Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Když to začne trhat, tak napíšu, pokud to auto dřív neprodám. Dneska jsem absolvoval první cestu a netrhá to, jel jsem ovšem jenom kousek po městě.
A trhání jsem zažil i s Fordími svíčkami (skoro novými), když jsem projel kaluží a proklouznul řemen na alternátoru (= na chvíli to přestalo dobíjet a pokleslo napětí, čímž pádem muselo být nižší napětí i na sekundáru cívky a svíčky pak hůř pálí). Vyřešil jsem to tehdy sklepáním odtrhu na 1,2. Ale to bylo ještě na starém motoru.
A trhání jsem zažil i s Fordími svíčkami (skoro novými), když jsem projel kaluží a proklouznul řemen na alternátoru (= na chvíli to přestalo dobíjet a pokleslo napětí, čímž pádem muselo být nižší napětí i na sekundáru cívky a svíčky pak hůř pálí). Vyřešil jsem to tehdy sklepáním odtrhu na 1,2. Ale to bylo ještě na starém motoru.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
http://www.zbozi.cz/vyrobek/sada-sparov ... m-20listu/
ta, "stovka"--tě zabije???
než měřit " nějakej" drát, šuplérou??

citace tvoje: Je to jenom svíčka, pokud není vadná a má správný odtrh, tak prostě musí pálit.)
A, nemusí.
svíčky, na fordech "pálí" 2krát, za "kolo"--proto je na nich kladenej ten nárok Forda.
ta, "stovka"--tě zabije???
než měřit " nějakej" drát, šuplérou??


citace tvoje: Je to jenom svíčka, pokud není vadná a má správný odtrh, tak prostě musí pálit.)
A, nemusí.

svíčky, na fordech "pálí" 2krát, za "kolo"--proto je na nich kladenej ten nárok Forda.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Ty svíčky maj mít odtrh z výroby 1,3, měřil jsem to jen pro ověření a IMHO dostatečně přesně, šupléra měří na desetiny mm. Samozřejmě, kdybych měl neznámou svíčku a potřeboval jsem ji zklepat nebo roztáhnout, tak by byly lepší ty měrky. BTW nějaký měrky jsem i měl a měřil jsem s nima svíčky na focuse, když jsem je měnil minule, ale to už je pár let a událo se dost věcí (rozvod, stěhování...), takže zůstaly kdovíkde.
Jinak to, co jsi poslal, jsou spárové měrky do 1 mm a ty svíčky mají 1,3.
Jinak to, co jsi poslal, jsou spárové měrky do 1 mm a ty svíčky mají 1,3.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13459
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
No a když dáš k sobě milimetrovou a 0,3,mm tak Ti vznikne co? Měřil jsi s tím někdy něco? 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
nevysvetlis...nezatezuj se...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13459
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu


Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Víte co, hoši? Jděte do prdele.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13518
- Registrován: 18.07.2011 19:55
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
nerozčiluj, sepkadecka píše:Víte co, hoši? Jděte do prdele.

