Kotouče

Příspěvek od ballu » 22.12.2009 14:21

Na kotouče Bremba mám destičky Ferodo a v pohodě. Někomu ale na způsob jízdy a brzdění nemusí sedět. :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
JxJ
.
.
Příspěvky: 464
Registrován: 30.10.2008 15:48
Bydliště: Praha 10

Re: Kotouče

Příspěvek od JxJ » 22.12.2009 16:02

ballu píše:Na kotouče Bremba mám destičky Ferodo a v pohodě. Někomu ale na způsob jízdy a brzdění nemusí sedět. :(
A jaký máš styl jízdy? Já víceméně brzdim jen když je to fakt potřeba, hodně podřazuju apod. ..
JE : Ford Fiesta ST150
Obrázek
BYL : Ford Focus ST225
Obrázek
BYL : Ford Mondeo 2.0 107 KW
BYL : Ford focus 1.8 TDCi 85KW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Kotouče

Příspěvek od ballu » 22.12.2009 19:35

Tak to jako já, tak ti tato varianta bude vyhovovat.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
JxJ
.
.
Příspěvky: 464
Registrován: 30.10.2008 15:48
Bydliště: Praha 10

Re: Kotouče

Příspěvek od JxJ » 22.12.2009 20:12

Super, moc děkuju za schválení :D

Dozadu dám obyč kotouče i desky Ferodo a mělo by to snad brzdit slušně 8)
JE : Ford Fiesta ST150
Obrázek
BYL : Ford Focus ST225
Obrázek
BYL : Ford Mondeo 2.0 107 KW
BYL : Ford focus 1.8 TDCi 85KW

zdenaal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 05.11.2009 12:50

Kotouče BREMBO

Příspěvek od zdenaal » 13.01.2010 16:25

Tak jsem právě kupoval přední kotouče BREMBO a destičky BENDIX na mého Focuse a mohu jenom doporučit je to fakt luxus.......a celej předek vyšel na 2839kč.


Doporučuji http://www.autodily-prostejov.cz

Uživatelský avatar
liskanet99
Junior
Junior
Příspěvky: 242
Registrován: 17.10.2008 15:39

Re: Kotouče

Příspěvek od liskanet99 » 17.01.2010 18:15

Tak mam takovej asi pitomej dotaz, ale muzu nejak zjistit prumer kotoucu predek, zadek aniz bych musel sundat kolo treba podle vinka? Byl sem u toho s metrem :) a mereno hoodne priblizne to vypada predek na 278mm a zadek 265mm, ale jeste bych si to potreboval nejak overit?
Ford Focus II, r.v.2005, 1.6 Ti-VCT Titanium, Aquarius Blue Galerka
Mercedes-Benz Vaneo, r.v.2003, 1.9i Ambiente Stříbrná

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů