Stránka 4 z 13

Napsal: 12.01.2008 23:05
od Boban
Tak pasmo, přesně takový kutil/blb sem i já, ale už sem se poučil :-) udělal sem si kit sání s krásnou přírubou na MAF a když sem to udělal, tak motor neměl sílu sám na sebe :!: :!: :wink:
Obrázek

Napsal: 12.01.2008 23:14
od stigi
Ja nevim, ale pokud bys zachoval prumer tak by v tom nemel byt problem. Na delce urcite nezalezi... takze jedine material, resp. odizolovani od horkeho vzduchu. To neni nerezka, ze?

Edit: nesalo ti to pres tu prirubu falesny vzduch?

Napsal: 12.01.2008 23:17
od Boban
No právě průměr, to byl ten rébus, origo MAF je průměr aso 50mm a tady byl 60 dost na to aby přes MAF byl jiný průtok vzduchu :idea: už mám origo AIR BOX :lol:

Napsal: 12.01.2008 23:24
od stigi
Kdyz uz se tu resi uprava klapky... nezkousel nekdo z vas menit jeji polohu distancnima podlozkama? docela by me zajimal prakticky vysledek

Napsal: 13.01.2008 00:31
od Luuker
stigi píše:
Pasmo píše:stigi ked napojim predatora na port auta tak MAF ukazuje ako hodnoty volt 0 az 5V (tym hodnotam 0 az 5V prislucha prislusne mnozstvo vzduchu)a iat uz normalne stupne, takze neviem na 100% ake hodnoty posiela riadiacej. MAF je nakalibrovany na original vstrekovace a na priemer nasavacieho potrubia, takze pozor kutilovia co si vyrabaju vlastne studene sania apod. Ked sa pridava preplnanie tak sa MAF dava bud do sirsieho potrubia aby sa mohol vyuzit ten rozssah 0 az 5V na viac vzduchu, meni sa za vacssi alebo sa prida MAFia ktora rozssiruje tento rozsah povodneho MAF
Me slo spis o to jak pracuje samotny MAF, protoze to je podle me odporovy drat stejne jako u IAT. U IATu je to jasny, podle teploty nasavaneho vzduchu se meni i teplota dratu a s tim jeho odpor. Pokud je to stejny i u MAFu tak uz jen podle teploty nasavaneho vzduchu se musi menit odpor toho dratu a dal to urcite ovlivni i mnozstvi vzduchu ktere pres neho proudi. Kdyz budu nasavat stejne mnozstvi vzduchu, ale ruzne tepleho tak musi i ten odporovy drat MAFu davat ruzne hodnoty, takze vysledek z MAFu by mel byt nejak korigovany na zaklade hodnoty z IATu, ne??? ... doufam, ze jsem se do toho nezamotal a je to srozumitelny... :)
máš recht,taky by mě zajímalo jak pracuje MAF.já myslím že ten pracuje uplně na jinym pryncipu,teplotu chápu ale množství vzduchu?

Napsal: 13.01.2008 01:49
od Pasmo
Ok cize podla mna je to takto nejako, ale mozem sa mylit. Nas MAF sa sklada s termistora a platinioveho dratika. Termistor je IAT... na zaklade teploty vzduchu meni svoj odpor a tak vie auto aka je nasavana teplota vzduchu. Ten platiniovy dratikje zahrievanuy na konstatnu teplotu vzhladom k IAT hodnotam. Pridavanie plynu (otvorenie skrtiacej klapky) ma za nasledok rozne ochladzovanie tohoto drotika a auto musi teda d on vyslat vyssie napatie aby zase dosiahol tu konstantnu teplotu...na zaklade zmeny toho vysielaneho napatia je pocitany prietok vzduchu.

Napsal: 13.01.2008 08:36
od pbjun
stigi: jake podlozky? o tom sem este neslysel
jinak jak tak koukam tak Boban ma MAF primo na sani jeste pred klapou, ale ja mam jenom trubku ke klape bez mafu, kde ma vlastne maf 1,6? Ma ho vubec? :D

Napsal: 13.01.2008 09:35
od stigi
Delka a prumer saciho potrubi ma vliv na prubeh krivky vykonu a krouticiho momentu, presneji ho tedy ovlivnuje vzdalenost skrtici klapka - hlava. Jelikoz je u focusu klapka primo na motoru tak zmensit asi nepujde, ale jde zvetsit prave tema podlozkama. Vetsi vzdalenost by mela pomoct kroutaku v nizsich otackach.
ObrázekObrázek

Edit: 1.6tka byla myslim ve dvou verzich - MAF bud u airboxu nebo u skrtici klapky

Napsal: 13.01.2008 10:00
od TripleJay
stigi píše:Ja nevim, ale pokud bys zachoval prumer tak by v tom nemel byt problem. Na delce urcite nezalezi...
Na dlzke praveze tiez zalezi... Nie je predsa jedno ci vzduch pojde 30cm a mozno aj klukatovou cestou ako ked pojde 15cm a rovno. Pri prvej variante sa urcite len samotnou "cestou" zohreje viac. Preto pri kvalitne navrhnutych kitoch sania hra velku ulohu aj samotna dlzka a tvar trubice na privod vzduch z filtra do motora :idea:

Napsal: 13.01.2008 10:19
od stigi
TripleJay píše:
stigi píše:Ja nevim, ale pokud bys zachoval prumer tak by v tom nemel byt problem. Na delce urcite nezalezi...
Na dlzke praveze tiez zalezi... Nie je predsa jedno ci vzduch pojde 30cm a mozno aj klukatovou cestou ako ked pojde 15cm a rovno. Pri prvej variante sa urcite len samotnou "cestou" zohreje viac. Preto pri kvalitne navrhnutych kitoch sania hra velku ulohu aj samotna dlzka a tvar trubice na privod vzduch z filtra do motora :idea:
Nesouhlasim... dobra tedy, delsi trubka-teplejsi vzduch, to by nejak zkousnout slo i kdyz i to je diskutabilni, ale jinak nee. Podstatnejsi je vzdalenost klapka-motor nez klapka-filtr, ta na funkci zivocichare nema vliv :) Bavime se tu o atmosferickem motoru kde si motor saje podtlakem. Naporovy sani snad nemas. Takze radsi delsi potrubi, ale studeny vzduch jak kratke a teply. Dlouhe potrubi vuda tak akorat u turbo motoru, kde musi turbo naplnit objem trubek.
Takze jediny o co vlastne jde je jak rychle a na jakou teplotu se ten vzduch v te delsi trubce stihne ohrat. Dalo by se samozrejme rict, ze cim delsi potrubi za klapkou udelas, tim mas vic moznosti nadelat chyby treba v tech ohybech. Pokud tu trubku udelam dobre je jedno jak je dlouha.
Dalsi vec je material ze ktereho je delana, jak je to odizolovany atd. atd.

Napsal: 13.01.2008 13:39
od pbjun
No tak ja mam v tom pripade tu 1,6 ktera ma MAF az za klapkou protoze mam filtr pak gumovou hadicu a pak hned klapku... Je to vyhoda nebo nevyhoda? :D Ty podlozky zni zajimave... Jinac filtr co sem namontoval asi necham, spotreba zustala stejna a zvuk sem se naucil pouzivat jen kdyz chcu :D

Napsal: 13.01.2008 13:44
od stigi
MAF musi byt mezi klapkou a filtrem... bud je u filtru nebo u klapky

Napsal: 13.01.2008 13:47
od Luuker
stigi píše:
TripleJay píše:
stigi píše:Ja nevim, ale pokud bys zachoval prumer tak by v tom nemel byt problem. Na delce urcite nezalezi...
Na dlzke praveze tiez zalezi... Nie je predsa jedno ci vzduch pojde 30cm a mozno aj klukatovou cestou ako ked pojde 15cm a rovno. Pri prvej variante sa urcite len samotnou "cestou" zohreje viac. Preto pri kvalitne navrhnutych kitoch sania hra velku ulohu aj samotna dlzka a tvar trubice na privod vzduch z filtra do motora :idea:
Nesouhlasim... dobra tedy, delsi trubka-teplejsi vzduch, to by nejak zkousnout slo i kdyz i to je diskutabilni, ale jinak nee. Podstatnejsi je vzdalenost klapka-motor nez klapka-filtr, ta na funkci zivocichare nema vliv :) Bavime se tu o atmosferickem motoru kde si motor saje podtlakem. Naporovy sani snad nemas. Takze radsi delsi potrubi, ale studeny vzduch jak kratke a teply. Dlouhe potrubi vuda tak akorat u turbo motoru, kde musi turbo naplnit objem trubek.
Takze jediny o co vlastne jde je jak rychle a na jakou teplotu se ten vzduch v te delsi trubce stihne ohrat. Dalo by se samozrejme rict, ze cim delsi potrubi za klapkou udelas, tim mas vic moznosti nadelat chyby treba v tech ohybech. Pokud tu trubku udelam dobre je jedno jak je dlouha.
Dalsi vec je material ze ktereho je delana, jak je to odizolovany atd. atd.
to jo no.A dobré si myslím je ji omotat slabou vrstvou čedičové vaty u které je navíc na vnější straně něco jako alobal.Takže,kdybych si upravil ten IAT tim odporem,tak mi to múže něco udělat s motorem?

Napsal: 13.01.2008 13:57
od stigi
Nejlip pouzit nerez, v zadnem pripade ne hlinik/dural, a omotat termoizolacni paskou na svody.

Napsal: 13.01.2008 14:02
od Luuker
stigi píše:Nejlip pouzit nerez, v zadnem pripade ne hlinik/dural, a omotat termoizolacni paskou na svody.
A ještě je dobré do toho sání umístit lopatky,které by nasávaný vzduch roztočily a tím pádem se vzduch smrští a vejde se ho tam víc a nemá takové tření o stěny trubky.