oni, většinou a z 99%-jsou spárové měrky od 0.05-1mm.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
No právě, na tom obrázku vidím, že ty měrky jsou spojené v takovém kloubu, takže nevím, jestli to jde nějak rozdělit, abych si dal k sobě dva plíšky.
Právě proto jsem kdysi sháněl měrky, aby tam bylo i 1,3mm a nakonec jsem sehnal měrky na kulaté díry, byly to takové drátečky, na odtrh svíčky se to dalo použít taky:
http://www.kovonastroje.cz/Meridla/Merk ... 0ks-1.html
Jenže když už mám tu šupléru, stačí si s ní změřit nějaký drát nebo plochou podložku pod šroub, plíšek, prostě něco, co mám po ruce a když to zrovna má 1,3mm, poslouží to stejně dobře jako spárová měrka (kterou nemám, musel bych shánět a posloužila by mi pak jednou a pak by mi tak dlouho ležela ve skříni, až bych ji zase ztratil).
Šlo mi hlavně o to přeměřit, jestli ty svíce nemají z výroby každá jiný odtrh a jestli to není víc než 1,3mm, protože pak by ta jiskra blbě přeskakovala (nebo naopak výrazně míň).
Spousta lidí ale neměří nic, koupí svíce a šoupne je do motoru, ani netuší, že se odtrh dá nastavit, přitom se může stát, že mu svíčka spadne nebo s ní klepne (třeba přímo při montáži) a ono se to o pár desetin ohne.
Pro 1,6 motor je předepsaných 1,3mm, zatímco pro 1,8 to je 1,0mm, ale jak jsem pochopil, ford sjednotil svíčky coby náhradní dily pro focuse, takže ti pro 1,6 prodají svíčky s odtrhem 1,0. Dokonce jsem tu někde četl, že pro 1,6 ti-vct byly původně svíčky 1,3mm, ale pak to ford změnil na 1,0 kvůli problémům typu cukání / škubání. Z toho mám pocit, že nastavit odtrh na cokoliv mezi 1,0 a 1,3 by vyhovělo, samozřejmě u všech svíček stejně.
Právě proto jsem kdysi sháněl měrky, aby tam bylo i 1,3mm a nakonec jsem sehnal měrky na kulaté díry, byly to takové drátečky, na odtrh svíčky se to dalo použít taky:
http://www.kovonastroje.cz/Meridla/Merk ... 0ks-1.html
Jenže když už mám tu šupléru, stačí si s ní změřit nějaký drát nebo plochou podložku pod šroub, plíšek, prostě něco, co mám po ruce a když to zrovna má 1,3mm, poslouží to stejně dobře jako spárová měrka (kterou nemám, musel bych shánět a posloužila by mi pak jednou a pak by mi tak dlouho ležela ve skříni, až bych ji zase ztratil).
Šlo mi hlavně o to přeměřit, jestli ty svíce nemají z výroby každá jiný odtrh a jestli to není víc než 1,3mm, protože pak by ta jiskra blbě přeskakovala (nebo naopak výrazně míň).
Spousta lidí ale neměří nic, koupí svíce a šoupne je do motoru, ani netuší, že se odtrh dá nastavit, přitom se může stát, že mu svíčka spadne nebo s ní klepne (třeba přímo při montáži) a ono se to o pár desetin ohne.
Pro 1,6 motor je předepsaných 1,3mm, zatímco pro 1,8 to je 1,0mm, ale jak jsem pochopil, ford sjednotil svíčky coby náhradní dily pro focuse, takže ti pro 1,6 prodají svíčky s odtrhem 1,0. Dokonce jsem tu někde četl, že pro 1,6 ti-vct byly původně svíčky 1,3mm, ale pak to ford změnil na 1,0 kvůli problémům typu cukání / škubání. Z toho mám pocit, že nastavit odtrh na cokoliv mezi 1,0 a 1,3 by vyhovělo, samozřejmě u všech svíček stejně.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13459
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Tak trochu OT- Ty měrky jsou vpodstatě provrtané plíšky různé(kalibrované) tloušťky. Jsou spojené skrz díru jedním šroubem a po jeho povolení lze jednotlivé plíšky vytočit ven. Tak trochu princip zavíracího nože. Po vytočení plíšku 1,0mm a 0,3mm a jejich společném slícování je uchopíme mezi prsty a při stlačení k sobě získáme spárovou měrku tloušťky 1,3mm. Tyto měrky lze použít k jakémukoliv měření, kde potřebujeme zjistit či nastavit nějakou mezeru.
uff, doufám, že jsem to vysvětlil dost polopaticky. Ono se dá odtrh měřit i klacíkem od nanuku, ale není to ono.
uff, doufám, že jsem to vysvětlil dost polopaticky. Ono se dá odtrh měřit i klacíkem od nanuku, ale není to ono.

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
To hlavní jsem se nedozvěděl, tj. jestli se to nechá rozebrat úplně, abych si ty dva plíšky připlácnul na sebe a měl z toho měrku 1,3mm. To já nevím a z obrázku to nepoznám.
Pokud to jde z toho vějíře jen vytočit, ale ne úplně vyndat, tak sice připlácnu konce k sobě, ale musí se to ohýbat, protože mezi 1,0 a 0,3 je x dalších plíšků.
(A OT to IMHO není, protože odtrh s cukáním motoru souvisí.)
Pokud to jde z toho vějíře jen vytočit, ale ne úplně vyndat, tak sice připlácnu konce k sobě, ale musí se to ohýbat, protože mezi 1,0 a 0,3 je x dalších plíšků.
(A OT to IMHO není, protože odtrh s cukáním motoru souvisí.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
no, já už mám za život asi 6tý měrky.vždycky odešli ty "ventilové" 15,20,25,30 atd.
miki, jdu do mražáku pro nanuk,
většinou je "ta" 1mm, dole, u začínající 0.05.
to, proto, aby se ti to "nelámalo" a nebyla tam velká "fuga"
líp to asi nevysvětlím

miki, jdu do mražáku pro nanuk,

většinou je "ta" 1mm, dole, u začínající 0.05.
to, proto, aby se ti to "nelámalo" a nebyla tam velká "fuga"

líp to asi nevysvětlím

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13459
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Netřeba to rozebírat- ty plíšky jsou z celkem pevné (pružinové) oceli, taže pokud se špičkama stlačí k sobě nedojde k jejich deformaci. Měří se většinou jen špičkou, takže stačí stlačit k sobě jen špičky.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13518
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
A ohybat 0.3 mm pliesok fakt nie je problem. Na tych tenkych praveze treba dat pozor, aby si ich neodtrhol (0.05mm).
Najdi si tu moj navod na meranie ventilovej vole. Tam mas priklad pouzitia na fotke
Najdi si tu moj navod na meranie ventilovej vole. Tam mas priklad pouzitia na fotke

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů