Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od pkadecka » 11.08.2015 09:57

Když to začne trhat, tak napíšu, pokud to auto dřív neprodám. Dneska jsem absolvoval první cestu a netrhá to, jel jsem ovšem jenom kousek po městě.

A trhání jsem zažil i s Fordími svíčkami (skoro novými), když jsem projel kaluží a proklouznul řemen na alternátoru (= na chvíli to přestalo dobíjet a pokleslo napětí, čímž pádem muselo být nižší napětí i na sekundáru cívky a svíčky pak hůř pálí). Vyřešil jsem to tehdy sklepáním odtrhu na 1,2. Ale to bylo ještě na starém motoru.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od petulak » 11.08.2015 19:13

http://www.zbozi.cz/vyrobek/sada-sparov ... m-20listu/

ta, "stovka"--tě zabije???
než měřit " nějakej" drát, šuplérou??
:dih: :dih:

citace tvoje: Je to jenom svíčka, pokud není vadná a má správný odtrh, tak prostě musí pálit.)

A, nemusí. :mrgreen:
svíčky, na fordech "pálí" 2krát, za "kolo"--proto je na nich kladenej ten nárok Forda. :D
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od pkadecka » 11.08.2015 21:38

Ty svíčky maj mít odtrh z výroby 1,3, měřil jsem to jen pro ověření a IMHO dostatečně přesně, šupléra měří na desetiny mm. Samozřejmě, kdybych měl neznámou svíčku a potřeboval jsem ji zklepat nebo roztáhnout, tak by byly lepší ty měrky. BTW nějaký měrky jsem i měl a měřil jsem s nima svíčky na focuse, když jsem je měnil minule, ale to už je pár let a událo se dost věcí (rozvod, stěhování...), takže zůstaly kdovíkde.

Jinak to, co jsi poslal, jsou spárové měrky do 1 mm a ty svíčky mají 1,3.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13459
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od miki21 » 11.08.2015 22:04

No a když dáš k sobě milimetrovou a 0,3,mm tak Ti vznikne co? Měřil jsi s tím někdy něco? :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od vitr73 » 11.08.2015 22:07

nevysvetlis...nezatezuj se...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13459
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od miki21 » 11.08.2015 22:09

:totlsmile: a takoví tady pak rozdávají svá moudra :dih:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od pkadecka » 11.08.2015 22:16

Víte co, hoši? Jděte do prdele.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13518
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od stano. » 11.08.2015 23:16

:totlsmile:

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od petulak » 12.08.2015 09:16

pkadecka píše:Víte co, hoši? Jděte do prdele.
nerozčiluj, se :mrgreen:
oni, většinou a z 99%-jsou spárové měrky od 0.05-1mm. :D
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od pkadecka » 12.08.2015 10:12

No právě, na tom obrázku vidím, že ty měrky jsou spojené v takovém kloubu, takže nevím, jestli to jde nějak rozdělit, abych si dal k sobě dva plíšky.

Právě proto jsem kdysi sháněl měrky, aby tam bylo i 1,3mm a nakonec jsem sehnal měrky na kulaté díry, byly to takové drátečky, na odtrh svíčky se to dalo použít taky:

http://www.kovonastroje.cz/Meridla/Merk ... 0ks-1.html

Jenže když už mám tu šupléru, stačí si s ní změřit nějaký drát nebo plochou podložku pod šroub, plíšek, prostě něco, co mám po ruce a když to zrovna má 1,3mm, poslouží to stejně dobře jako spárová měrka (kterou nemám, musel bych shánět a posloužila by mi pak jednou a pak by mi tak dlouho ležela ve skříni, až bych ji zase ztratil).

Šlo mi hlavně o to přeměřit, jestli ty svíce nemají z výroby každá jiný odtrh a jestli to není víc než 1,3mm, protože pak by ta jiskra blbě přeskakovala (nebo naopak výrazně míň).

Spousta lidí ale neměří nic, koupí svíce a šoupne je do motoru, ani netuší, že se odtrh dá nastavit, přitom se může stát, že mu svíčka spadne nebo s ní klepne (třeba přímo při montáži) a ono se to o pár desetin ohne.

Pro 1,6 motor je předepsaných 1,3mm, zatímco pro 1,8 to je 1,0mm, ale jak jsem pochopil, ford sjednotil svíčky coby náhradní dily pro focuse, takže ti pro 1,6 prodají svíčky s odtrhem 1,0. Dokonce jsem tu někde četl, že pro 1,6 ti-vct byly původně svíčky 1,3mm, ale pak to ford změnil na 1,0 kvůli problémům typu cukání / škubání. Z toho mám pocit, že nastavit odtrh na cokoliv mezi 1,0 a 1,3 by vyhovělo, samozřejmě u všech svíček stejně.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13459
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od miki21 » 12.08.2015 10:28

Tak trochu OT- Ty měrky jsou vpodstatě provrtané plíšky různé(kalibrované) tloušťky. Jsou spojené skrz díru jedním šroubem a po jeho povolení lze jednotlivé plíšky vytočit ven. Tak trochu princip zavíracího nože. Po vytočení plíšku 1,0mm a 0,3mm a jejich společném slícování je uchopíme mezi prsty a při stlačení k sobě získáme spárovou měrku tloušťky 1,3mm. Tyto měrky lze použít k jakémukoliv měření, kde potřebujeme zjistit či nastavit nějakou mezeru.

uff, doufám, že jsem to vysvětlil dost polopaticky. Ono se dá odtrh měřit i klacíkem od nanuku, ale není to ono. :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od pkadecka » 12.08.2015 11:36

To hlavní jsem se nedozvěděl, tj. jestli se to nechá rozebrat úplně, abych si ty dva plíšky připlácnul na sebe a měl z toho měrku 1,3mm. To já nevím a z obrázku to nepoznám.

Pokud to jde z toho vějíře jen vytočit, ale ne úplně vyndat, tak sice připlácnu konce k sobě, ale musí se to ohýbat, protože mezi 1,0 a 0,3 je x dalších plíšků.

(A OT to IMHO není, protože odtrh s cukáním motoru souvisí.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od petulak » 12.08.2015 11:40

no, já už mám za život asi 6tý měrky.vždycky odešli ty "ventilové" 15,20,25,30 atd. :mrgreen:

miki, jdu do mražáku pro nanuk, :hhura:

většinou je "ta" 1mm, dole, u začínající 0.05.
to, proto, aby se ti to "nelámalo" a nebyla tam velká "fuga" :mrgreen:
líp to asi nevysvětlím :nixw:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13459
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od miki21 » 12.08.2015 12:12

Netřeba to rozebírat- ty plíšky jsou z celkem pevné (pružinové) oceli, taže pokud se špičkama stlačí k sobě nedojde k jejich deformaci. Měří se většinou jen špičkou, takže stačí stlačit k sobě jen špičky.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13518
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od stano. » 12.08.2015 12:18

A ohybat 0.3 mm pliesok fakt nie je problem. Na tych tenkych praveze treba dat pozor, aby si ich neodtrhol (0.05mm).
Najdi si tu moj navod na meranie ventilovej vole. Tam mas priklad pouzitia na fotke ;)

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů