To Beri: Máš pravdu je to + a - baterky, které vedou proud do destičky s centrálem. Nazval sem to kontaktem spíš obecně, snažil sem se, aby to nebylo moc složité. A taky proto, že když při rozdělaném klíči zmáčkneš tlačítko odemykání nebo zamykání, tak se celá ta destička /nejvíc v místě tlačítka/ pohne směrem dovnitř klíče a tedy k těm kontaktům od baterky. Možná sem je měl nazvat napájecí kontakty. Je vidět podle opotřebení těch zlatých plošek, že to na sebe dosedá. Nevím jak DO v klíči funguje. Odhaduji, že ty mírně vystouplé střední drátky v kontaktech přivádějících + a - se dotýkají zlatých plošek pořád. A když tlačítko zmáčkneš, dotkne se ploška i sousedních níže položených drátků v napájecím kontaktu. Jak tam to + a - běhá a zajišťuje odemykání a zamykání nevím. Jen mě to tak napadlo. Ale elektronice zbla nerozumím.
Jinak po ohnutí drátku v tom kontaktu od baterky /tuším, že je to +/ směrem dolů mi odemykání DO funguje napoprvé, na velkou dálku, jakékoliv místo kastle a z jakéhokoliv úhlu. Včera sem to vyzkoušel z balkonu v 1.patře na střechu auta, tak cca 15 metrů. Ráno to šlo tak na 6 metrů přes plot porostlý psím vínem. Před úpravou kontaktu se auto odemklo až po několika stisknutích tlačítka a většinou jen z krátké vzdálenosti. Odvozuji, že příliš vysoko přihnutý středový drátek napájecího kontaktu nedovolil protiplošce dosednout na sousední drátky a tudíž vyslat signál. Až po několika zmáčknutích "povolil".
Toť mé snad ne úplně mylné úvahy. No to sem ale stvořil stať.

Ford Focus kombi GHIA, 1,6 ZETEC SE (100k), r.v. 02/2000, moondust silver

Ford Fiesta Flair, 1.3, 44kW, r.v. 03/1998, červená