Stránka 4 z 26
Napsal: 26.07.2006 17:29
od pelen
Popisuješ to dobře. Někde se tu na foru už o tom psalo, že se mají kontrolovat tenké hadice na praskliny. Nejlepší bude, když tu svou úpravu nafotíš teď, dokud máš namontovanou zelenou hadici, ta na snímku bude výraznější a nebudeš muset dodělávat na fotku šipku. Pak zkus do svého popisu vložit tu fotku (použij "upravit" atd.) Dobře zvolené fotky hodně pomohou. Neboj se popsat další finty, které jsi kdy na FoFo použil. Brouzdá tady hodně lidí a každý si pak vybere informaci, kterou potřebuje.
Napsal: 26.07.2006 18:50
od hide
Takže dnes mi to při zapnuté klimatizaci třikrát brutálně chcíplo, to znamená, že se závada projevila naplno. A to jsem jel asi 15 minut. Mazal jsem do značkového servisu FORD, kam jsem ovšem přišel 10 minut po zavíračce a přijímací technik mě celkem natvrdo řekl, že dělá 10 minut přesčas a že mám vypadnout, řekl jsem mu ať mě aspoň objedná, ale neměl jsem šanci. Toho technika znám od roku 1988 a tykám si s ním, ale choval se ke mě jako kdybych obtěžoval. V jiném servisu (neznačkovém) se mi ochotně věnovali a technik mi řekl, že to může být vada na klimatizaci, že mi prostě dusí auto, že ji prostě motor na volnoběch neutáhne, že si ji mám nechat prohlídnout. Nemáte s tím někdo zkušenost, že je třeba zadřený čerpadlo, nebo tak něco ? Jinak jako klima v pohodě funguje, chladí o 106. No doufám, že není v prdeli čerpadlo, asi bych se nedoplatil.

Napsal: 26.07.2006 19:51
od pelen
to Hide:
Myslim, ze volnobezne otacky ridi ridici jednotka ve spolupraci s otackovym cidlem. Pokud vyzaduje klimatizace vetsi prikon, otacky maji snahu klesnout, mensi otacky zmeri cidlo a ridici jednotka zvysenim paliva by mela otacky dorovnat.
U stareho R19, kdyz jsem odjizdel z chalupy z mirneho kopecka, nechal jsem motor bezet na volnobeh a pri najezdu do maleho kopecka motor vyrazil kupredu, aniz jsem pridal plyn, to zaridila ridici jednotka.
Proto si myslim, ze neco bude pravdepodobne s cidlem otacek.
Napsal: 26.07.2006 22:24
od hide
Sakra. A teď babo raď. Musím sehnat solidní servis, kterej mi tam nevymění půl auta a závada neodstraněna. Minule mi tam debilové chtěli měnit ventil volnoběhu.

Napsal: 26.07.2006 22:56
od pelen
Obtizne se opravuje zavada, ktera se projevuje jen obcas. Studene nedokonale spoje nejhur. Nedavno jsem se snazil opravit zarizeni na serizovani naftovych cerpadel. Ma to dve optocidla, jedno na mereni poctu zdvihu a druhe na mereni otacek. Mereni otacek obcas nefungovalo. K oprave jsem si vzal radeji i osciloskop. Pulsy z optocidla chodily pekne podle otacek zarizeni. Dnes jsem se dozvedel, ze to cidlo jiz doslouzilo - natrvalo a bude cele vymeneno. Murphyho zakony funguji presne. Kdysi jsem chodil opravovat TV a stavalo se casto, ze kdyz jsem prisel na nahlasenou opravu, fungovaly perfektne, nepomohlo ani buseni pesti shora ani z boku.
To, ze ti kiksly otacky najednou, to muze byt podobne. Drzim palce, at je to jen prkotina - za malo penez.
Napsal: 27.07.2006 10:27
od hide
Tak jsem dal FOFO do servisu. Bohužel opět do FORDu. Nikde jinde si na to netroufli, že nemají WDS a že když je to problém v elektrice, že na to nepříjdou. Tak jsem zvědavej.
Napsal: 27.07.2006 10:57
od swm
Hide: Tak dej pak vedet, ktera hadice to bude v Tvem pripade

.
Btw. me chcipani po nastartovani momentalne ustalo (asi diky teplotam, ventilator s klimou zapinam po par metrech jizdy). Jako novinka vsak zaclo takove divne pocukavani za jizdy se zarazenou rychlosti bez plynu. Pri polechtani plynoveho pedalu auto cukne dopredu, pri pusteni dozadu.

Napsal: 27.07.2006 12:17
od hide
No teď mi volali ze servisu. Prej to byl ventil volnoběhu a nahráli nový data do řídící jednotky. Takže vypláznu minimálně trojku a jestli to nepomůže, tak asi vymění motor, podvozek, karosérii ......

Napsal: 27.07.2006 12:25
od swm
hide píše:No teď mi volali ze servisu. Prej to byl ventil volnoběhu a nahráli nový data do řídící jednotky. Takže vypláznu minimálně trojku a jestli to nepomůže, tak asi vymění motor, podvozek, karosérii ......

Jo jo, necely 4 tis. Kc i s praci tady u nas v Ove, nabidku jeste nekde mam, taky me to ceka

Technik rikal, ze vycisteni to sice zlepsi, ale novy je novy, vydrzi pak zas dalsich 80 tis.
Napsal: 27.07.2006 12:51
od hide
Mně to vyčištění vydrželo asi tejden, dva, pak se to rapidně zhoršilo. Ráno mi otáčky lítaly nahoru dolů jako u blbejch.
Napsal: 27.07.2006 17:03
od pelen
Nevite, jakou ma ten ventil volnobehu funkci? Uzavira palivo, kdyz je zarazena rychlost a brzdim motorem, je to plynule otevirany ventil nebo otevreno-zavreno?
Napsal: 27.07.2006 20:10
od hide
Takže. Mám novej ventil a nahranej novej soft v řídící jednotce a chcípání je pryč. Jenom mě nejde do hlavy, jak to že to dělalo jenom se zaplou klimoškou.
Jo a platil jsem 2600,-

Napsal: 27.07.2006 20:56
od swm
hide píše:
Jo a platil jsem 2600,-

Hergot, to jsi z levneho kraje. Me bylo receno a napsano v nabidce na vymenu volnobez. ventilu:
Hadice-spojovaci 330,-
Ventil regulacni 687,- (?)
Ventil obtok vzduchu 2211,- (?)
Tesnici vlozka 68,-
+ prace.
Napsal: 27.07.2006 20:58
od inziFocus
ahojte vsetci, mal som prave teraz rovnaky problem s otackami - pri vyradeni rychlosti stupli na 2-3 tisic a klesli az ked som zastal po takych 2 sekundach. menili mi potenciometer na skrtiacej klapke (v autoriz. servise) a pomohlo to tak na 1000km, potom to zacalo znova. tak som isiel do ineho servisu a pricinou bola derava hadica podtlakoveho sania - zistili to za 2 min, stacilo ked to upchal prstom a motor hned skludnel.
Napsal: 27.07.2006 21:11
od swm
Jeste jedna vec. Vy co mate problemy s volnobehem - trepe (brni, vrci) se vam auto, kdyz stojite s volnobehem?

Abych zas nebyl v servisu za debila, ze je to u Fordu normalni.